Mūsu pirmais ceļojums trijatā- uz Stokholmu

07. Apr 2014, 16:54 helliite helliite

Sveikas :)

Pagājušās brīvdienas bija nedaudz savādākas kā citas :) Mēs, kopš mazuļa dzimšanas, devāmies pirmajā ceļojumā! Nu jau visi trīs kopā- kruīzā uz Stokholmu!

Zinājām, ka kompānija būs un arī attāluma ziņā- Stokholma ir ļoti ērts variants tad, ja gribas ko savādāku brīvdienās, izbraukt uz citu valsti, bet atvaļinājumu īsti nevar ņemt. Izbraukšana- piektdien pēcpusdienā, atgriešanās -svētdien pirms pusdienaslaika.
Kā arī- varējām paskatīties, cik ātri mazais adaptējas jaunos apstākļos, lai , ja sanāks- vasarā varētu doties kur tālāk ;)

Ceļojuma laikā ieguvu pāris atziņas, kuras noteikti nākošajā reizē, ceļojot ar prāmi, ņemšu vērā. Varbūt arī kādai noderēs pirms MK Māmiņu dienas reisa ;)

Kajīte

Pateicoties kolēģim, tiku pie Tallink dāvanu kartes- kruīza ceļojums 2-4 personām A klases kajītē! Bijām kopā 3- Es, draugs un mūsu dēliņš Mareks ( 1gads 3 mēneši). Kajīte bija 9. stāvā, ar logu, divvietīgā. Kad ieradāmies uz kuģa, kajītē jau mūs gaidīja ceļojuma gultiņa bērnam (to gan jāpiesaka iepriekš) . Jau no iepriekšējās ceļošanas ar Tallink "Romantiku" (pirms 5 gadiem), zinājām, ka lielās gultas var sabīdīt kopā, izveidojot divguļamu gultu.

Līdz ar to, bērnam domāto ceļojamo gultiņu beigās neizmantojām, jo mazais gulēja ar mums kopā. Te nu jāatzīst, ka gultas smuki sastumjas kopā, bet gultai pa vidu tomēr varēja just koka malas. Par cik bijām trīs, un es gulēju pa vidu- to jutu es :D pārējiem viss bija forši!

Svarīgi bija, lai mums būtu kajīte ar logu. Mums- pieaugušajiem jau patīk, skatīties, kas ārā, kur nu vēl bērnam. Mareks diezgan ilgi stāvēja pie loga un vai nu spēlējās ar auto uz palodzes, vai skatījās uz kaijām un , protams, pirmo reizi pētīja jūru :)

Toties es sestdienas rītā, kad pamodos ap 7 un atvēru acis, redzēju brīnumainu saullēktu, kas bija perfekts sākums dienai.

Tāpēc, ja ir iespēja- noteikti iesaku izvēlēties kajīti ar logu!

Ēšana

Vienmēr, braucot ar prāmi, izmantojam iespēju ēst zviedru galdā. Tāpat arī šoreiz.

Jā, nav ļoti lēti, bet , ja jau ceļojam- tad jāizbauda ;) Divas dienas nebija jādomā, ko taisīt ēst, nebija jāvāc trauki, ēd cik lien :) Turklāt, bērniem, līdz 5 gadiem- ēšana ir par brīvu. Izvēle liela- gan gaļas, gan zivis, svaigi dārzeņi, grillēti dārzeņi, sushi, mērcītes, saldējums, kūciņas, tortītes, cepumiņi utt. Par ēšanu uz prāmja nebija jādomā- viss gatavs uz vietas. Tomēr, par cik ceļojumā devāmies ar mazu bērnu, bija jāpadomā, ko mazajam dosim ēst Stokholmā, jo no prāmja nokāpām pirms 11, bet atpakaļ bijām tikai  ap 17. Pusdienu laiks sanāca Zviedrijā. Tad nu šoreiz “apmainījām” pusdienu reizi ar launagu. Ap 13 , pēc muzeja apmeklēšanas, apsēdāmies uz soliņa saulītē un dēliņam iedevām līdzi paņemtos vārtītos brokoļus (viņam top dārzenis) un kotletīti. Bija arī banāns un āboli līdzi, bet tos pat viņš neēda. Un, kad atgriezāmies uz prāmja, pirms 18 jau devāmies ēst vakariņas un tad nu mazais pieēdās kārtīgi. Mazliet nepatīkams mirklis bija, kad pirmajā vakarā gribējām dabūt karstu ūdeni mazā maisījumam. Draugs devās palūgt 200ml kafejnīcā, bet tur attrauca-  jāmaksā 2 Euro. Otrā kafejnīcā tas pats! Bet izpalīdzīgāks bija bārmenis no lielā atpūtas halles bāra, kurš karsto ūdeni ielēja par brīvu! Atpakaļ braucot jau bijām gudrāki un zinājām pie kā jāiet ;)

