10 centimetrus virs zemes!

18. Feb 10:53 monchulis monchulis

Ir divu veidu cilvēki. Vieni izmanto sestdienas rītus, lai mazliet ilgāk pavāļātos pa gultu. Otri - lai paveiktu lietas, kurām darba dienu skrējienā neatliek laika. Es piederu pie tiem otrajiem, tāpēc sestdienas rītā izmantoju SPORTLEX aplikācijas piedāvājumu un devos uz antigravitācijas jogas nodarbību studijā DIKIY Antigravity Yoga

Kas tad īsti ir šī antigravity yoga un ar ko tā atšķiras no citām? Mamma Google saka, ka tā ir "emocionālās,  psiholoģiskās un fiziskās veselības uzlabošanas treniņmetode, kas noris speciālā zīda lakatā. Antigravitācijas fitness samazina stresu, palielina muskuļu izturību, locītavu mobilitāti, sniedz mugurkaula dekompresiju, vienlaikus atbrīvojot skriemeļus no spriedzes, atsvaidzina asinsrites un limfātisko sistēmu, uzlabo gremošanas sistēmu". Starp citu, šie vingrojumi ir piemēroti tiem, kuri saskaras ar muguras problēmām, un parādiet man kādu jauno māmiņu, kura NAV ar to saskārusies?! 

Es pati ar antigravitācijas jogu pirmo reizi uzzināju pērn Māmiņu kluba Vasaras festivālā un jau toreiz nodomāju - jā, to gan es gribētu izmēģināt! Kad, sākot izmantot SPORTLEX aplikāciju, ieraudzīju, ka piedāvājumā ir arī šis fitnesa veids, zināju - tas būs manā programmā!

DIKIY Antigravity Yoga studija paslēpusies Brīvības ielas iekšpagalmā, tomēr nebija grūtību atrast. Nodarbībā bijām piecas. Trīs meitenes jau ar pieredzi, jo vingroja jau gandrīz kā gaisa akrobātes. Savukārt es un vēl viena jaunā māmiņa bijām pilnīgas iesācējas. Gan viņai, gan man šī vispār bija pati pirmā tikšanās ar jogu kā tādu. Pasniedzēja ļoti pretimnakoša, visu pastāstīja, parādīja, palaboja, kad kaut ko ne tā darījām. Norādīja arī uz mūsu problemātiskajām zonām, piemēram, muguru, un piedāvāja vingrinājumus, kas palīdz uzlabot muguras veselību.

Sākumā, kā jau visur, viegla iesildīšanās ar stiepšanās un elpošanas vingrojumiem. Pēc tam laiks pīties lakatos. Pirmais solis ir pārvarēt bailes, noticēt, ka lakats tiešām noturēs (viss chill - tas iztur līdz pat 400kg), atslābināties un izbaudīt gravitāciju kājām gaisā. Ilgi gan šādi karāties man nesanāca, jo pirmajā reizē ķermenis vēl nav pieradis pie šāda stāvokļa un pēc pāris minūtēm esmu sarkana kā tomātiņš, tādēļ pasniedzēja liek atgriezties uz zemes un nedaudz atpūsties. Bet visa sāls ir treniņos!

Tālāk jau pārgājām uz ķermeņa vingrinājumiem, līdzīgi kā TRX, kur galvenais slodzes elements ir paša svars. Slodze ne par daudz, ne par maz. Nodarbības otrajā pusē vēlreiz veicam akrobātiskos vingrinājumus (kājām gaisā) un tad neliela atslābinoša atsildīšanās. Stunda paskrēja nemanot!

Pēc nodarbības uzzināju, ka pie šīs treneres ir salīdzinoši zemas intensitātes treniņi, piemēroti iesācējiem, jo nav tik daudz akrobatisko elementu. Ja prasās vairāk, tad šīs pašas studijas otrā filiālē ir treniņi, kur var tā kārtīgi pasvīst.

Kopumā sajūta fantastiska, lai gan nenoliegšu - pēc nodarbības vēl kādu brīdi bija nelabuma sajūta vēderā, bet pēc kārtīgām brokastīm arī tā pazuda! Katrā ziņā iesaku šo izmēģināt gan tāpēc, ka veselīgi, gan arī tāpēc, ka tas vienkārši ir forši!

Plānojot nākamo nedēļu, nolēmu, ka laiks izmēģināt arī kaut ko klasisku. Man tas būs vecais labais TRX, par ko daudz lasīts un redzēts, bet izmēģināts tā pa īstam vēl nav.