4 padomi, lai Tavs bērns izaugtu par laimīgu pieaugušo

4 padomi, lai Tavs bērns izaugtu par laimīgu pieaugušo

21. Nov 00:05 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Viņiem garšo saldumi, patīk jaunas rotaļlietas. Viņus aizrauj viss jaunais un viņu sirdis kūst, ieraugot dzīvniekus. Viņi ir tik līdzīgi, bet reizē arī atšķirīgi. Tie ir mūsu bērni - dēli un meitas.

Rodas gan jautājums, kāda tad ir atšķirība starp zēniem un meitenēm? Kā izaudzināt zēnu par zēnu, bet meiteni - par meiteni, bet, pats galvenais, kā palīdzēt viņiem no laimīgiem bērniem izaugt par laimīgiem pieaugušajiem?

Notici sava bērna varēšanai un dāvā pietiekami daudz uzmanības!

Uzticēšanās un rūpes ir galvenie jēdzieni abu dzimumu bērnu audzināšanā. Uzticēšanās bērnam nozīmē, ka mēs viņam dāvājam brīvību un vienlaikus arī veicinām panākumus, savukārt mūsu rūpes bērnam nodrošina sajūtu, ka vecāki vienmēr būs viņa pusē. Abiem dzimumiem ir nepieciešams gan viens, gan otrs. Vienlaikus jāpiebilst, ka meitenēm ir svarīgi dāvāt pietiekami daudz rūpju, kas veicinās, lai izaugot viņas būtu pašpārliecinātas un laimīgas, savukārt zēnam, sniedzot pietiekami daudz uzticēšanās, mēs vairosim viņa spēju pašam uzņemties atbildību, rīkoties un paveikt iesāktās lietas līdz galam pašu spēkiem.

Kā tas izpaužas dzīvē?

Ja dēls pirmo reizi vēlas pamēģināt nopeldēties bez peldriņķa, tad svarīgi ir nevis uztraukties un baidīties par bērna spējām, tā vienlaikus norādot, ka neuzticies viņa varēšanai, bet gan atbalstīt un sagādāt pietiekami drošus apstākļus, lai bērna vēlmi realizētu. Otra situācija saistībā ar meitu - ja rotaļu laukumā meiteni kāds cits no bērniem ir aizvainojis vai nodarījis pāri, tad tā vietā, lai meitu norātu par to, ka viņa ir pati vainīga, svarīgāk ir bērnu samīļot un pažēlot par viņa pārdzīvojumiem.

Veicini bērna neatkarību un beidzot pārrauj nabassaiti!

Vai esi pieķērusi sevi, stāstot par sava bērna gaitām, sakot tādas frāzes kā “Mēs sākām runāt”, “Mēs sāksim iet dārziņā”, “Mums izauga pirmais zobiņš”? Psihologi uzskata, ka šādas frāzes nākotnē slāpē bērna paša iniciatīvu. Tāpēc jau no gada vecuma, kad veidojas bērna personība, ir svarīgi nošķirt jēdzienus “Es” un “Mēs” un veicināt bērna patstāvību, neapšaubot viņa izvēles.

Kā tas izpaužas dzīvē?

Ja dēls vēlas rotaļāties ar lellēm, tad nevajag viņam aizrādīt, ka tās piederas tikai meitenēm, savukārt, ja meita ir izdomājusi kļūst par hokejisti, tad nevajag noliegt viņas sapni, uzreiz aizrādot, ka mēs, meitenes, tādas lietas nemēdzam darīt. Mēdzam!

Dēls - tēta lepnums, meita - mammas acuraugs

Bērni ir mūsu mazās kopijas, kuri ar lielu entuziasmu uzsūc no mums ikvienu mūsu darbību, atdarinot mūs. Tajā pašā laikā, nevajag bērnus piespiest darīt lietas, kas viņiem nešķiet interesantas, tāpat arī nevajag bērniem likt īstenot vecāku nerealizētos sapņus. Labākais veids, kā motivēt savu bērnu, ir ļaut viņam dzīvot pilnvērtīgu, bagātu un interesantu dzīvi un rādīt paraugu pašiem.

Kā tas izpaužas dzīvē?

Ja vēlies, lai bērns spēlētu, piemēram, futbolu, tad vislabākais veids, kā to panākt, ir parādīt, ka šī spēle aizrauj arī tēti, jo tētis ir zēna paraugs. Lai abi kopīgi brīvdienās dzenā bumbu vai arī dodas uz futbola sacensībām. Tas pats arī meiteņu gadījumā - ja vēlies, lai meita, piemēram, aizrautos ar gleznošanu, nevis piespied viņu to darīt, bet kalpo kā paraugs, parādot, cik aizraujoša ir šāda nodarbe!

Piedāvā interesantas nodarbes. Abiem

Daudz tiek diskutēts un runāts par to, ka mūsdienu bērni nesamērīgi daudz laika pavada, spēlējot datorspēles, dzīvojot datoru, planšetdarotu un telefonu ekrānos. Taču mūsu, vecāku, uzdevums ir bērniem piedāvāt alternatīvu, tādējādi pierādot, ka ārpus ekrāniem pastāv daudz interesantāka dzīve. Un šeit vairs nav nozīmes bērnu dzimumam - ļauj savai atvasei sajust, ka tradicionālās galda spēles ir daudz aizraujošākas nekā datorspēles. Galu galā, metamajam kauliņam, atšķirībā no virtuālā, var pieskarties, tāpat arī pretinieks ir īsts cilvēks nevis virtuāls. Piedāvājot alternatīvu ekrāniem, Tu palīdzēsi veicināt bērna attīstībai vajadzīgās prasmes - taktiku un stratēģiju, iztēli, loģiku un domāšanu.