Māmiņu Klubs uzsākot jaunu rakstu sēriju, kas veltīta Montessori materiāliem, aicina arī Tevi ielūkoties iespējās - kā ar vienkāršību un loģiku palīdzēt attīstīties savam mazulim.
Montessori aktivitāšu iekļaušana ikdienas aktivitātēs, palīdzēs mazulim attīstīties atbilstoši viņa vecumam un sajūtam. Loģiskā domāšana, pacietība, pasaules uztvere un talanti - šī ir tikai daļa no prasmēm, ko mazulis apgūst savā bērnībā. Palīdzēsim viņam piedāvājot atbilstošas rotaļlietas un materiālus.
Šodien kārta bērna valodas attīstībai un vārdu krājuma palielinašanai.
Bieži vien, vecākiem škiet, ka dažādu mācību un rotaļu ieviešanai ir jāsagaida kāds konkrēts vecums. Tomēr, kā atzīst Montessori attīstības centra vadītāja, Montessori skolotāja Rīgā – Olga Strautiņa. ir ļoti daudz aktivitāšu, kuras bērnam var piedāvāt jau agrā vecumā.
Kaste, ko redzat attēlā, nav speciāli Montessori pedagoģijas izgudrojums. Tādas ir iegadājamas jabkurā būvmateriālu veikalā. No šādas kastes Jūs ļoti vienkārši varat izveidot burtu, jeb alfbēta skapi. Uz katras atvilktnītes uzlīmējot pa vienam burtiņam un iekšā ievietojot kādu priekšmetu, kas sākas ar šo burtu, Jūs, ne tikai sarūpēsiet bērnam aizraujošu rotaļu, bet arī palīdzēsiet iemācīties burtus un jaunus vārdus. Šāds alfabēta skapis ir lielisks palīgs arī lielākiem bērniem, pirmsskolas vai sākumskolas vecumā, lai apgūtu svešvalodas.
Vēl kāda ideja:
Saliekam groziņā dažādus augļus un dārzeņus. (tie var būt tamborēti, plastmasas, koka utt.) un izgatavojam atbilstošas kartītes. Jau gatavojot kartītes kopā ar bērnu, Jūs varat kā spelēties tā mācīties vienlaikus. No sākuma meklējam augļus un dārzeņus, kuri atbilst uz kartītes rakstītajam, pēc tam jau dodam uzdevumu bērnam - atrast un pareizi salikt dārzeņus un augļus uz atbilstošajām kartītem. Nākamais solis: Bērns nosauc augļus un dārzeņus, liekot tos uz kartītēm un Jūs pat nepamanīsiet, cik ātri viņš tos būs apguvis dārzeņu un augļu nosaukumus.
Un ļoti svarīgi ir tas, ka šādā veidā mēs varam mācīt ne tikai savā dzimtajā valodā, bet apgūt arī svešvalodas.
Vēl kāda ideja jaunu vārdu apguvei. izveidojam kartītes un pēc atrašanas un pareizas nolikšanas principa spēlējamies un apgūstam arī dažādu dzīvnieku vārdus. Varam sadalīt atsevišķi - mājdzivnieki, meža dzīvnieki, plēsēji, eksotiskie u. tml.
Ja dzīvnieciņu figūriņu Jums ir daudz, tad varat tās likt bērnam sašķirot pēc piederības - mājdzīvnieki vai meža dzīvnieki.
Šādā veidā bērns apgūst arī sajust atšķirības starp formu - rotaļu dzīvnieciņam un gludu virsmu uz kartītes.
Šādas rotaļas var palīdzēt iepazīt arī zemūdens pasauli.
Šķiet, ka viss jau ir bijis? Nē. Arī mūzikas instrumentu nosaukumus varam apgūt tieši šādā pat veidā.
Patiesībā, šādam rotaļāšanās veidam nav robežu. Ieskākumā Jūs rotaļājaties ar to, kas ir Jums mājās, vēlāk, jau izmantojot šos pašus rotaļāšanās principus Jūs varat papildināt savus rotaļlietu krājumus, izveloties atbilstošas figūriņas dažādu lietu apgūšanai.
Lūk, šis ir veids kā bērnam iemācīt arī dažādus kultūrvēsturiskus un nozīmīgus objektus pasaulē.
Tāpat arī dabā notiekošie procesi, piemēram - kā no oliņas izšķiļas cālītis. Iesākumā, šis šķiet neiespējami, jo kurā tad veikalā var iegādāties tādas figūriņas? Kamēr meklējiet, padomājiet - kartiņas taču uztaisīt var. Tad ar to arī sāciet.
Rotaļāties, izmantojot dažādus burtus un vārdus var sākt jau no agras bērnības. Galveno uzsvaru liekam uz to vai bērnam šī rotaļāšanās ir interesanta. Ja šobrīd viņam tas nav saistoši, nepārdzīvojiet. Pēc kāda laika pamēģiniet viņam atkal to piedāvāt.
Galvenai - lai šis process būtu aizraujošs.
HUGGIES Rotaļzemē - daudz un dažādu ieteikumu
kā pavadīt laiku kopā ar bērnu,