Izklaide bērniem

Nu, vismaz manam bērnam un un viņa vienaudzim-Mareka čomiņam  top izklaide bija vienkārši skraidīt pa garajiem gaiteņiem. Kā tikko uzkāpām uz kuģa un aizgājām līdz kajītēm- sākās sprints :))

Vai spēlēties ar mašīnītēm tajos :D20140407150036-69366.jpg

Kā arī iejukt citu tūristu bariņos, kā savējam, un iet līdzi :D

Jā, arī super nodarbe- skriet, pieskriet priekšā, pirms kāda un tad pēkšņi apstāties. “Atvainojiet” , “I’m sorry” no manas mutes izskanēja daudz un dikti, bet visi tik pasmaidīja par mazo, ātro tipinātāju :D

Uz prāmja ir arī speciāla telpa ar izklaidēm bērniem un bumbu istabiņu.

Diemžēl, Mareks pa bumbām tusēja ļoti maz (minūtes 10 kopā), vairāk viņu piesaistīja pakāpieni pirms bumbu telpas, tad nu tik jālokās bija un jāvaktē, lai viņš nekristu un nepārsistu kaut ko uz trepēm, jo tur visu laiku lielāki bērni skraidīja garām, lai tiktu uz slidkalniņu un šļūktu atkal bumbās. Smags darbs, jo man mugura pēc 10-15 minūtēm šādas liekšanās un turēšanas bija slapja :D

Jā, pakāpieni vispār Marekam šobrīd ir aktuāli, jo arī gaiteņos visu laiku vilka uz turieni,kur trepes uz citiem stāviem.

Gada vecums laikam ir arī tas laiks, kad bērniem sāk patikt vizināties ar liftu- tas arī bija dikti cieņā, tik mamma podziņas neļāva spaidīt :D

Izklaide vecākiem

Uz prāmja ir paredzētas dažādas izklaides- šovs, karaoke, diskotēka, bāri utt. Kas nu kuram tuvāks. Diemžēl, šovs tikai uzsāka apgriezienus tad, kad mūsu mazais iet gulēt.

Jautāsiet- kāpēc nelikām gulēt mazo vēlāk un nebaudījām ballīti? Tāpēc, ka domājams visas zina kā tas ir, kad mazajam nāk miegs un sāk mākties virsū niķi. Mazajam tas šovs bijis, nebijis. Vismaz šajā vecumā. Likām puiku gulēt ierastajā laikā un viens no mums palika ar viņu. Šoreiz tas bija tētis, bet es devos piektdienas vakarā mazliet pabaudīt pasākumu. Man gan pie galdiņiem likās, ka tas skaļums ir mazliet pa traku. Tad tik nodomāju, ja man tā liekas, kā ir bērniem, kuriem dzirde taču svaigāka kā mums pieaugušajiem.. Bet šķiet, ja ir ballēšanās garastāvoklis – tas netraucē!  Pirms pusnakts gan biju jau atpakaļ kajītē un devos gulēt pie maniem mīļajiem.

Kruīza braucējiem ir arī iespēja doties ekskursijā uz kapteiņa tiltiņu! Tas gan bija nākošā dienā- sestdienā. Uz kuģa bija jāatgriežas mazliet ātrāk. Stundu pirms izbraukšanas sākās ekskursija (aptuveni 20-25min gara) Samaksājām iepriekš 2 EUR par personu un tikām apskatīt, kā tieši kuģis tiek vadīts un kā vadības telpa izskatās.

Bija interesanti. Vietu skaits ierobežots- tāpēc šai ekskursijai jāpiesakās laicīgi. Tik mazo puiku bija jāatstāj uz brīdi pieskatīšanai draudzenei, jo mazie bērni tur iet nedrīkst!

Galvenais kopsavilkums.

