4 ieteikumi ūdens patēriņa palielināšanai grūtniecības laikā

4 ieteikumi ūdens patēriņa palielināšanai grūtniecības laikā

15. Oct 15:58 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Mazulis, kas jaunās māmiņas vēderā attīstās un aug veselus 9 mēnešus, sastāv no vairāk nekā 85% ūdens, noskaidrojuši Mičiganas Bērnu fonda Izpētes laboratorijas zinātnieki. Visu ūdeni mazulis, atrodoties mammas vēderā, uzņem tik daudz, cik uzņem topošā māmiņa. Līdz ar to, jāsaprot, cik ļoti svarīgi ir uzņemt pietiekoši daudz ūdens, it īpaši grūtniecības laikā, jo mazuļa un arī jaunās māmiņas veselība un labsajūta būs atkarīga no tā, vai ūdens tiks uzņemts pietiekami.

Patērē 8 ūdens glāzes dienā

Ja mūsu asinis ir šķidras un to sastāvā ir pietiekoši daudz ūdens, sirdij ir vieglāk pumpēt asinis pa visu ķermeni. Tādā veidā ir iespējams nodrošināt labu skābekļa padevi visiem orgāniem un muskuļiem, kas attiecīgi samazina risku muskuļu krampjiem un sastiepumiem, kā arī asins cirkulācijas problēmām, esot stāvoklī. Papildus tam, ūdens palīdz novērst sāpīgas urīntrakta infekcijas, kā arī normalizēs hormonālās izmaiņas, kas norit jauno māmiņu ķermenī, ietekmējot ādas stāvokli, pašsajūtu un garastāvokli, apgalvo Bērnu veselības organizācija.

Arī mazuļa veselība un attīstība ir cieši saistīta ar uzņemtā ūdens daudzumu. Tas, cik daudz ikdienā tiek uzņemts ūdens, ietekmē augļūdeņa, kas ieskauj mazuli, daudzumu un kvalitāti. Līdz ar mazuļa attīstību vēderā, aug arī nepieciešamā šķidruma daudzums, kas nepieciešams, lai mazulis būtu vesels.

ASV Medicīnas institūts raksta, ka topošajām māmiņām ir ieteicams dzert vismaz 8 glāzes ūdens dienā, precīzāk, 30-40ml uz 1kg ķermeņa svara dienā. Ieteicams izdzert 2 glāzes no rīta pēc pamošanās, 2 glāzes ūdens pirms pusdienām un vakariņām. Lai aizpildītu pārējo dienu, būtu ieteicams nēsāt līdzi ūdens pudeli, no kuras ik pa brīdim pamalkot.

Dzer ūdeni interesantākā veidolā

Daudziem cilvēkiem ūdens uzņemšana ikdienā sagādā grūtības tā garšas dēļ.  Arī jaunās māmiņas nav izņēmums, taču viņām ir vēl svarīgāk sekot līdzi uzņemtā ūdens daudzumam, jo ir jārūpējas par mazo, kas aug vēderā. Tādēļ, lai padarītu ūdens uzņemšanu par patīkamāku ieradumu tiem, kam ūdens negaršo, ir iespējams savā ikdienā ieviest nelielas rutīnas, kas padarīs šo procesu baudāmāku.

Viens no paņēmieniem, ko iesaka eksperti ir variēšana ar ūdens temperatūru. Katram no mums ūdens vislabāk garšo citādā temperatūrā – kādam istabas temperatūrā, ja nedaudz uzsildīts vai ledusskapī atdzesēts ūdens.

Tāpat ūdenim var pievienot augļus – te labi noderēs citrusaugļi, mango, zemenes, avenes, dažādas sezonālas ogas vai svaigas piparmētru lapiņas, kas piešķirs ūdenim interesantu garšu, tajā pašā laikā nezaudējot un nemainot tā labās īpašības.

