7 idejas, kā atbalstīt bērna radošumu

7 idejas, kā atbalstīt bērna radošumu

05. Jan 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Pirmsskolas vecuma bērnu iztēle ir īsta maģija, jo iztēlei nav robežu. Izpētīts, ka daudzu bērnu radošums savu maksimumu sasniedz pirms sešu gadu vecuma, jo tieši šajā vecuma posmā dominē labās smadzeņu puslodes darbība.

Pirmsskolas vecuma bērnu iztēlei nav robežu. Bērniem patīk izdomātas rotaļas, viņiem ir dabiska vēlme sapņot, eksperimentēt un pētīt. Viņu radošais dzinulis mudina mācīties un uzzināt visu jauno. 

Kā palīdzēt bērnam atraisīt radošumu?

  • Spēlējiet ēnu teātri. Attēlo ar ēnu palīdzību dažādus dzīvniekus un ļauj bērnam tos uzminēt.
  • Ar pirkstiem un plaukstām uz papīra radiet krāsu nospiedumus, kurus papildiniet ar dažādām detaļām, radot dzīvniekus, abstraktus un arī izdomātus tēlus.
  • Nokrāsojiet makaronus dažādās krāsās, ļaujiet tiem nožūt un kopā izveidojiet krelles.
  • Izmantojiet dažādus attēlus no žurnāliem, burtus, aplikāciju papīru, kuru sagriežat dažāda izmēra un formu gabaliņos, lai no tiem radītu kolāžu.
  • Spēlējiet zeķu teātri. Uzvelciet uz rokām krāsainas zeķes, dodat tām vārdus un sāciet zeķu sarunas. 
  • No sadzīves priekšmetiem izgatavojiet mūzikas instrumentus un radiet fantastisku ģimenes koncertu.
  • Visparastākais zīmulis var kļūt par burvju nūjiņu! Nūjiņu var pavērst pret otru, noskaitīt buramvārdus, lai pārvērstu otru par kādu dzīvnieku. Pēc pārvērtībām otrs attēlo konkrēto dzīvnieku, izdodot arī atbilstošās skaņas.

Lai darbošanās bērnu patiesi atraisītu, iedrošinātu un attīstītu, svarīgi, lai bērnam būtu atbilstošs noskaņojums, mazais pasaules pētnieks nebūtu noguris un pats izrādītu iniciatīvu iesaistīties. Tomēr arī tad, ja bērnam sākotnēji nav intereses par konkrēto rotaļu, nekas vēl nav zaudēts. Piemēram, bērnam nepatīk zīmēt? Tētis vai māmiņa var nosēsties pie galda, nesteidzīgi atvērt krāsu kastīti, paņemt papīru, otu un sākt zīmēt. “Arī man kādreiz ļoti nepatika zīmēt. Ja vēlies, vari man pievienoties,” var teikt māmiņa vai tētis. Ļoti liela varbūtība, ka bērns labprāt pievienosies un tā kļūs par lieliski pavadītu kopēju nodarbi.

Svarīgi rotaļāšanās laikā vērot bērna sejas izteiksmes, žestus un kustības, nepieciešamības gadījumā viņu nomierināt un ļaut pašam iniciēt rotaļas attīstību.