Izglītības un zinātnes ministres Ilgas Šuplinskas (Jaunā konservatīvā partija) ierosinājums pārskatīt pedagogu slodzes bērnudārzos ir daba noniecinājums, jo pirmsskolas izglītības iestāžu darbinieki bērniem iemāca ļoti daudzas dažādas lietas, intervijā Latvijas Radio sacīja 49. pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja un Rīgas pilsētas pirmsskolas izglītības iestāžu konsultatīvās padomes vadītāja Vineta Jonīte.
"Tas ir diezgan skaļš un pārliecinošs paziņojums. Mēs viņas komentāru uztvērām kā aicinājumu ne tikai uz diskusiju par slodzi. Mēs nesalīdzinām savu darbu ar citu pedagogu darbiem. Pedagogu darbs, īpaši pirmsskolā, ir ļoti nenovērtēts. Mazie bērni [bērnudārzos] saņem pirmo reizi stāstu par dzīves pieredzi. Mēs arī pastaigas laikā nodarbojamies ar daudzām smalkām lietām - iemācām, piemēram, kāpt pa kāpnēm vai saģērbties. Neviens nav veicis arī pētījumus, cik sarežģīts ir darbs, gatavojoties mācību stundām," teica Jonīte.
KONTEKSTS:
Šuplinska vēlas rosināt diskusiju par pedagogu slodzēm bērnudārzos. Latvijas Radio raidījumā "Krustpunktā" viņa 25. septembrī pauda viedokli, ka vidējās un augstākās izglītības posmā pedagogu gatavošanās process mācībām “ir sarežģītāks” nekā pirmsskolas pedagogam.
Ministre uzsvēra, ka nenoliedz - psiholoģiskā spriedze, strādājot bērnudārzā ar dažādu vecumu posmu audzēkņiem, ir izaicinājums, tomēr, viņasprāt, pedagogu līdziesaiste “nav tik aktīva”.
foto: pexels.com