Vai godīga uzņēmēja prakse?

Vai godīga uzņēmēja prakse?

02. Feb 2014, 14:49 meiva meiva

Sveikas, 

Padalīšos ar savu nepatīkamo pieredzi iepērkoties. Ir taču atlaižu laiks. :) 

Sestdien, 1.februārī devāmies uz t/p Alfa, lai veikalā Crocs iegādātos apavus. Biju dzirdējusi, ka ir lielas atlaides un nolēmu dēlam pavasarim nopirkt zābaciņus, jo rēķinos, ka visas pagalma un arī kaimiņu pagalma peļķes būs mūsu. :) Sacīts darīts. Atrodam kas mūs interesē. Fantastiskas pārdevējas mūs apkalpo, pakonsultē. Tajā pat laikā māsa arī noskatīja zābakus. Mums ir arī Crocs atlaižu karte un liels bija mans pārsteigums, kad tā deva papildus atlaidi pie jau atlaides. Lai gan parasti tā nenotiek. :) Bet ok. Iepirkāmies un devāmies mājās. Pa ceļam māsa jūsmoja par saviem zābakiem, ka tika pieņemts lēmums, rīt braucam uz veikalu pirkt tādus arī man. 

Šodien, 2 februārī devāmies uz mājām tuvāk esošo t/n Domina, kur arī atrodas veikals Crocs. Veicām pirkumu un liels bija mūsu pārsteigums, kad par tieši to pašu preci šajā veikalā nu maksājām par 11EUR vairāk, kā veikalā, kurš atrodas t/p Alfa. Kad pārdevējai jautāju, vai nav kāda kļūda, man atbildēja, ka nē, jo tie esot divi dažādi uzņēmumi, ar dažādām uzņēmuma politikā. Kad teicu, ka tādā gadījumā vēlos preci atgriezt, man atbildēja, ka šajā uzņēmumā tas netiek paredzēts un tā vietā mums piedāvāja preci apmainīt pret kādu citu preci, vai viņu uzņēmuma dāvanu karti. 
Kad ieminējos par to, ka tā ir pircēju maldināšana, ja diviem dažādiem uzņēmumiem ir vienādi nosaukumi, bija atbilde - pircējam jāskatās kur iepērkas. Uz manu teikto, ka man kā pircējam ir tiesības no preces atteikties un saņemt atpakaļ naudu, atbilde skanēja, ka Patērētāju tiesību aizsardzības likums paredz arī citus variantus.
Lieki teikt, ka naudu atpakaļ nesaņēmām. Un arī pārdevējas Dominas veikalā nebija ieinteresētas, lai ko vispār pārdotu. 

Atgriezos mājās un pirmais ko darīju, lasīju Patērētāju tiesību aizsardzības likumu. Izlasīju to, diemžēl neko tādu neatradu. Atradu vien to, ka man kā pircējam ir tiesības saņemt savu naudu, ja neesmu apmierināta ar pirkumu. Par šo incidentu aizrakstīju vēstuli arī PTCA, nu atliek vien sagaidīt atbildi. 

Vai tā ir godīga uzņēmēja prakse maldināt pircēju? Ok, pat tad, ja tie ir divi dažādi uzņēmumi, ar dažādam cenu politikām, tad jebkurā gadījumā, man kā klientam ir tiesības atgriezt preci veikalā saņemot atpakaļ naudu. 

Kristīne

lauvinja lauvinja 02. Feb 2014, 21:19

Esiet mierīgas, nav nekāda regulējuma, kas paredz, ka veikalā iegādātu preci, kurai nav brāķa, ir jāņem atpakaļ 14-2🤓30 dienas (14 dienas attiecas uz interneta bodēm). Tā ir tirgotāju politika - iespēja atgriezt preci kaut kādā laika posmā, ja tā tomēr nav iepatikusies.

meiva meiva 02. Feb 2014, 20:48 thegirl

tad kā tas iet kopā ar piedāvājumu par atgriezto preci naudas vietā dot man dāvanu karti vai citus apavus? Arī šajā gadījumā prece tiek atgriezta, sistēmā tā jāievada, akti jāsastāda ...

meiva meiva 02. Feb 2014, 20:46 inesenese

par aktiem esmu informēta 😀 Esmu gan kā pārdevēja tos formējusi, gan kā pircēja pildījusi. 😀 Mani tas nekad nav apgrūtinājis. Nekad neesmu atteikusies tos aizpildīt.

