Lieldienas: pacienā savu mazuli ar Lieldienu oliņu un neaizmirsti par pareizu uzturu svētkos

Lieldienas: pacienā savu mazuli ar Lieldienu oliņu un neaizmirsti par pareizu uzturu svētkos

13. Apr 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Tuvojas Lieldienas un tradicionāli tas nozīmē - olu krāsošanu un ēšanu. Daudzas māmiņas aizdomājas par to, vai mazulim var dot nogaršot kaut ko no svētku galda. No kāda vecuma var uzturā iekļaut olas, pastāstīs uztura speciāliste Guna Rijkure.

"Olas ir lielisks olbaltumvielu avots. Olbaltumvielas rada, atjauno un pasargā organisma audus, tas ir īpaši svarīgi augošam organismam," stāsta Guna Rijkure.

Olās ir A grupas vitamīni, kas nepieciešami redzei, K grupas vitamīni normālai asinsradei un B grupas vitamīni, kas palīdz vielmaiņas procesos un uztur formā nervu sistēmu. Bez tam olas satur fosforu, dzelzi, kalciju, kāliju un arī jodu un kobaltu.

Speciāliste uzskata, ka olas mazulim var piedāvāt no gada vecuma.

Olas bērniņa uzturā jāiekļauj no gada vecuma, un tas jāsāk darīt ar olas dzeltenumu. Baltumu dodam nogaršot vēlāk, jo tas ir alerģiskāks, tāpēc pēc olas baltuma lietošanas uzturā jāvēro mazuļa reakcija uz šo produktu.

Tā kā olas dzeltenumā ir liels holesterīna daudzums, tad nedēļā nevajadzētu apēst vairāk kā 3-4 olas. Tā ir norma gan bērniem, gan pieaugušajiem.

Tāpēc sēžoties pie svētku galda var notīrīt oliņu un piedāvāt to arī savam gadu vecajam bērniņam.

Svētku laikā uzmanīgi jāseko līdzi tam, ko ēd arī jūsu lielie bērni, lai izvairītos no problēmām ar vēderiņu. Atceries,  - lai bērnam nesāpētu vēders, nevajadzētu uzreiz ēst gan sāļos, gan saldos ēdienu. Tāpat nav ieteicams bērnam piedāvāt gāzētus dzērienus, dodot priekšroku ūdenim vai ar ūdeni atšķaidītām sulām.

Atceries, ka paaugstinātu gāzu uzkrāšanos bērna puncītī var izraisīt arī:

  • trekni gaļas ēdieni,
  • pārtika ar lielu šķiedrvielu saturu. Tās pārstrādei vajag vairāk mikroorganismu, un to palielināšanās skaita ziņā var izraisīt gāzu veidošanos, atraudas un vēdera uzpūšanos. Runa ir par kāpostiem, Briseles kāpostiem, bietēm, brokoļiem, pupiņām, zirņiem, persikiem, vīnogām, žāvētajiem augļiem.
  • melnā un baltā maize

Vajadzētu ņemt vērā arī bērna individuālās īpatnības, ja viņam ir kāda produktu nepanesība, piemēram, glutēns, laktoze. Ēdieni ar tādām sastāvdaļām būtu tie, ar ko mazuli svētkos nebūtu jācienā, tāpēc tādus uz galda neliekam.

Ja bērniņš ēd tikai mammas pienu, būtu jāievēro drošība arī pašai mammai, jo viss, ko ēd mamma, tiek arī mazulim caur mammas pienu.

Labu apetīti!

Māmiņu Klubs