Vēl viens paņēmiens, kā padarīt ūdens dzeršanu par maziem svētkiem ir īpašas glāzes iegāde. Traukiem, no kuriem patērējam ūdeni, ir liela nozīme mūsu kopējā noskaņojuma radīšanai. Tādēļ, ja ūdens tiks patērēts no skaistas un ērtas glāzes – tas tiks darīts biežāk.

 

Ēd ūdeni saturošus augļus

Ūdeni satur arī pārtika, ko uzņemam ikdienā. Slimību profilakses un kontroles centrs norāda, ka dārzeņos un augļos vidēji sastāv no 90% ūdens. Tas nozīmē, ka uzturā lietojot pietiekoši daudz augļu un dārzeņu – spinātus, kāļus, ābolus, burkānus, apelsīnus un daudzus citus, tiks uzņemts pietiekoši liels daudzums ūdens, lai sastādītu apmēram 2 glāzes ūdens dienā. Taču, jāņem vērā, ka neatkarīgi no tā, ir jāizdzer visas 8 glāzes ūdens dienā, jo dārzeņi un augļi, lai cik ūdens saturoši tie būtu, nespēj to aizstāt pilnībā. Labs veids, kā sākt rītu ir augļu un dārzeņu smūtijs. Tas nodrošinās pietiekošu ūdens un minerālvielu daudzumu organismā katru rītu. Topošās māmiņas var arī pievienot smūtijam dažādas sēklas, graudus, spirulīnu vai citas vērtīgas lietas, tādējādi nodrošinot ne vien ūdens uzņemšanu, bet arī nodrošinot mazuli ar attīstībai vērtīgām vielām.

 Negaidi, kamēr sāk slāpt

Tas brīdis, kad tiek sajustas slāpes jau signalizē par to, ka organisms jau ir atūdeņojies – tas nozīmē, ka asinīs ūdens daudzums ir samazinājies un arī pārējais organisms cieš no ūdens zaudēšanas.

Tā kā Latvijā strauji tuvojas aukstais gadalaiks, vēlamies atgādināt, ka ir svarīgi dzert pietiekoši daudz ūdens arī ziemā. Vasarā, protams, tas ir vienkāršāk, jo dabiski ir vēlme sevi atveldzēt, savukārt ziemā tas varētu būt izaicinājums, jo līdz ar temperatūru pazemināšanos, ūdeni dzert vairs īsti negribās. Taču topošajām māmiņām īpaši jāparūpējās par ūdens uzņemšanu, lai nodrošinātu savu un mazuļa labsajūtu. Ūdens var palīdzēt arī samazināt grūtniecības laikā bieži sastopamās galvassāpes un nelabumu, atvieglojot šos simptomus.

Neptunas minerālūdens Tev un Tavam mazulim

Daba ir apveltījusi Neptunas minerālūdeni ar īpašībām, kas dara to piemērotu gan topošajām māmiņām, gan visai ģimenei. Neptunas ir dabīgs minerālūdens ar zemu mineralizācijas sāls līmeni, līdzsvarotu pH līmeni (7,8), kas padara ūdeni lieliski piemērotu grūtniecēm. Minerālūdens Neptunas tiek iegūts unikālā, senatnīgā un aizsargātā vietā — Varenas mežos. Tieši tāpēc tas ir viens no tīrākajiem minerālūdeņiem Lietuvā un ir piemērots lietošanai ikdienā. Neptunas minerālūdens ir guvis plašu atzinību, kā arī – tas ir iekļauts EU oficiālajā dabīgo minerālūdens reģistrā.

 Neptunas minerālūdeni būs iespēja nogaršot Māmiņu brokastīs, kas norisināsies šo trešdien, 16. oktobrī T/C “Spice Home” 2. stāvā. Pasākumu organizē T/C “Spice Home”, “Cilmes šūnu banka” un “Māmiņu Klubs”. “Māmiņu brokastis” norisināsies no plkst. 10:00 līdz plkst. 14:00. Ieeja pasākumā ir bez maksas.