Nāc uz manām trepēm spēlēties!

Nāc uz manām trepēm spēlēties!

22. Feb 2011, 17:27 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Sākoties siltajam laikam nav nekas jaukāks, kā izbaudīt to pie dabas krūts. Lai vecākiem nebūtu lieki jālauza galva, kādas aktivitātes ar bērniem skaistajā laikā uzsākt, piedāvājam dažas idejas.

 

 

Spēles svaigā gaisā ir noderīgas daudzos dažādos veidos – tās attīsta motorās spējas, acu un roku koordināciju, kā arī līdzsvara sajūtu, fantāziju un koncentrēšanās spējas. Spēlējoties bērni var izlādēt sakrājušos agresiju un iemācīties arī sociālo saskarsmi, ja spēlēšanās notiek kopā ar citiem bērniem. Spēlēšanās sniedz iespēju uzzināt, kādas sajūtas sniedz uzvara, kā arī stiprina bērnu uzticēšanos pašam sev.

 

Bez tam, bērniem ir iedzimta vēlme kustēties, tomēr tā ne vienmēr var izpausties. Sekas tam ir paaugstināts svars, fiziskas un psihiskas problēmas. Bērni, kuri daudz kustās, ir gan fiziski, gan garīgi možāki!

Kādēļ izklaides dabā ir tik nozīmīgas bērnam?

 

• Daba ir viens liels dabisks spēļu laukums – bērni var rāpties, celt, eksperimentēt, slēpties utt.
•  Bērniem daba sniedz nemitīgas iespējas pētīt un atklāt – piloša priedes miza, skudru pūznis, košas puķes un raibi kukainīši. Bērni tā vien tiecās to visu atklāt un izprast!
•  Daba nemitīgi mainās, tādēļ vienmēr ir iespēja to atklāt no jauna un jauna. Pat pēc lietus gan augu, gan dzīvnieku pasaule izskatās savādāk.

 

Spēlējamies, novelkot apavus

 

 

Kas gan var būt jaukāks par skraidīšanu vasarā apkārt ar plikām kājām! Skriešana, lēkšana un balansēšana bez apaviem sagādā dubultprieku. Izmēģini ar bērniem arī šīs spēles!

 

Trijkājis (no 4 gadu vecuma)

 

1. Kopā spēlē divi bērni, vecāki izdomā stafetes garumu. Ja piedalās vairāki bērni, var to izveidot kā sacensību starp komandām.

2. Abi bērni nostājas viens otram blakus un iebāž blakus esošās kājas papīra tūtā – viens labo, otrs kreiso kāju.

3. Vadītājs dod starta komandu un pāris sāk virzīties uz priekšu.

4. Bērniem jāsasniedz noteiktais mērķis, bet vecāki var noteikt uzvarētāju, ņemot vērā šādus kritērijus: koordinācija, ātrums, cik ilgi papīra tūta paliek nesaplēsta. Ja piedalās vairāki pāri – kurš no tiem ātrāk nokļūst pie mērķa?
 

 

Stafete (no 5 gadu vecuma)

1. Šī ir komandas spēle. Katram bērnam ir koka kārtiņa un katrai komandai ir viens glīti aplīmēts tualetes papīra rullītis.

2. Komandas sastājas rindā viens aiz otra. Uzdevums ir sekojošs – spēlētājiem ir jānodod no viena otram tualetes papīra rullītis, nepieskaroties tam ar rokām.

3. Rullīti padod ar koka kārtiņas palīdzību. Startā pirmajam bērnam uz kociņa uzver papīra rullīti un viņš, pagriežoties pret savu blakusstāvētāju, nodod rullīti tālāk, uzverot uz blakusstāvētāja kociņa.

4. Tā dara visi bērni, kamēr rullītis sasniedz pēdējo spēlētāju. Tas bērns, kurš ir padevis tālāk rullīti, skrien uz rindas galu un nostājas tur. Uzvar tā komanda, kura pirmā nodod līdz galam rullīti.
 

 

Sauleszaķi lec (no 3 gadu vecuma)

1. Ar kociņu smiltīs tiek uzzīmēts aplis. Tik liels, lai tajā varētu ietilpt visi spēlētāji. Tā ir Sauleszaķi pilsēta.

2. Mamma vai kāds cits pieaugušais stāsta stāstu par sauli, katru reizi, kad tiek pieminēts vārds „saule”, visiem spēlētājiem jālec Sauleszaķu pilsētā. Kad tiek pieminēts vārds „mākonis”, visi lec ārā.
 

 

Trenējam līdzsvaru

1. Ārējais un iekšējais balanss ietekmē viens otru. Tie bērni, kuru līdzsvara sajūta ir attīstīta, ir daudz drošāki un stabilāki savās kustībās, kā arī ir dvēseliski harmoniskāki.

Divas spēles, kuras trenē bērnu „sesto” maņu:
 

 

Skulptors, modelis, statuja (no 5 gadu vecuma)

Spēle, kurā jāpiedalās vismaz trijiem bērniem. Viens bērns ir aklais tēlnieks, otrs ir modelis un trešais ir statuja. Vispirms acis aizsien statujai, arī tēlniekam aizsien acis.  Tagad modelis ieņem kādu noteiktu pozu, piemēram, attēlo satiksmi regulējošo policistu, ar vienu paceltu roku un vienu izstieptu uz priekšu. Tēlnieks rūpīgi aptausta modeli un cenšas iegaumēt tā stāvokli. Viņa uzdevums ir izveidot no statujas tieši to pašu pozu, ko ir ieņēmis modelis. Vai tas izdosies?
 

 

Virves dejotāja

Nolieciet lecamauklu vai veļas auklu uz grīdas un ļauj bērnam uz tās balansēt. No sākuma vari palīdzēt bērnam, iedodot roku.

 

Koks

Kuram izdosies stāvēt uz vienas kājas? Nedaudz  pacenšoties, izdosies izstiept rokas virs galvas un atveidot koka zarus..

 

Mežs aicina

Mežā var ne tikai sēņot un ogot, bet arī spēlēt dažādas spēles. Izmēģiniet šīs un domājiet savas!

 

 

Dabas draugs (no 3 gadu vecuma)

Bērns mežā var izvēlēties vienu koku, kurš viņam kļūst par draugu. Šo draugu viņš rotā ar lapu un puķu virteni. Nākamajā pastaigā jūs atkal varat apciemot šo koku un izrotāt.
 

 

Meža atmiņas spēle (no 4 gadu vecuma)

No sākuma vecāki parāda bērniem piecas lietas, kas saistās ar mežu, piemēram, egļu čiekuru, koka mizu, sūnu, melleņu mētru un ķērpi. Visi bērni( vai tikai viens bērns) dodas mežā un meklē redzētās lietas. A piedalās vairāki bērni, uzvar tas, kurš pirmais atrod visus priekšmetus.

 

Čiekuru mešana

Čiekuri ir ļoti piemēroti mešanai! Kopā ar bērniem vecāki var izmēģināt:
-    stāvēt aplī un mest čiekuru viens otram, un pēc katra metiena paiet vienu soli atpakaļ;
-    meklēt mērķi, piemēram, mest čiekuru pāri zemam zaram vai mest atvērtā mugursomā;
-    piespēlēt čiekurus viens otram kā tenisa bumbiņas – ar plaukstu, otrs spēlētājs cenšas čiekuru saķert.

 

***

Pastāsti, kādas spēles spēlējat jūsu ģimenē! Gaidīsim arī spēļu aprakstus un bildes šeit!