Plusi:

1)      Uz kuģa ir ko darīt gan pieaugušajiem, gan bērniem. Interesants šovs, loterijas, darbinieku parādes, koncerti, dejas- būs interesanti visiem. Turklāt, ja nesanāk tikt uz šova norises vietu - visu var skatīties “dzīvajā” pa tv savā kajītē ;)

2)      Zviedru galda restorāns- iespēja baudīt jūras ainavas vai Stokholmas pilsētas skatus pa logu, ieturot maltīti jebkurai gaumei, nesteidzīgi, cik lien ;)

3)      Aizmirsu šampūnu mājās! Matus parasti mazgāju ar profesionālo šampūnu, bet ļoti nopriecājos pēc matu izmazgāšanas ar kajītes dušā pieejamo dušas želeju/šampūnu- tas bija ļoti pat OK! Kuģa veikalā gan bija iespēja arī šampūnu nopirkt, bet es iztiku :)

Mīnusi:

1)      Uz kuģa ir ļoti karsts!! Tiešām ļoti! Ieteiktu ņemt līdzi vasaras kurpes. Un daudz ūdeni! Mēs paņēmām ūdeni par maz līdzi (1,5 l) Mazais ļoti daudz izdzēra. Rezultātā- dabūjām pirkt ūdeni uz prāmja- ja nemaldos, par vairāk kā 1 EUR /0,5 pudelīte.

Toties ārā, uz klāja, bija ļoti auksti. Ļoti stipri pūta vējš. Bija jāpiedomā, ko vilkt, ko vēl nevilkt, lai stipri nesasvīstu pa ceļam no kajītes līdz durvīm, kas veda uz klāju. Tāpēc izgājām ārā uz klāja tik piektdienas vakarā, kad bija fantastisks saulriets!

2)      Atgadījums ar karsto ūdeni mazā maisījumam bija vienīgais, kas palicis atmiņā negatīvs saistībā ar apkalpojošo personālu. Tā visi ļoti atsaucīgi un smaidīgi :)

3)      Labprāt vairāk atpūstos uz klāja, bet, kopš esmu nepīpētāja un man ir mazs bērns- arvien vairāk saskaros ar to, ka vēlētos stipri ierobežot vietas, kur drīkst pīpēt. Manā izpratnē vairāk vajadzētu būt vietām uz klāja, kur pīpēt ir aizliegts. Bet šobrīd ir situācija, ka nepīpētājiem jāmeklē vietiņa, kur dūmi netiktu klāt. Piemēram, kad kuģis atgāja no Rīgas ostas, tā vietā, lai baudītu skatu un mazais varētu brīnīties, kur nonācis,  ātri vien gājām iekšā, jo uz klāja uz visām pusēm 5m attālumā kāds pīpēja!

Kopumā - mums ļoti patika :)!!

Bija foršas brīvdienas, mazais uzvedās perfekti. Tagad zinām, ka vasarā mierīgi varēsim doties kaut kur paceļot, kā arī, ja būs iespēja, noteikti brauksi kruīzā uz Stokholmu vēl ;)

helliite helliite 08. Apr 2014, 12:48 Esenga9

Nu līdz šim esmu bijusi Stokholmā 3x un tikai šajā izdevās aiziet uz kādu muzeju.
Mēs bijām Vasa muzejā!
Uz to devāmies ar autobusu, 76. nr. ja nemaldos.. un atpakaļ lēnā garā nācām ar kājām.
Draudzene teica,ka muzejam vajadzēs kādas 2h, tā arī bija-1h50min laikā nesteidzīgi visu izstaigājām. Nu skats tiešām iespaidīgs 😀

meiva meiva 08. Apr 2014, 12:39 MiniAnna

Pirms sāku strādāt Tallink arī man bija paniskas bailes no kuģiem. Nācās pārvarēt, jo darbs bija nepieciešams. Šobrīd!? Šobrīd ar mietu mani no kuģa nevar nodzīt. 😀

helliite helliite 07. Apr 2014, 17:15 MiniAnna

Man ir bail no jūras 😀 Es , piemēram, nekad neeju peldēt tālāk kā pēc pirmā sēkļa. Bet uz prāmja, es kaut kā atslēdzu tās bailes..
Tomēr, nevaru izvairīties no nepatikas pret šūpošanos.. Sestdienas vakarā jūra bija mazliet nemierīga, bet es ļoti izjutu to.. Slikti gan nepalika, bet paspēju pasmaidīt, ka kastīte pie lifta ar uzrakstu "maisiņš vemšanai" stāv tukša 😃

Un vispār- pēc atgriešanās, svētdien mājās mani vēl visu dienu šūpoja 😃

helliite helliite 07. Apr 2014, 17:02

Pirmā- titulbilde- nobildēta un "izgriezta" no suvenīru atmiņas kartiņas par kapteiņa tiltiņa apmeklējumu 😉