Kā nepārēsties svētkos?

Kā nepārēsties svētkos?

16. Apr 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

foto: pexels.com

Tuvojas Lieldienas, garās brīvdienas, un tātad - būs gan došanās ciemos, gan kafijas dzeršana, gan cienāšanās ar kārumiem. Ne visiem, tas, protams, uzturā izraisa krasas pārmaiņas vai pēcsvētku sekas, bet daudzi tomēr pēc svētkiem sūdzas, ka nejūtas labi, jo organisms ir pārslogots un jūtas noguris. Kā atpūsties un nepārēsties stāsta dietoloģe Inguna Bērziņa un uztura speciāliste Inese Siksna.

"Diemžēl mums jau prātā ir tradīcijas, kas ietver sevī bagātīgi klātus galdus, un, ja vēl ciemiņi atnāk, tad galdam ir jālūzt no pārpilnības. Īpaši tas attiecas uz vecāko paaudzi. Jāmaina ir domāšana - svētkos pietiek, ja uz galda ir daži interesanti ēdieni, kuru gatavošana nav paņēmusi pārāk daudz spēka, laika un naudas," stāsta dietoloģe Inguna Bērziņa.

Protams, nevajag atteikties no tradicionālajiem iecienītajiem ēdieniem, vienkārši - samaziniet apēstā daudzumu, samaziniet porciju daudzumu, ko gatavojat svētku galdam.

"Piemēram, salātus var pasniegt mazos apēdamos groziņos vai uz mazām maizītēm, nevis milzīgās bļodās. Iespējams, pilnīgi pietiks ar viena veida salātiem, nevis 5 dažādiem," iesaka dietoloģe.

Svētku laikā dietoloģe iesaka sekot dažiem viegliem noteikumiem, lai cienāšanās būtu veiksmīga un nākošajā dienā nebūtu smaguma un diskomforta sajūtas vēderā:

  • Svētku laikā jādzer daudz ūdens, lai organisms atbrīvotos no liekās sāls.
  • Galdā starp tradicionāliem ēdieniem atvēliet vietu svaigiem dārzeņiem un augļiem, kā arī ūdens krūzei.
  • Jāatceras arī par aktīviem pasākumiem svētku laikā, nevajag visu laiku sēdēt tikai pie galda vien.

Kā stāsta uztura speciāliste Inese Siksna, ir cilvēki, kas jau nākošajā dienā pēc svētkiem jūtas labi un atgriežas ierastajā ritmā.

"Citiem pēc svētkiem ir izteikta smaguma sajūta, un nākošajā dienā vispār negribas ēst. Ja tā notiek, nevajag sevi piespiest ēst, jāizdara izņēmums - ēst tikai tik, cik gribas," iesaka I.Siksna.

Lai uzlabotu pašsajūtu gremošanas problēmu gadījumā, uztura speciāliste Inese Siksna atgādina, ka jādzer vairāk šķidrums un jālieto skābpiena produkti. Tāpat palīdzēt var fiziskās aktivitātes un jāievēro vieglāks uztura režīms.

Gaišas jums Lieldienas!

Māmiņu Klubs