Okarte,Zelta Zivtiņa un citas priekšapmaksas kartes maskējoties zem lieliskiem, jautriem un izdevīgiem produktiem patiesībā ir krāpnieki, kas realizē savu iedzīvošanās kāri uz pašu neaizsargāto iedzīvotāju grupu. Bērniem un jauniešiem.
Vecāki nopērk bērnam karti par 5 lvl, mazais pusstundu paskatās youtube ar draugiem un viss, kartes kredīts ir beidzies. Tieši tāpat viens zvana otram uz citu operātoru un vienā vilcienā norunā visu kredītu.
Vecāki šokā, kā mazais varēja dienas laikā notērēt visu kartes limitu, bet kas noticis, tas noticis. Nopērk jaunu un tas atkārtojas atkal.
Tātad stādīsimies priekšā, ka Latvijā ir nedaudz virs 200 000 skolas vecuma jauniešu un parēķināsim, cik nopelna operators uz šo, pēc izskata nevainīgu bērna muļķību.
Priekšapmaksas kartēm visi tarifi ir augstāki, nekā pastāvīgajiem pieslēgumiem. Ja tas labi derētu auditorijai, kura pazūd, kad atnāk pirmais rēķins un ceļo no operatora pie operatora, tad kāds te sakars ar bērniem?
Man nav drošu datu par mobilo tālruņu skaitu uz šo grupu, bet jebkurā gadījumā varam pieņemt, ka vismaz pusei no auditorijas ir šādi pieslēgumi un attiecīgi varam parēķināt muļķību skaitu dienā un summas, kuras no vecāku maciņiem aiziet operatoru peļņas rādītājos.
Ja par pilgadīgu personu neapdomātu rīcību, kura tiem maksā summas, nebūtu īpaši jāuztraucas, tad domāju, ka bērnu rīcība gan šādā veidā nebūtu jāatstāj bez uzmanības.
Es uzskatu, ka nav godīgi (lai neteiktu vairāk) pelnīt uz šādiem pakalpojumiem, jo uzskatu, ka lielāko peļņu uzņēmumi gūst nevis no funkcijas nodrošināšanas, bet gan no bērnu naivuma un nezināšanas.
Šāds pakalpojums būtu bērniem jāaizliedz, piedāvājot tikai fiksētos pieslēgumus speciāli veidotus bērnu vajadzībām.
Kādas ir Jūsu domas un pieredze?
Ar cieņu, Tētis
Vajag ar bērniem runāt, operators nav vainīgs, ka vecāki bērniem nav iemācījuši apieties ar telefonu un taupīt naudu. 😉 Maniem dēliem nemaz telefonā internets nav pieejams, kapēc gan bērniem telefonus ar interneta pieslēgšanas funkciju vispār būtu jāpērk?? Es domāju, ka pirms Tētis sāk vainot citus, būtu pašam uz savu rīcību jāpaskatās. 😉
Gribēju kaut ko uzrakstīt, bet mammas jau visu ir sarakstijushas. Manuprāt tā patiešām nav operātora vaina, ka vecāki nemāca saviem bērniem apieties ar naudu. Šajā gadijumā, caur telefona izmantošanu.
man pirmais telefons parādījās, kad jau biju pilngadīga un pati apmaksāju tā rēķinus. ir tikai loģiski, ka 1.klasē bērns nepratīs ar to rīkoties, man vismaz tā šķiet.
cik zinu o kartei ir o nedela par 1ls
Okartei ir tagad loti labs variants Onedela+ samaksa 2ls un zvani nedelu uz jebkuru tiklu! ta ka japsakatas ko tiesam katrs piedava ...ta pat ari Zelta zivtinai ir savi piedavajumi gan par sarunam gan par internetu...tas vismaz ietaupa to naudinu un nebus japerk tik biezi kredits 😀
Mani bērni no 1.klases izmanto (tagad man ir viens 5.kl.skolēns un viens pirmklasnieks) Zelta Zivtiņu un nekad nekādas problēmas nav bijušas - ir pieslēgts Brīvais tarifs (uz visiem operatoriem vienāda maksa), internetu nelieto un, ja kredīts iet uz beigām, zvana mazāk. Bērniem ir jāmāca rīkoties ar naudu.
piekritu pasiem tacu jaskatas .
piekritu to ka ir jamaca .nevis katru reizi tik atjaunot no jauna un sausminaties
Es piemeram pirku bernam telefonu speciali bez interneta ,lai var tikai zvanit un sutit sms un nekadu problemu.