LvMomi LvMomi 02. Feb 2014, 19:51 inesenese

Piekrītu. Par katru aktu ir jāatskaitās... un ne šajā gadījumā , bet ir iestādes ,kur atpakaļ pieņemtā prece automātiski sistēmā aiziet kā brāķis... un ir jāsūta atpakaļ ražotājam. Tādēļ jau veikals ir veikals,ka ir iespēja aptaustīt preci, piemērīt un uzdot visus interesējošos jautājumus pārdevējam.

Ievadot pin kodu obligāti ir jāpārbauda summa ,kuru apstiprinat (jebkuram). Kaut vai, lai pārliecinātos ,ka pārdevējs cilvēcīgi nav kļūdijies.

Jā agrāk bija iespējams izņēmuma kārtā ar pārdevējiem vienoties ,ja kkas nogājis greizi. Bet tagad uz viņiem ir liela materiālā atbildība un klienti ir palikuši bezkaunīgi ... diemžēl no tā tagad cieš tie ,kuriem gadās šādas situācijas.

Ir atsevišķos veikalos sava politika iekšējā,kas pieļauj preces atgriešanu piemēram 14dienu laikā, bet tas nav visiem. Ja nemaldos lindexā ko tādu redzēju vai h&m.

meiva meiva 02. Feb 2014, 18:35 mojito

ja es izvēlētos pirkt Corcs zābakus lidostā, tad es rēķinātos ar cenu. 😀 Visur pasaulē lidostās preces ir krietni dārgākas kā parasti. 😀

meiva meiva 02. Feb 2014, 18:33 mk127

esmu pietiekoši ilgi strādājusi tirdzniecībā, lai zinātu gan likumu, gan vienkārši pieklājīgu tirgotāju attieksmi. 😀
Un pirmo reizi saskaros ar to, ka man ir gatavi dot dāvanu karti naudas vietā. Un dāvanu karte tak arī ir maksāšanas līdzeklis. 😀

meiva meiva 02. Feb 2014, 16:26 zauriic

mēs uzreiz pie veikala izejas apgriezāmies uz devāmies atpakaļ. Nekā. ☹ Neatdos un viss. Viņiem tāda politika. Dāvanu karte vai citi apavi. Un atsaucas uz likumu. Tāpēc gribu tomēr noskaidrot, kuram tad īsti taisnība. 😀

lauvinja lauvinja 02. Feb 2014, 16:13 meiva

Man šķiet no likumā viedokļa neesi maldināta, jo cena tak nebija noslēpta, tā bija pie preces redzama. Tas, ka paļāvies, ka būs tāda pati cena kā citā bodē, nav pārdevēja problēma šajā gadījumā.

(Lai gan tavu sašutumu saprotu gan)

lauvinja lauvinja 02. Feb 2014, 16:12

Šis nav vienīgais tāds veikals. Līdzīgi ir ar beneton veikaliem - uz barona ielas - viena forma, dominā -cita.

meiva meiva 02. Feb 2014, 16:11 zauriic

redzi, ja veikala pārdevēja brīdī, kad devām otra veikala atlaižu karti būtu ieminējusies, ka viņi nav viens un tas pats veikals, tad iespējams nebūtu pārpratumi. Mums nekas tāds netika pateikts. Vienkārši dodot atlaižu karti pateica - atlaides nesummējas.
Runa nav par 11EUR, bet par manām, kā pircēja tiesībām no preces atteikties, jo šajā gadījumā es uzskatu ka esmu maldināta.

meiva meiva 02. Feb 2014, 15:57 thegirl

ja veikali darbojas uz franšīzes pamatu, tad pēc idejas, visiem vajadzētu būt vienotiem noteikumiem. Ja tās ir neatkarīgas firmas,tad ar veikala nosaukumu, izkārtojumu un atlaižu politiku tās maldina pircējus.

meiva meiva 02. Feb 2014, 15:53

cenu uz preces nepētījām, jo 100% bijām pārliecinātas, ka tas ir tas pats veikals. Kasiere cenu, diemžēl nenosauca. Un tā kā maksājām ar karti, tad starpību pamanījām tikai jau saņemot čeku.

LvMomi LvMomi 02. Feb 2014, 15:25

Uz atlaižu kartes arī vajadzēja būt informācijai par konkrētiem veikaliem ,kuros tā darbojas.

Diemžēl LV tirgū ir vairāki uzņēmumi ,kas izplata crocs. (Vismaz 3)

LvMomi LvMomi 02. Feb 2014, 15:09

Naudu par preci var saņemt atpakaļ ,ja tā ir brāķēta.. nevis klients pārdomājis vai prece viņam nepatīk. Kā arī ,ja to iegādājies internetā... ir iespēja 14 dienu laikā atgriest.

Šajā gadījumā diemžēl lēmumu nepirkt vajadzēja izdarīt uzreiz.