Rotaļāšanās ar robotiem - jaunas zināsānas, emocijas un kognitīvo spēju attīstīšana

12. Oct 10:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Rotaļāšanās nav tikai veids, kā tiek aizpildīts brīvais laiks. Rotaļāšanās ieņem nozīmīgu lomu bērna attīstībā, veicinot bērna iztēli, radošumu, prasmi sadarboties un iepazīt pasauli.

“Bērns ar rotaļu palīdzību izzina pasauli, tāpēc līdz aptuveni 10 gadu vecumam rotaļāšanās ir ļoti svarīga,” skaidro Starptautiskās inovāciju skolas dibinātājas un vadītājs Ģirts Čamanis. Viņš norāda, ka ieteicams, lai bērns rotaļātos ar kādu fiziski aptaustāmu lietu, jo ar tās palīdzību bērns caur pirkstu galiem, kuros atrodas nervi, uzņem ļoti daudz informācijas. Šai informācijai nonākot līdz smadzenēm, tiek attīstītas bērna kognitīvās spējas.

Lai dažādotu rotaļāšanos, bērnam rotaļām var piedāvāt robotus, kas būs vēl viens veids, kā bērnam pastarpināti iemācīties daudz jauna, tā palīdzot apgūt zinātni, tehnoloģijas, inženierzinātni un arī mākslu, piedevām, tas ir arī efektīvs veids, kā veicināt bērna emocionālo saikni.

Ģirts Čamanis: “Zinātne, pirmām kārtām, ir dabas zinātnes. Piemēram, ar robotiņa - gliemezīša palīdzību bērns var iemācīties, kas ir gliemezītis, kā tas lien. Iemācoties salikt kartītes, lai sasniegtu mērķi, bērns iegūs pirmās iemaņas inženierzinātnēs. Tāpat arī robotika ietver matemātiskās zināšanas.”

Speciālists norāda, ka bērna 3 - 4 gadu vecums ir pirmais posms, kad dot mazajam pasaules pētniekam iepazīties un darboties ar robotiem. Jau no 4 līdz 5 gadu vecumam seko nākamais posms, kas nes līdzi ievērojamu lēcienu attīstībā, tāpēc ieteicams pāriet uz darbošanos ar komplicētākiem robotiem, kas prasa lielāku motorisko piepūli, tāpat arī robotikas nodarbības šajā vecuma posmā var būt garākas nekā 3-4 gadus veciem bērniem.

Paplašini bērna pasauli, piedāvājot rotaļām robotus!

www.clementoni.lt