Grūtniecība ziemā. Padomi, kas tev palīdzēs izbaudīt šo laiku arī lielākajā salā

Grūtniecība ziemā. Padomi, kas tev palīdzēs izbaudīt šo laiku arī lielākajā salā

10. Feb 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Bērniņa gaidīšana ir brīnišķīgākais un aizraujošākais laiks sievietei. 

Tiesa, nereti var dzirdēt topošās māmiņas runājam, ka grūtniecībai vislabākais laiks ir vasara, kad var dažu minūšu laikā sagatavoties, lai dotos laukā, kur kaut visu dienu pavadīt pastaigās. 

Topošajām māmiņām ziemā rodas jautājumi, kādus priekšnosacījumus ņemt vērā šajā gadalaikā, jo laukā valda sals, ietves ir apledojušas, saules ir mazāk, tāpat arī vitamīnu. Tas viss, protams, biedē grūtnieces, tomēr viss nav tik bīstami, kā varētu sākotnēji šķist.

Ievērojot dažus priekšnosacījumus, arī ziema ir lielisks laiks, lai gaidītu mazulīti, un vasaru varēsiet jau sagaidīt kopīgās ratu pastaigās.

Ģērbies pareizi

Viens no svarīgākajiem mazuļa veselības faktoriem ir svaigs gaiss. Kas gan var būt labāks par pastaigu ziemā? Sniegs gurkst zem kājām, vizuļo un apkārt dejo sniegpārsliņas. Galvenais ir nepaslīdēt un nepakrist, tāpēc svarīgi drošai pastaigai izvēlēties piemērotus apavus. Izvēlies pieguļošu modeli ar neslīdošu zoli, kurai ir dziļš reljefs. Ieteicams, lai apavu papēži nebūtu augstāki par 3 cm. Tas nodrošinās stabilitāti un padarīs pārvietošanos ziemas laikā pēc iespējas drošāku. 

Savukārt, runājot par apģērbu, atceries, ka nevajag uzvilkt visas mājās atrodamās siltās drēbes, jo pārāk biezi saģērbjoties tu svīdīsi un ir lielāks risks saaukstēties. Šādās situācijās lieliska izvēle ir termoveļa, kas nodrošinās tev kustību brīvību un izvadīs lieko mitrumu. 

Mitrini gaisu

Ziemā mājoklī gaiss kļūst ļoti sauss, kas būtiski ietekmē pašsajūtu. Deguna sausā gļotāda pārstāj pildīt savu aizsargfunkciju, mikroorganismi vieglāk iekļūst organismā, tāpat arī sausais gaiss var saasināt alerģijas. Šo problēmu var risināt, regulāri vēdinot telpas, kā arī mitrinot gaisu. Tam vari izmantot gan sen zināmās metodes – mitrus auduma gabalus, traukus ar ūdeni uz radiatoriem –, gan arī iegādājoties gaisa mitrinātāju.

Neaizmirsti par savu uzturu

Tiek uzskatīts, ka vitamīnus ar uzturu var uzņemt tikai vasaras sezonā, taču lieki! Arī ziemā savā uzturā vari iekļaut vitamīniem un noderīgiem mikroelementiem bagātus produktus. Tāpēc iekļauj savā uzturā bietes, burkānus, kāļus, kāpostus, selerijas, neaizmirsti arī par dzērvenēm un brūklenēm, kā arī citām ogām, kas sasaldētas gaida savu kārtu no vasaras. Lai nodrošinātu sevi ar vajadzīgo enerģiju, uzturā iekļauj zivis, gaļu, olas, biezpienu, skābpiena produktus. 

Tver brīdi!

Ziemā samazinās gaismas daudzums, kas ietekmē garastāvokli, tāpēc tikai normāli, ka gada tumšajā laikā ir vieglāk iedzīvoties drūmākās domās, jo sevišķi šobrīd, kad jau gadu pasauli pārņēmusi Covid-19 pandēmija. 

Lai izbaudītu savu grūtniecības laiku, dodies pastaigās, meditē, apmeklē topošo māmiņu vingrošanas nodarbības (Māmiņu Klubā tās pieejamas arī Online), palutini sevi ar labu kosmētiku un neaizmirsti par saviem hobijiem, kuri tev bija svarīgi vēl pirms gaidībām. Un, kas ne mazāk svarīgi, neaizmirsti lietot D vitamīnu, jo tas palīdzēs justies mundrai, enerģiskai un stiprinās imunitāti.