Viens no vecāku un pedagogu uzdevumiem ir atcerēties, ka galvenie rotaļu noteikumi ir smaids, prieks, uzslava, sirsnīga ieinteresētība. Katrai uzslavai ir jābūt taisnīgai.
Rotaļām ir būtiska nozīme bērna vispārējā attīstībā, kā arī valodas attīstīšanā. Jāievēro - jo mazāks bērns, jo mazāka ir arī viņa uzmanības noturība. Īstais brīdis rotaļai ir tad, kad bērns nav izsalcis, viņam nenāk miegs un viņš ir mierīgs. Bērns pats nosaka ritmu.
Svarīgi turpināt taustes un taktisko sajūtu vingrināšanu: dot salasīt sīkus priekšmetus ( pogas, pupas), protams, pieauguša cilvēka klātbūtnē, lai bērns kādu priekšmetu nenorij.
Vingrināt pirkstus, ņemot palīgā vienkāršas pirkstiņspēles, piemēram, pirksti tipina pa galdu, tad satiekas un sasveicinās.
Vingrinājumi sejas muskulatūrai - lūpu šķobīšana, vaigu piepūšana, arī balona un ziepju burbuļu pūšana.
Klausīties un atdarināt trokšņus un skaņas ( kā saka kaķis? kā pūš vējš?).
Klausīšanās uzdevumi dzirdes vingrināšanai:
•) Aizvērtām acīm noteikt, no kuras istabas nāk skaņa.
•) Kurš dzīvnieks saka šādi?
•) Sadzirdēt kādu noteiktu skaņu starp citām skaņām, klausoties tuvu, tālu dzirdamas augstas, zemas skaņas, atkārtojot dažādus ritmus.
•) Kustēties mūzikas ritmā: mūzikai skanot - dejot, apklustot - sastingt.
•) Pazīt un attēlot balsi: kā runā priecīgs, kā - bēdīgs, kā - dusmīgs, bailīgs cilvēks.
•) Bērniem var piedāvāt aizvērt acis un uzmanīgi ieklausīties apkārtējās skaņās. Ielikt bundžā bumbiņu, sērkociņu kārbā - nagliņas, kopā ar bērnu paklausīties, kā tas skan. Grabināt bundžu, sērkociņu kastīti, plēst un ņurcīt papīru, paskandināt ar zīmuli pie glāzes.
•) Parādīt bērnam kādu mantiņu, piemēram, sunīti, noskaidrot, kā suns runā, kad atrodas tuvu un kad atrodas tālāk. Pēc tam bērns pagriežas ar muguru, bet pieaugušais atkārto šīs skaņas, mainot balss stiprumu. Bērna uzdevums - noteikt, cik tuvu vai tālu atrodas sunītis.
Ideju krātuve pirmsskolai, Zvaigzne ABC.