Kustības ikviena dzīvi padara laimīgāku

08. Apr 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Ja cilvēka mērķis ir dzīvot un baudīt dzīvi, būt veselīgam, šī mērķa sasniegšanai visbiežāk īstenojam dažādas sportiskas aktivitātes, kas ir daļa no mūsu dzīvesveida.

Rimi Bērniem fiziskās sagatavotības eksperts, sertificēts fitnesa treneris Kārlis Birmanis norāda, ka kādam tās būs regulāras pastaigas, citam skriešana, bet vēl kādam – pavisam cita aktivitāte, kuru patīk darīt regulāri.

Mūsu ķermenis sastāv no kauliem un muskuļiem. Pēdējie no tiem paredzēti tam, lai mūs pārvietotu, taču vienīgais veids, kā muskuļu masu dabīgā veidā saglabāt, ir tikai to lietojot.

Fitnesa treneris Kārlis Birmanis zina teikt, ka bērniem ieteicama kustību daudzveidība: “Bērniem vairumā gadījumu vislabāk patīk darboties grupās. Tāpēc svarīgi, lai šajā vidē viņš justos droši, jo tas ļaus straujāk attīstīties un sasniegt visaugstāko potenciālu.”

Ja plānojat bērnu vest uz sporta nodarbībām, būtiski, lai pirmā pieredze būtu pozitīva. “Svarīga ir gan pozitīva attieksme no vecākiem, gan arī pasniedzēja un apkārt esošajiem bērniem, ja nodarbība notiek grupā. Ja bērnam būs bail, viņš jutīsies nedroši, tad nebūs atvērts jaunas pieredzes uztveršanai, un viņam radīsies negatīvs iespaids,” stāsta Rimi Bērniem fiziskās sagatavotības eksperts.

Fiziski aktīvs dzīvesveids bērniem nepieciešams jau no mazotnes jeb brīža, kad viņš ceļas kājās, tāpēc bērna fiziskās attīstības līmenim jāpielāgo atbilstošas aktivitātes. Kā piemēru Kārlis Birmanis saka, ka divus gadus veci bērni kopā ar bērniem var doties uz baseinu. “Tam nav jābūt ar sportisku mērķi, bet gan tam, lai gūtu pieredzi dažādās vidēs un saprastu, kā viņa ķermenis pārvietojas dažādos apstākļos,” saka eksperts. Maziem bērniem sākotnēji jāattīsta vispārējo fizisko sagatavotību – skriešanu, lekšanu, kāpšanu un citas kustības –, savukārt, kad bērns paaudzies lielāks, viņš var pievērsties arī komandas sporta veidiem.

Fiziski aktīvs dzīvesveids ar noteiktu dienas kārtību ikvienam cilvēkam iemāca veselīgu disciplīnu. “Tas nozīmē, ka dodies uz fizisko slodzi, kad esi tai gatavs, un atpūsties tad, kad nepieciešams atpūsties. Ikdienā praktizējot šīs divas šķietami pašsaprotamās lietas, varam ļoti ilgi noturēties pie veselīga dzīvesveida pamatprincipiem,” skaidro viņš.