Kā notievēt un tikt vaļā no vēderiņa pēc dzemdībām?

Kā notievēt un tikt vaļā no vēderiņa pēc dzemdībām?

02. Aug 2015, 00:02 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Pēc dzemdībām jau tā ir ļoti daudz dažādu jautājumu sākot no jaundzimušā aprūpes lietiņām, beidzot ar to, kā atgriezties savā agrākajā formā un tikt vaļā no apaļīgā vēderiņa. Vai tas vispār ir iespējams un cik ilgā laikā? Lasi un uzzini!

Dzemde grūtniecības laikā bija krietni palielinājusies kopā ar augošā mazuļa apmēriem, tas tad arī lika augt tavam vēderiņam. Uzreiz pēc dzemdībām dzemde saraujas, bet ne līdz agrākajiem izmēriem. Pēc dzemdībām tās svars ir apmēram tikpat liels, kāds tas bija tavā 16.grūtniecības nedēļā, kad neliels puncītis jau bija redzams. Tas būs redzams arī kādu laiciņu pēc dzemdībām un tas ir pilnīgi normāli. Pirmās nedēļas laikā pēc dzemdībām dzemde smazināsies uz pusi, tā svērs aptuveni 500g, ap otrās nedēļas beigām tā svērs ne vairāk kā 350g un ap trešo nedēļu, attiecīgi - 250g. Un tikai pēc 5-6 nedēļām dzemdes masa būs 50g.

Lai dzemde sarautos pēc iespējas ātrāk, pirmkārt, jāēdina mazulis ar krūti pēc pieprasījuma. Tāda ēdināšanas režīma gadījumā sievietes galvas smadzenēs izstrādājas optimālais oksitocīna daudzums. Tas ir hormons, kas palīdz dzemdes muskuļiem sarauties. Dažkārt pirmajās dienās pēc dzemdībām slimnīcā iesaka 4-5 reizes dienā pie vēdera pielikt ledu uz 7-10 minūtēm. Dzemdību iestādē var ieteikt arī fizioterapiju - elektroforēzi, kas arī sekmē dzemdes saraušanos.

Grūtniecības laikā vēdera muskuļi pakļauti dzemdes augšanai, un tāpēc tie stiepjas, no vēdera viduslīnijas pārvietojas uz malām. Ja muskuļi pārvietojušies uz vēdera sānu malām, tas parasti ir sataustāms apmēram 2 mēnešus pēc dzemdībām, ja bijušas dabīgas dzemdības, pēc tam viss pakāpeniski nostabilizējas.

Vingrinājumi

Ja 2 mēnešus pēc dzemdībām šāds muskuļu stāvoklis jeb diastāze saglabājas, tad daļēji palīdzēt ar to tikt galā var, izmantojot fiziskos vingrinājumus. Nodarbības sākt ieteicams tikai tad, kad starp muskuļiem attālums nepārsniedz 4-5cm, tātad - apmēram 6-8 nedēļas pēc dzemdībām. Aktīva vingrošana, vēderpreses vingrinājumi, smagumu nešana joprojām šajā periodā nav ieteicama. Pārmērīgas fiziskās slodzes gadījumā palielinās asinsspiediens, kas nepalīdzēs tikt galā ar vēdera izskatu. Palīdzēs viegli treniņi, elpošanas vingrinājumi ar vēderu: ieelpas laikā piepūt vēderu, izelpas laikā maksimāli ievelc. Atkārto 10-15 reizes. To var darīt arī no pirmās dienas pēc dzemdībām, ja dzemdības bijušas dabiskas.

Ķeizargrieziena gadījumā fiziska slodze iespējama vismaz 3 mēnešus pēc dzemdībām, un arī tad tā jāuzsāk pakāpeniski, vēlams pēc USG, kurā redzams, kā dzīst šuves rētas vietā.

