Stress grūtniecības laikā. Kā to mazināt?

Stress grūtniecības laikā. Kā to mazināt?

03. Aug 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Ir viegli otram ieteikt dzīvi tvert vieglāk, mazāk satraukties un būt laimīgam, taču mēs labi zinām, ka nav burvju nūjiņas, kura ar vienu mājienu kā nebijušu noņemtu visu uztraukumu. Vēl jo vairāk gaidību laikā, kad prātā nepārtraukti virmo neskaitāmi jautājumi par grūtniecību, dzemdībām un to, kā būs brīdī, kad mazulītis jau būs nācis pasaulē.

No stresa grūtniecības laikā nav iespējams pilnībā izvairīties. Protams, ideālajā pasaulē topošā māmiņa būtu mierīga, veltītu visu uzmanību tikai savai labsajūtai, taču reālajā dzīvē grūtniecei jātiek galā ar hormonālajām izmaiņām, jāpieņem izmaiņas arī savā ķermenī. Raižu ir patiešām daudz.

Kādi simptomi liecina par stresu grūtniecības laikā?

  • Miega traucējumi
  • Galvassāpes
  • Paaugstināts asinsspiediens
  • Nogurums, nemiers, paaugstināta jutība
  • Nepamatotas sāpes, nieze, alerģijas
  • Ēšanas traucējumi.

Kāpēc stress var būt bīstams topošajai māmiņai un mazulim?

Stress normas robežās neietekmē ne mazuļa, bet māmiņas veselību, bet, ja sieviete piedzīvojusi lielu šoku vai arī lielu stresu, tas atstās ietekmi uz abiem. Pirmkārt, palielināts stress var būt viens no iemesliem, kāpēc sievieti piemeklē pēcdzemdību depresija, tāpat arī pastāv iespējamība, ka jaunajai māmiņai var rasties sirds un asinsvadu sistēmas slimības. Pārmērīgs stress atstāj ietekmi arī uz puncī augošo mazuli, palielinot iespējamību priekšlaicīgām dzemdībām, tāpat arī tas nākotnē var veicināt alerģijas, noslieci uz astmu, dažādas citas slimības.

Tomēr “stop”, pārstāj vainot sevi, neuztraucies! Tavs uzdevums ir koncentrēties uz puncī augošo mazuli, kurš tevi lieliski dzird un sajūt tavu garastāvokli. Lai grūtniecības laika stress mazāk ietekmētu bēbīti, sarunājies ar viņu, pastāstot, kā tu jūties un kāds tam ir iemesls. Galvenais, atceries, ka kopā ar mazulīti tagad esi vienota komanda.

Stressu palīdz mazināt ikdienas rutīnas ieviešana, tāpat arī pārdomāts uzturs un aktivitātes svaigā gaisā. Nomierināties palīdzēs arī masāža, jogas nodarbības, tāpat arī ūdens aerobika, nūjošana.

Obligāti sarunājies ar saviem tuviniekiem un lūdz viņu atbalstu - runā par savām grūtniecības sajūtām -, jo tas palīdzēs mazināt stresu.