Kā rotaļāties ar mazuli mājās? Uzzini fizioterapeites Klaudijas Hēlas seminārā

Kā rotaļāties ar mazuli mājās? Uzzini fizioterapeites Klaudijas Hēlas seminārā

05. Sep 2022, 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Līdz brīdim, kad bērniņš ir sācis rāpot, mēs visbiežāk vārdiņus "nē" un "nedrīkst" sarunās ar mazuli neizmantojam, jo bērni līdz rāpošanas uzsākšanai nav tik kustīgi, lai iekļūtu dažādās ķibelēs. Mēs viņiem piedāvājam rotaļlietas, kuras ir atbilstošas viņu vecumam, mēs mazo paceļam un noliekam tur, kur vēlamies un kur viņam ir droši, taču brīdī, kad bērns ir sācis rāpot, pasaule mājās pārvēršas un vārdiņa "jā" vietā mēs sākam teikt – nē, to neņem, nē, tur rāpot nedrīkst, nē, māmiņas kurpi, lūdzu, nebāz mutē, nē, tur ir elektrības vadi, šo sarakstu mēs varētu turpināt un turpināt.

Taču kā, lai bērns attīstās, ja mēs viņam tik daudz un bieži aizliedzam atklāt un pētīt? Vai mums pašiem patiktu dzīvot vidē, kurā viss ir aizliegts? Atrisinājums ir pavisam vienkāršs – veidot vidi, kurā mēs varam atļauties mazajam teikt "jā". Tai nav jābūt lielai vai plašai, tikai tādai, kurā saimnieks būtu pats bērns.

To visu uzzināsi Māmiņu Kluba Vecāku skolas lekcijā pie fizioterapeites Klaudijas Hēlas!


20170814214217-37523.jpg 

Katrā gadījumā vide ir jāiekārto ļoti individuāli, tomēr galvenokārt vienmēr jāņem vērā tas, ko bērns prot!

Piemēram, laikā, kad viņš mācās velties uz sāna, arī dažādas mantiņas mazulim vajadzētu piedāvāt no sāna, lai viņam būtu motivācija griezties. Pretējā gadījumā, ja bērns nepārtraukti atrodas guļus uz muguras un rotaļlietas ir novietotas viņa priekšā, mazulis nevar iemācīties griezties, jo viņam nav interese to darīt! 

Tāpat svarīgi atcerēties, ka apkārtējā vide ir jāiekārto tā, lai bērns tajā varētu justies droši, un vispareizāk, ja mājās viņam ir ierīkots atsevišķs rotaļu stūrītis.

Arī mēs pieaugušie nejustos komfortabli stāvot paša stacijas laukuma centrā, kur visi staigā garām, un bērnam ir tieši tāpat! Arī viņš nespēlēsies istabas vidū, kur mamma un tētis staigā garām un vēl darbojas televizors.

Mazuļa pasaules uztvere ir pilnīgi citādāka nekā pieaugušam cilvēkam. Piemēram, ja vecākiem šķiet, ka mazuli interesē tas, ka viņš piespiež pogu un rotaļlieta sāk skanēt, tad patiesībā bērnam liksies interesanti tas, ar kādu spiedienu viņš šo pogu piespiež!

Tāpat svarīgs ir brīdis, kad mazulis guļ un vienkārši lūkojas uz savu mantu – arī tā ir bērna kontaktēšanās ar to, bet pieaugušajiem nereti gribās, lai bērniņš šo rotaļlietu paņem rokās.

Iejaucoties dabiskajos procesos, šādi vecāki bieži vien traucē normālai bērna attīstībai.

Nāc uz nodarbību un uzzināsi: 

  • Kāda ir rotaļu patiesā nozīme?
  • Kā izvēlēties rotaļlietas bērnam?
  • Kā rotaļāties ar bērnu pareizi, atbilstoši viņa vecumam
  • Kā iekārtot vidi tā, lai tā palīdzētu bērnam augt un attīstīties

Lekcija mazuļiem līdz 1 gada vecumam

PIESAKIES LEKCIJAI ŠEIT->>>

Eksperts

Klaudija Hēla

fizioterapeite, PPII Māmiņu Kluba bērnudārzs vadītāja, topošā E. Pikleres pedagoģe
Klaudija Hēla Vecāku skolā