Podiņmācība kā rotaļa vai tomēr NĒ?

Podiņmācība kā rotaļa vai tomēr NĒ?

17. Sep 2015, 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Kā būtu pareizāk - iešanu uz podiņa izvērst kā rotaļu vai uzreiz tam pieiet kā nopietnam procesam bez mantām, kas novērstu uzmanību? Kā arī - ja bērns podiņu izmanto kā rotaļlietu, spēlējas - ļaut vai neļaut? Vai iešanu uz podiņa negatīvi neietekmē tas, ka bērns podiņu uztver kā rotaļlietu? Konsultē fizioterapeite Kristīne Stalīdzāne.

Audzināšana sākas ar aprūpi. Aprūpes laikā ietveram visus nopietnos procesus,ko cilvēks dara ikdienā- ģērbšana, ēšana, iešana uz tualeti, mazgāšanās. Šajos procesos rotaļas nenotiek, tad ir stingra kārtība un stingri noteikumi,tāpēc arī vecākiem jābūt nobriedušiem.

"Iešana uz tualeti VISPĀR nav saistīta ar spēlēšanos," uzsver fizioterapeite. "Bērni nopietni uztver lietas,ja vecākiem ir iespēja apmierināt bērna ziņkāri."

Podiņu mājās vajadzētu ienest tad, kad bērns ļoti labi staigā, kas ir viens no nosacījumiem sekmīgai podiņmācībai, jo tad bērns spēj noturēt savu ķermeni un šis process notiek dabiskāk.

Ja podiņš tiek ienests diezgan agri un bērns sāk spīdzināt,tad podiņmācība var pārvērsties par veselu dzīves traģēdiju.

Ir mantas lietas, ar kurām bērns nedrīkst spēlēties- ir zaļās, ir sarkanās. Piemēram, sarkanās, ir mobilais telefons, TV pults, podiņš. Šīs lietas tiek uztvertas kā nopietnas lietas un ar tām nerotaļājas nekādos apstākļos. Ikvienās mājās jābūt stingrai kārtībai, tāpat kā mājās, kurās notiek podiņmācība!

Veiksmi!

Māmiņu Klubs

Huggies® Pull-Ups® uzsūcošas podiņmācības biksītes ir ideāls palīgs podiņmācības apgūšanai!

20130711100041-71345.jpg

Fizioterapeites Kristīnes Stalīdzānes atbildes uz māmiņu jautājumiem par podiņmācību