Mūsu pieredze: zvans uz ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni

Mūsu pieredze: zvans uz ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni

22. Sep 2013, 10:42 Banija Banija

Ja saslimst bērns, māmiņai rodas satraukums. Un satraukums ir vēl lielāks, ja mazais saslimst pirmo reizi mūžā. Gluži kā mūsu gadījumā, kad papildus iesnām pamanīju, ka mazajam ir karsta piere. Izmērīju temperatūru un ak, šausmas! 38 grādi! Pirmā sajūta bija, ka nu klāt ir pasaules gals, jo 38 un tik mazam bērniņam!

Prātā jau liku dzīvesbiedram skriet uz autostāvvietu pēc mašīnas, lai varētu bērnu vest uz slimnīcu. Tad, mazliet nomierinoties, centos atcerēties visus iespējamos medikamentus, kurus drīkst dot bērnam, lai samazinātu temperatūru. Taču, paldies visiem augstākajiem spēkiem, mans veselais saprāts tomēr guva virsroku.

Atcerējos par Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni, uz kuru pazvanot iespējams gūt attālinātu konsultāciju par interesējošo jautājumu.

Spiedu telefonā taustiņus un zvanīju, sagaidīju, kad tālruņa otrajā galā tiek atskaņota informācija, ka saruna tiks ierakstīta, un bez jebkādas gaidīšanas uzreiz tiku savienota ar ārsti.

Izklāstīju savu situāciju un ārste mierīgā balsī pastāstīja, ka tādu temperatūru nav nepieciešams speciāli samazināt ar medikamentiem, lai pret iesnām turpinām lietot jūras ūdentiņu un atsūtam puņķīšus. Un viss. Mans prāts kļuva mierīgāks.

Nebija nekādu pārmetumu no ārsta puses, ka es, nesaprātīgā māte, esmu ļāvusi bērnam saaukstēties, nebija arī nekādas gaidīšanas pārdesmit minūšu garā rindā, līdz tikšu savienota ar speciālistu.

Ko būs mācīties no situācijas? Vienmēr visam pieiet ar vēsu prātu, pat ja tas skar paša bērnu. Un labāk uzticēties profesionāļa viedoklim nevis ārstēties uz paša galvu vai konsultēties ar citiem “speciālistiem” internetā.

 

Ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis 66016001

Tālruņa darba laiks: darba dienās no plkst. 17:00 līdz 8:00, bet brīvdienās un svētku dienās visu diennakti.

Ārsti un ārstu palīgi sniedz medicīniskas konsultācijas vienkāršu saslimšanu gadījumos (kas ir tikai loģiski, jo diez vai pa telefonu kāds ārsts varēs sniegt padomu, kā, piemēram, pārstādīt nieri vai sašūt pušumu).

mamma27 mamma27 22. Sep 2013, 16:30

Es arī esmu zvanījusi. Ir labi,kad ir tāds tālrunis,jo ne viemnērm ir sazvanīam ģimenes ārsts.

22. Sep 2013, 11:54

Kad man pirmajā trimestrī uznāca migrēna, tad vīrs arī zvanīja uz ĢĀ konsultatīvo tālruni - bij sestdienas vakars un savu ĢĀ negribējām traucēt - tā nu mums arī mierīgi pastāstīja, kādus medikamentus drīkst lietot grūtnieces un ko neiesaka. Tā kā sestdienas vakarā aptiekas jau slēgtas, tad ieteica arī tautas metodes, kas varētu mazināt galvassāpes - kā arī protams ieteca saukt ātros, ja paliek sliktāk.