Lasīšana ir viena no svarīgākajām iemaņām, nepieciešamām sekmīgām mācībām. Daudzus uzdevumus uzdod rakstiskā veidā. Un, ja bērns nelasa raiti, viņš bieži nevar saprast uzdevumus. Bieži vien, ja nav pietiekami raita lasīšana, cieš matemātika. Piemēram, bērns labi risina piemērus, un kad saskaras ar uzdevumu, rodas grūtības. Lēni lasot, kamēr izglītojamais lasa trešo nosacījumu rindiņu, viņš jau paspēj aizmirst, par ko ir runa pirmajās divās.

Bieži sastopama problēma – tas ir, ka bērnam lasīt ir garlaicīgi. Ja mēs paskatīsimies, ar kādu ātrumu pasniedz informāciju, skatoties mūsdienu animācijas filmas, vai cik ātri mainās attēli datorspēlē, tad atgriežoties pie lasīšanas procesa, var atzīmēt, ja bērns lēni lasa, tad viņam nebūs interesanti. Interese par lasīšanu parādās tad, kad izglītojamais var lasīt ātri, un viņa smadzenes sāk apstrādāt informāciju ar tādu pašu ātrumu, ar kādu saņem informāciju no filmām.

Eksistē daudzi mīti par ātru lasīšanu. Bieži vien, pat cienījami cilvēki apgalvo, ka pie lēnas lasīšanas uzlabojas saprašana. Atšķirsim viedokli no faktiem. Pamēģiniet veikt eksperimentu. Atveriet nepazīstamu tekstu, labāk grāmatu, kuru vēl neesat lasījuši, un mēģiniet izlasīt skaļi pa zilbēm divas lappuses. Un tagad aizveriet grāmatu un pamēģiniet atstāstīt to, ko jūs tikko izlasījāt. Jūs nevarēsiet to izdarīt. Smadzenes, kuras strādā ar lielāku ātrumu, nespēj saprast informāciju, ko pasniedz lēnāk. Parādās liekas domas, jūsu uzmanība tiek novērsta. Turklāt, smadzenes nevar salikt vienotā ainā tekstu, kuru pasniedz ar tādu mazu ātrumu.

Ļoti bieži saka, ka mūsdienu bērni nelasīs. Tad rodas jautājums, kā viņi varēs pabeigt skolu. Vai tiešām kontroldarbos, testos un eksāmenos izglītojamam kāds uzdevumus skaļi lasīs priekšā?

Lasītprasme attīsta tēlaino atmiņu. Tagad runa ir nevis par fantāzijas attīstīšanu, bet par prasmi domāt tēlos. Tēlainā domāšana jāattīsta, lai saprastu matemātikas, ģeometrijas un jebkura cita mīļa mācību priekšmeta uzdevumus.

No punkta А uz punktu B izbrauca vilciens. Lai saprastu, kā jārisina uzdevumu, bērnam jāprot iztēloties, kas notiek pēc uzdevuma nosacījumiem.

Tipiska izglītojamo kļūda, risinot uzdevumus, izskatās tādējādi. Pirmais automašīnas ritenis brauc ar ātrumu 50 km/h. Ar kādu ātrumu brauc otrais, trešais un ceturtais ritenis? Daudzi izglītojamie atbild, ka viņi zina, ka tādos uzdevumos jāreizina, un iegūst atbildi 120, 180... Nu, jūs sapratāt. Tēlainā domāšana jāattīsta tāpēc, lai būtu vienkāršāk mācīties.

Ātra lasīšana attīsta uzmanību. Pie paaugstinātas uzmanības uzlabojas izlasītā saprašana un iegaumēšana.

Ātras lasīšanas un uzmanības attīstības nodarbības izglītojamiem notiek ziemas brīvdienās licenzētā Mācību centrā Lando. Kurss ilgst 6 dienas pa 4 stundām. Trīs obligātās stundas un viena burvju stunda. 29433553, 67273009, info@lando.lvwww.lando.lv