Klāt vasara. Arī gaidot mazuli, neaizmirsti regulāri padzerties!

Klāt vasara. Arī gaidot mazuli, neaizmirsti regulāri padzerties!

19. Jun 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Ikdienā, jo sevišķi karstajās dienās, ir svarīgi uzņemt pietiekami daudz šķidruma. Tas attiecināms arī uz topošajām māmiņām, jo šķidruma zudums var ietekmēt gan topošās mammas, gan arī mazuļa veselību. 

Kā zināms, puncim augot, sievietei biežāk jāapmeklē labierīcības, tāpēc, lai tas nebūtu jādara tik bieži, dažkārt topošās māmiņas grēko, dzerot mazāk ūdens, taču zini, ka tā nedrīkstētu darīt.

Karstumā topošās māmiņas ķermenis ātri zaudē ne tikai šķidrumus, bet no organisma ar sviedriem izdalās arī sāļi un minerālvielas. To trūkums ietekmē gan grūtnieces, gan arī viņas mazuļa labsajūtu. Piedevām, nepietiekamā daudzumā uzņemts šķidrums var izraisīt arī aizcietējumus. Protams, ka neko no tā visa tu savā gaidību laikā nevēlies piedzīvot, tāpēc neatturies no malka ūdens, dienā uzņemot pietiekami daudz šķidruma.

Daudzums, cik dienas laikā ūdens vajadzētu izdzert, katrai māmiņai, protams, ir individuāls, taču pētījumi apliecina, ka minimālais ūdens daudzums, kuru vajadzētu dienas laikā izdzert, lai kompensētu šķidruma zudumu, ir 1,5 litri. Ņemot vērā, ka grūtniecības otrajā pusē pastiprināti darbojas vielmaiņa, sieviete vairāk svīst, arī organisma nepieciešamība pēc šķidruma ir lielāka, tāpēc topošajai māmiņai vajadzētu dienas laikā izdzert 2 litrus ūdens.

Ko un kā dzert grūtniecības laikā?

  • Vislabāk dzer ar maziem malciņiem un nelieliem pārtraukumiem nevis uzreiz izdzert litru ūdens. 
  • Vislabākais šķidrums – tīrs dzeramais ūdens.
  • Karstajā laikā, lai atvēsinātos, vari dzert atdzesētu ūdeni. To papildini ar ogām, augļu gabaliņiem vai piparmētru lapiņām, lai dažādotu ūdens garšu.
  • Atceries, ka šķidrums tiek uzņemts arī ar ēdienu, augļiem, dārzeņiem. Tiesa, ja dzeramajā ūdenī nav kaloriju, tad to nevarētu teikt par saldajām melonēm, ogām vai ēdienu, tāpēc necenties visu diennaktī uzņemamā šķidruma daudzumu kompensēt ar arbūzu ēšanu.