Dažos gadījumos palīdzēt samazināties dzemdes muskuļiem var arī pēcdzemdību josta, kas vēderu ievelk tā kā uz iekšu, kā rezultātā rodas spiediens uz muskuļiem. Bet lielāku efektu no šādas jostas var panākt, ja to sāk nēsāt jau pirms dzemdībām. Tātad - ir gan pirmsdzemdību jostas, gan pēcdzemdību jostas, ir arī speciālas pēcdzemdību biksītes. Pēcdzemdību jostu ir jēga lietot no pēdējā grūtniecības mēneša līdz pat 6-8 nedēļas pēc dzemdībām. Tā palīdz ne tikai atjaunot figūru, bet arī samazina sāpes mugurā. Un šādas sāpes jaunajām māmiņām nav nekas svešs. Ja to lieto muguras sāpju mazināšanai, jostu droši var lietot ilgāk.

Ja tomēr vēdera muskuļi ir pārāk attālinājušies viens no otra, vēders ir ļoti liels, problēmu atrisināt var plastiskā operācija, kuras rezultātā šo attālumu starp muskuļiem iespējams samazināt. Bet par operāciju jādomā tikai tad, kad bērniņš vairs netiek ēdināts par krūti un ar pārliecību par to, ka vairs nevēlies dzemdēt.

Hormonālo izmaiņu iespaidā grūtniecības laikā palielinās arī tauku slānītis zem ādas. Pateicoties šīm izmaiņām, palielinās ne tikai māmiņas puncītis, bet arī gurni un krūtis. Puncītī tauku slānītis pasargā mazuli no ārējās vides kaitīgās ietekmes. Tas, kāds būs šis zemādas tauku slānis pēc dzemdībām, atkarīgs arī no tā, kāds bijis māmiņas uzturs grūtniecības laikā, cik daudz kilogramu viņa uzņēmusi cienīgi nesot puncīti visu 9 mēnešu garumā.

Pēcdzemdību periodā ar liekajiem kilogramiem var palīdzēt tikt galā arī uzturs, no kura izslēgti taukus saturoši produkti. Tieši šis uzturs, nevis stingras diētas, ir tas, kas jāveido ļoti rūpīgi - tam jābūt barības vielām pilnam, lai nodrošināts būtu gan mammas organisms, gan mazuļa organisms ar tam nepieciešamajām barības vielām, minerālvielām un vitamīniem, ko viņš saņem caur pieniņu. 2 mēnešus pēc dzemdībām var doties arī uz fitnesa klubiem vai sporta treniņiem, kas nedrīkst būt intensīvi un pārlieku nogurdinoši. Tā būs iespēja ne tikai piestrādāt pie savas formas, bet  - varēsi izrauties no mājām.

Ja uz puncīša nav striju, vēders saraujas samērā ātri, dažkārt pat izrakstoties no slimnīcas jaunā māmiņa izskatās tā kā agrāk. Ar strijām tikt galā nebūs viegli, dažkārt tas pat ir neiespējami. Pats vienkāršākais veids, kā ar tām cīnīties ir jau savlaicīgi, grūtniecības laikā ap 16.nedēļu sākt rūpēties par sava vēdera ādu, lietojot speciālus krēmus striju rašanās profilaksei. Katru dienu var veikt vieglu masāžu pulksteņrādītāja virzienā, var izmēģināt arī kontrastdušas. Sākumā strijas ir sarkanīgas vai zilganas, pēc dzemdībām tās kļūst gaišākas. Bet skats tik un tā nav patīkams. Samazināt, pakoriģējot izskatu, tās var vienīgi ar plastiskās operācijas palīdzību. Operācija ir - abdominoplastika.

Katra grūtniece ir citādāka, un dažkārt pat ar dārgāko krēmu palīdzību, ādas dabīgais elastīgums nav pietiekoši liels, lai pasargātu puncīti no strijām. Bet gadās arī apgriezta situācija - māmiņa var nelietot pilnīgi neko, un pat lielam puncim esot, iztikt bez strijām.

Pats galvenais, gan, ja runājam par lieko svaru, gan, ja runājam par strijām ir savlaicīga profilakse. Jāēd ir veselīgi un pareizi, kā arī, jārūpējas par savu ādu.

Māmiņu Klubs

kroteli kroteli 28. Jun 2017, 07:20

Notievēšanas tabletes - http://track.thermacuts.lv/product/ThermaCuts/?uid=2484&sid=821&pid=115&bid=advandec Es vienmēr biju cietusi no aptaukošanas. Pēc šķiršanām es nolēmu diametrāli izmainīt savu dzīvi. Fitness un Thermacuts. Tā bija mana recepte efektīvai svara zaudēšanai.