9 praktiski ieteikumi, kā atvairīt rudens nomāktību

9 praktiski ieteikumi, kā atvairīt rudens nomāktību

06. Nov 2014, 18:20 Sieviešu Klubs Sieviešu Klubs

Ierasti rudens, un īpaši novembris, ir tas periods, kad māc vislielākās skumjas, nogurums un grūtsirdība. Turpinājumā psiholoģe Diāna Zande atklāj, kā šoruden uzlabot pašsajūtu! 

Sezonālās depresijas (arī rudens depresija) mūs piemeklē, jo dzīvojam klimata joslā, kurā ir pārāk maz saules gaismas. Turklāt drūmais novembris ir arī veļu laiks, kas daudzus vedina uz apcerīgumu un skumjām.

Tā kā rudenī mums visapkārt ir tik daudz tumsas, uzzini paņēmienus, kā mazināt tās ietekmi. Psiholoģe Diāna Zande atklāj, kā sev uzlabot noskaņojumu, kā atvairīt drūmās domas un justies labi!

1.Netaupi elektrību

Kļūstot tumšākam, iededz savā mājoklī spilgtu gaismu! Piemēram, Ziemeļvalstīs Zviedrijā un Somijā, populāra ir gaismas terapija. Lai ienestu vairāk gaismas, mēs rudenī dedzinām sveces, tomēr ar to vien ir par maz! Telpas nepieciešams izgaismot jo spilgti, jo šāda gaisma palīdz atgaiņāt drūmo noskaņojumu. 

2.Klausies dinamisku mūziku

Vēl šajās tumšajās rudens dienās un vakaros, pašsajūtu var uzlabot mūzika. Nav ieteicams klausīties skumju, apcerīgu mūziku, bet gan izvēlēties ko ritmisku – tas noteikti uzlabos garastāvokli! Vari sevi uzmundrināt, piemēram, ar latīņamerikāņu vai itāļu mūziku, bet censties izvairīties klausīties Bočelli!

3.Izkusties

Tumsa mūsos rada depresīvās izjūtas, bet tās var aizgaiņāt, aktīvi rosoties un kustoties. Lai sevī saglabātu „gaismu” un pozitīvismu, no rītiem ļoti svarīgi izstaipīties, paglāstīt savu ķermeni un tajā ieklausīties!

4.Ļaujies ūdens procedūrām

Emocionāli daudz labāk palīdz justies ūdens procedūras. Tādēļ duša no rīta un vakarā vienlaikus būs gan uzmundrinoša, gan arī vairos emocionālo labsajūtu.

5.Dodies pastaigās

Cik vien iespējams, pārvietojies kājām nevis sabiedriskajā transportā vai automašīnā! Dodies rudenīgā pastaigā, šo procesu baudot: sajūtot zemes smaržu un ieelpojot vēso, miklo rudens gaisu!

6.Ļaujies apcerei

Rudens ir brieduma un pārdomu laiks. Ļaujies tām! Padomā par to, ko esi paveikusi šajā gadā un par to, ko vēl vari pagūt izdarīt.

7.Dari kaut ko, kas tev patīk

Vēl ļoti svarīgi saprast, vai neesi sevi pārlieku noslogojusi darbos un, vai šobrīd dari kaut ko, kas patīk tev pašai! Tas svarīgi, lai izturētu ne tikai drūmo rudens laiku, bet arī garo ziemu. Turklāt tam nav jābūt nekam lielam! Vari apmeklēt dekupāžas kursus, kopā ar draudzenēm doties pastaigās gar jūru, vai arī vienatnē noskatīties romantisku filmu.

8.Gatavojies Ziemassvētkiem

Viena no Diānas Zandes personīgajām metodēm, cīņā ar rudens depresiju, ir laicīga, lēna gatavošanās Ziemassvētkiem. Vari padomāt par to, ko katram vēlies uzdāvināt un, iespējams, kādu dāvaniņu jau vari iegādāties. Psiholoģe uzskata, ka šādas domas pavisam noteikti palīdz pārvarēt novembri. Novembrī, tiklīdz nosvinēti valsts svētki, vari izcept piparkūkas – šādi savās mājās ienesīsi prieku un vienlaikus arī mazināsi pirmssvētku stresu decembrī!

9.Dzīvo šai dienai un izbaudi to

Lai cik drūms un nelāgs šķistu šis rudenīgais laiks, tas jāpieņem. Ir jādzīvo šodienā! Vienkārši pieņem to, ka ārā ir nepatīkams laiks un līst lietus, jo tas ir šis brīdis, kurā esi šeit un tagad!

Nevar gaidīt, kad atnāks kāds, kurš mūs padarīs laimīgas – mums pašām par to ir jāuzņemas atbildība!

Māmiņu Klubs

Sieviešu Kluba diskusijai:

Kā tu šoruden aizgaiņā nelāgās domas un sev uzlabo pašsajūtu?