Rimi veikalos visās Baltijas valstīs aug pieprasījums pēc vegānu un dažādiem specializētās pārtikas produktiem jeb produktiem bez laktozes, pievienota cukura, olām un bez glutēna. Sekojot sabiedrības pieprasījumam, Rimi visās Baltijas valstīs regulāri paplašina šādu produktu sortimentu. Pēdējo trīs gadu laikā specializētās pārtikas sortiments paplašināts teju uz pusi, savukārt pieprasījums pēc vegānu un bezglutēna pārtikas produktiem palielinājies par 30%.
Rimi tīklā visā Baltijā specializētie produkti vegāniem un veģetāriešiem pieejami jau vairākus gadus. Lai gan specializētā pārtika joprojām ir nišas kategorija, tai ir stabils pieprasījums, kas pieaug ar katru gadu. Līdz ar kopējā sortimenta attīstību Rimi fokusējas uz vegānu un specializētās pārtikas attīstību, ko ikdienā izvēlas cilvēki ar palielinātu pārtikas jutību vai alerģiju. Rimi Latvia veikalos pieejami vairāk nekā 650 vegānu un specializētās pārtikas produktu veidi.
“Rimi kā viens no lielākajiem mazumtirgotājiem ir unikālā pozīcijā, lai padarītu vegānu un specializēto produktu izvēli daudz pieejamāku. Šobrīd jau vairākos Rimi veikalos ir pieejams atsevišķs stends ar specializēto pārtiku, tajā skaitā ar bezglutēna produktiem un vegānu produktiem, lai ikviens varētu ikdienā vieglāk atrast sev nepieciešamos produktus. Ņemot vērā pircēju interesi par vegānu, veģetārajiem un bezlaktozes produktiem, šogad piedāvājam jaunumus savā specializētās pārtikas sortimentā – vegānu kruasānu un ābolu smalkmaizīti, kā arī veģetāro cīsiņu mīklā. Pērn Latvijā tapušais “Veikalu vegvērtējums”, ko veica biedrība “Dzīvnieku brīvība”, arī apliecināja Rimi veikalu plašo sortimentu – par uzvarētāju deviņu konkurentu vidū kļuva tieši Rimi,” stāsta Rimi Latvia kategoriju departamenta direktors Milans Blūms.
Pēc Rimi Latvia datiem, visvairāk specializētās un vegānu pārtikas produktus ir iecienījuši gados jaunāki pircēji un sievietes. Specializētās pārtikas grupā lielākais pieprasījums visās Baltijas valstīs ir tieši bezglutēna poduktiem jeb produktiem bez lipekļa un produktiem bez olām – ap 30%, tāpat stabils pieaugums vērojams arī produktiem bez pievienotā cukura. Lielākais pieprasījums vegānu pārtikas grupā – ap 50% – vērojams pēc dažādām gaļas alternatīvām un saldētām gatavām maltītēm. Teju 40% vegānu produktu pieprasījumu veido sieru alternatīvas, bet ap 20% pieaugums vērojams pieprasījumam pēc piena aizvietotājiem – rīsu, mandeļu, riekstu, kokosriekstu un sojas piena. Tāpat Rimi vegānu sortimentā aug pieprasījums pēc majonēzes, konditorejas izstrādājumiem, saldējuma, dažādiem jogurtiem un desertiem.
Sekojot sabiedrības pieprasījumam, pērnā gada nogalē Rimi apvienoja dažādus specializētos produktus jeb produktus bez lipekļa, laktozes, riekstiem un olām zem jauna zīmola Rimi FreeFrom. Šobrīd Rimi veikalos pieejami pirmie jaunās produktu līnijas produkti – jogurts, krējums un siers bez laktozes. Plānots, ka Rimi FreeFrom produktu sortiments regulāri tiks papildināts ar jauniem produktiem.
Gan vegānu, gan specializētās pārtikas produkti ir daļa no Rimi Baltic korporatīvās sociālās atbildības veselības un vides jomās. Vegānu produkti galvenokārt ražoti no augiem un nesatur dzīvnieku izcelsmes sastāvdaļas, līdz ar to šo produktu negatīvā ietekme uz klimatu ir daudz mazāka. Tādējādi vegānu produkti palīdz Rimi Baltic sasniegt klimata mērķi – līdz 2030. gadam uz pusi samazināt pārtikas ietekmi uz klimatu.