Kā atteikt vizīti pie ārsta BKUS?

Kā atteikt vizīti pie ārsta BKUS?

13. Mar 2013, 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Katrs piektais bērns jeb apmēram 37 tūkstoši pierakstīto pacientu, iepriekš nebrīdinot, pērn nebija ieradušies uz konsultāciju vai izmeklējumu Bērnu klīniskajā universitātes slimnīcā. Analizējot 2013. gada divu mēnešu statistiku, secinām, ka diemžēl tāpat 20% jeb 7 tūkstoši pacientu nav izmantojuši iespēju atteikt vizīti, ja uz to ierasties nav iespējams, līdz ar to ir lieguši citiem 7 tūkstošiem mazo pacientu saņemt tik ļoti nepieciešamo ārsta izmeklējumu.

Atgādinām, ka vizīti var atteikt šādos veidos: sūtot e-pasta vēstuli ar nepieciešamo informāciju uz poliklinika@bkus.lv vaiinfo@bkus.lv, aizpildot vizītes atteikuma formu mājas lapā (http://www.bkus.lv/atteikumi/), kā arī zvanot uz tālruni 8866.

Lai mazinātu šādus gadījumus, slimnīcas darbinieki ir uzsākuši pacientu apzvanīšanu dažas dienas pirms vizītes ar mērķi atgādināt par gaidāmo konsultācijas vai izmeklējuma laiku. Tomēr nereti pacientu vecāku sazvanīšana pirms gaidāmās vizītes ir apgrūtināta, ja reģistrējoties nosaukts neprecīzs tālruņa numurs vai uz zvanu netiek atbildēts. Salīdzinot ar 2011. gadu, kad vēl šāda atzvanīšana netika veikta, situācija ir būtiski uzlabojusies, tomēr arī 20% neieradušos pacientu ir pārāk liels skaits.

„Šāda pieaugušo bezatbildīga rīcība negatīvi ietekmē gan daudzus Latvijas bērnus, kuriem tiek liegta iespēja savlaicīgi saņemt ārsta konsultāciju vai izmeklējumu, un veicina garu rindu rašanos, gan līdz ar to arī mediķus, kuri nespēj pilnvērtīgi izmantot savu darba laiku,” situāciju skaidro Bērnu slimnīcas Ambulatorās veselības aprūpes daļas vadītāja Renāte Snipe. Viņa turpina: „Sodu piemērošana nav labākais problēmu risināšanas veids, tomēr mazo pacientu interesēs un pakalpojumu pieejamības paaugstināšanai būtu apsveramas izmaiņas normatīvajos aktos, kas noteiktu pieaugušo (pacientu vecāku) atbildību par vizītes neatcelšanu pie speciālista, ja tas notiek atkārtoti.

Atgādinām, ka lielo vairākumu Bērnu slimnīcas sniegto pakalpojumu (97%) veido tieši valsts apmaksātas konsultācijas, jo maksas pakalpojumi aizņem mazāk nekā 3% no visa sniegto pakalpojumu klāsta.

www.bkus.lv

aab aab 13. Mar 2013, 11:46

man arī ļoti patīk, ka piezvana un atgādina par vizīti. īpaši, ja rindā ir gaidīti vairāki mēneši. pie reizes pats atceries un pārliecinies, ka tavs pieraksts ir tiešām aktuāls - ir dzirdēti stāsti, ka aiziet un nemaz pieraksta nav!