Rotaļāšanās ir ne tikai izklaide, bet arī lielisks palīgs bērna attīstībā. Un ne velti, kā apgalvo Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolas skolotājs Ivars Bahmanis, rotaļāšanās, piemēram, ar konstruktoriem attīsta sīko motoriku, veicina loģisko domāšanu un kreativitāti.
Konstruktorus bērniem būtu ieteicams piedāvāt jau no 1,5 – 2 gadu vecuma atbilstoši viņu vēlmēm, interesēm un prasmēm. Sākotnēji tie var būt klucīši, no kuriem būvēt vienkāršas konstrukcijas, piemēram, mājas, sienas. Lielākā vecumā bērnam jau var piedāvāt sarežģītākus konstruktorus.
Tiesa, lai bērnam būtu interese darboties, ļoti svarīga ir vecāku iesaiste. “Ja iedos konstruktoru, lai arī tas būtu vislabākais un dārgākais, bez vecāku iesaistes nekas neizdosies,” saka Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolas skolotājs Ivars Bahmanis. Viņš norāda, ka vecāku iesaiste bērnam parāda, ka arī vecākiem konstruktors ir interesants. Ja bērns redzēs, ka vecāki iesaistās, arī pats bērns būs motivēts būvēt.
No rotaļāšanās ar konstruktoriem ir virkne ieguvumu. Pirmkārt, darbošanās ar konstruktoriem attīsta sīko muskulatūru. “Kā zināms, sīkā muskulatūra veicina smadzeņu darbību un atsaucas pozitīvi uz mācībām,” stāsta Ivars Bahmanis. Viņš norāda, ka spēlēšanās ar konstruktoriem attīsta arī loģisko domāšanu, kreativitāti, māksliniecisko izpildījumu. “Bērnam kļūstot vecākam, redzam, ka viņam ir vairāk interešu un viņš spēj arī sevi labāk nodarbināt. Nākotnē tas var attīstīties arī profesionālajā ievirzē, jo var mācīties par inženieri, projektu vadītāju,” par konstruktoru pozitīvo ietekmi uz bērnu attīstību stāsta I. Bahmanis.