Bērns ar rotaļāšanās palīdzību iepazīst pasauli

27. Jan 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Bērnam aktīvi rotaļājoties, tiek apgūtas daudzas prasmes, tāpēc neierobežo bērna rotaļāšanās laiku, vien seko, lai tas respektētu dienas ritmu, mudina Latvijas Privāto Pirmsskolu biedrības valdes priekšsēdētāja, PPII “Creakids” vadītāja Daina Kājiņa.

Ņemot vērā, ka bērnu galvenā darbība ir rotaļa, pedagogi uzsver, ka aktīvi rotaļājoties bērns arī mācās. “Bērns ar rotaļas palīdzību iepazīst pasauli, iemācās visas prasmes atbilstoši savam vecumam, mācās komunicēt, diskutēt, organizēt, piekāpties un pārliecināt,” par rotaļāšanās nozīmi stāsta Daina Kājiņa, uzsverot, ka visas šīs prasmes ir ļoti svarīgas bērna turpmākajā dzīvē.

Rotaļājoties attīstās bērna komunikācija un sadarbības prasmes, arī kritiskā domāšana

Rotaļas var iedalīt divās grupās:

  • Rotaļas, kuru iniciators ir bērns;
  • Rotaļas, kuru iniciators ir pieaugušais.

Spēlējoties kopā ar bērnu, vecākiem ir svarīgi ļauties bērnu iniciētām rotaļām, jo tās palīdz iepazīt bērna attieksmi un novērtējumu, jo bērni bieži atdarina ikdienā redzēto un piedzīvoto. “Kvalitatīvas rotaļas ir tās, kurās pieaugušie ir klātesoši, atbalsta bērnu un, kas ļoti svarīgi, arī novērtē,” teic D. Kājiņa, mudinot rotaļu laikā būt aktīviem. 

Speciāliste mudina neierobežot bērna rotaļāšanās laiku, vien sekot līdzi tam, lai tas respektētu dienas ritmu: “Rotaļāties var visu dienu, jo rotaļa var būt gan vienatnē, gan kopā ar citiem, pat došanos pastaigā var pārvērst par rotaļu. Rotaļām nav robežu!”