Kam jābūt topošās māmiņas uzturā ziemā?

Kam jābūt topošās māmiņas uzturā ziemā?

04. Feb 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Ikvienam ir svarīgi ikdienā uzņemt sabalansētu uzturu, kas bagāts ar vitamīniem un citām vērtīgām vielām. Vēl jo vairāk tas ir aktuāli gaidību laikā.

Ja ar uzturu vasarā viss ir skaidrs, jo svaigas ogas var ēst saujām vien, tāpat arī tikko no dobes plūktus gurķus un citus labumus, tad ko ēst ziemā?

Topošās māmiņas uzturam ziemā vajadzētu palīdzēt aizsargāt organismu pret vīrusiem, kompensēt arī saules trūkumu un sniegt vajadzīgos vitamīnus un enerģiju.

Saknes un dārzeņi

Lielisks vitamīnu avots ziemas periodā ir vietējās saknes un dārzeņi. Šī iemesla dēļ, veidojot ēdienkarti, cel galdā bietes, ķirbjus, burkānus, kāļus, kurus vari pagatavot neskaitāmos veidos – sautējumi, zupas, sacepumi, svaigi salātos. 

Noteikti zupās un sautējumos iekļauj arī dažādus kāpostus – galviņkāpostus, ziedkāpostus, Briseles kāpostus. Neaizmirsti arī tādu vērtīgu produktu kā brokolis. 

Ogas

Ilgstoši svaigas var uzglabāt dzērvenes, brūklenes, tāpēc izmanto tās kā lielisku vitamīnu avotu, kas palīdzēs sevi aizsargāt pret vīrusiem un veicinās imunitāti.

Sīpoli, ķiploki, zaļumi

Uz savas palodzes ierīko mini dārziņu, un audzē tur lociņus. Iemēģini roku arī dīgstu audzēšanā.  Atsvaidzini ikdienas ēdienkarti ar zaļumiem!

Pupiņas

Lielisks olbaltumvielu un ogļhidrātu avots ir pupiņas. Ar tām vari papildināt zupas, sautējumus, iekļaut arī salātos. Pupiņas palīdz organismam ražot interferonu, kas aizsargā ķermeni no slimībām.

Putras

Sāc dienu ar putru, papildinot to ar ogām, augļiem vai arī karotīti pašgatavota ievārījuma. Variē ar putru dažādību.

Putra ir ideāls veids, kā nodrošināt sevi ar enerģiju, iegūt spēku dienas darbiem.

Liellopu gaļa

Grūtniecības laikā sievietei īpaši jāseko līdzi dzelzs līmenim asinīs. Gaidību laikā organismam ir nepieciešams daudz vairāk asiņu, līdz ar to arī vairāk dzelzs. Ja topošā māmiņa to neuzņem pietiekamā apjomā, organismam tā var pietrūkt. Tāpēc iekļauj savā uzturā liellopu gaļu – tas ir lielisks dzelzs avots.

Piena produkti

Domājot par grūtnieces uzturu, nekādā gadījumā nedrīkst aizmirst par olbaltumvielu avotu – piena produktiem. Variē ar savu uzturu, dažādojot piena produktu daudzveidību – piens, paniņas, kefīrs, jogurts, biezpiens, rjaženka u.c.