Iekļauj savas ģimenes brokastu ēdienkartē omleti!

03. Dec 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Noteikti arī tu esi dzirdējusi, ka brokastis ir ļoti svarīga ēdienreize, kuru ieteicams neizlaist. Kāpēc tā, vaicājām sertificētai uztura speciālistei Olgai Ļubinai.

Tāpat kā pieaugušajiem, arī bērniem brokastis ir svarīgas, jo, lai varētu nodrošināt normālu augšanu un attīstību, nepieciešams uzturvielas uzņemt visas dienas garumā.

“Jau no paša rīta bērnam būtu jāuzņem ogļhidrāti, lai varētu pilnvērtīgi mācīties, attīstīties kognitīvi, savukārt olbaltumvielu saturošu produktu uzņemšana ir svarīga, lai tiktu nodrošināta organisma augšana un stiprināta imunitāte,” teic speciāliste, kura iesaka ar produktiem ik dienas variēt. Piemēram, vienu dienu likt uzsvaru uz dzelzi saturošajiem produktiem, piemēram, gaļu, nākamajā dienā ēst zivi, savukārt trešajā bērnam var piedāvāt klasisko auzu pārslu putru vai arī maizīti ar humusu lai tiktu uzņemtas gan šķiedrvielas, gan olbaltumvielas.

Vienmēr svarīgi atcerēties, ka nav striktu nosacījumu, ka brokastīs vienmēr jābūt tikai putrai vai omletei – būtiskāk ir sekot līdzi dienā uzņemto uzturvielu, kā arī kaloriju daudzumam.

Viens no tradicionāliem brokastu ēdieniem ir olas, un sertificēta uztura speciāliste Olga Ļubina rekomendē tās brokastu ēdienkartē iekļaut divas reizes nedēļā, lai uzturs būtu dažādots.  Olas ir galvenais olbaltumvielu avots, līdz ar to, ja uzturā tiek lietas olas un arī piens, piena produkti, kā arī gaļa, zivis, pākšaugi, vecākiem nevajadzētu satraukties par to, ka bērna organismam varētu pietrūkt kādas uzturvielas.

“No olām brokastīs var pagatavot ceptu vai arī vārītu olu kulteni, taču nekādā gadījumā  nedrīkstētu ēdienu pārcept. Maziem bērniem iesaku olu piedāvāt vārītā veidā vai arī pagatavot viegli apceptu omleti,” ierosina speciāliste.

Omletes pagatavošanas variācijas ir neierobežotas – omleti vari pagatavot gan ļoti diētiski, tai pievienojot dārzeņus un saknes, vai arī sātīgi, pieliekot saldo krējumu un sieru.

Kādas omletes tiek gatavotas jūsu ģimenē?