Kristīne Virsnīte: RATI BĒRNAM – NOPIETNA IZVĒLE

07. Nov 2016, 09:37 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Ratus bērnam mēs iegādājamies, lai atvieglotu savu ikdienu nevis to sarežģītu, lai gan, protams, var būt arī otrais variants, ja neņemam vērā savu dzīves veidu un ieradumus.
 
Esmu saņēmusi daudz vēstuļu, kurās mammas lūdz pastāstīt, cik ērti ir mūsu izvēlētie rati, lai godīgi saku, ko domāju, tāpēc ir tapis šis blogs.

20161107093441-13028.jpg
 
CYBEX PRIAM MARS RED
 
Šāds ir ratu nosaukums un to krāsa – Marsa sarkanā. Līdz šim par Cybex zināju vien to, ka viņi ražo pasaulē drošākos autokrēsliņus, kā izrādījās, arī ļoti modīgus ratus, kuri 2015.gadā saņēma Red Dot Design Aword. Ratu krāsa mani piespieda pie sienas un teica: “Ņem, tev nav variantu!”

20161107093516-15959.jpg
 
INTERNETS
 
No vienas puses iepirkšanās internetā man šķiet ļoti ērts veids, jo tā ir iespējams iepirkties jebkurā diennakts stundā, kuram gan es to stāstu? Taču reizēm mēdzu būt pagalam neizlēmīga, no sērijas – neaptaustīšu, nespēšu pieņemt lēmumu, tomēr pašai par pārsteigumu ratus noskatīju internetā un dzīvē mēs tos ieraudzījām vien tad, kad gatavojos ar junioru doties pastaigā viņa piektajā dzīves dienā, jo līdz tam brīdim rati bija iepakoti kastēs mūsu dzīvokļa noliktavā.
 
Uzgāju šos ratus šeit, tos iespējams arī apskatīt veikalā dzīvē un pamēģināt salikt, izjaukt, pacelt, pastumt, visu, ko vien sirds kāro, protams, arī iegādāties.

20161107093552-19224.jpg
 
KOMPAKTI RATI
 
Tas, cik kompakti ratus iespējams salikt, nospēlēja galveno lomu manā izvēlē, jo mūsu ģimenes auto ir mazs bagažnieks, zināju, ka tajā iespējams ielikt tikai tādus ratus, kuri ir teju nemanāmi, jo bagažniekā vadājam līdzi arī rezerves riepu un ne tur, kur tai būtu jāatrodas, ai, neprasiet, garš stāsts. Vasarā dodoties uz Maskavu un ņemot līdzi teju pusi iedzīves, pateicos ratu radītāja mūzai par kompakto ideju. Ratu izjaukšana un salikšana vispār ir kosmoss, taču visticamāk tā mūsdienās ražotiem ratiem vienkārši ir, jo atceros ar Amēlijas ratiem pirms nu jau gandrīz 8 gadiem lādējos teju katrā reizē, kad tie bija jāsaliek pārvadāšanai, taču tagad – piespiežu pogu, pavelku, pieturu un ir, turklāt arī kulbiņas sānu malas iespējams nolaist, lai tā kļūtu pavisam plakana.

20161107093619-33807.jpg
 
RATU KULBA
 
Ratu kulba bija  vēl viens nopietns iemesls, kāpēc liku savas kārtis uz šiem ratiem – tā ir liela, patiesi liela! Mums ir padevies kārtīgs puika, kurš izmēros apsteidz savus vienaudžus diezgan nopietni, pus gada vecumā viņš bija kā 9 mēnešus vecs mazulis, tagad daudzi jautā vai mazajam jau ir gads? Bija kāds, kuram šķita, ka junioram varētu būt jau pusotrs, jā, varētu, taču nav. Tā kā ratu kulbu izmantojām līdz Kaspara gandrīz 7 mēnešu jubilejai, tai bija jābūt lielai. Kulba ir arī salīdzinoši dziļa, kas man ļoti patika, jo varēju tajā ielikt Lodgers maisu, mazajam vienmēr bija silti. Savukārt kulbas jumtiņš norāva manu jumtiņu, to iespējasm diezgan nopietni pagarināt, pasargājot mazo no saules un vēja, šo funkciju es ļoti izmantoju.
 
RATU SVARS

Kura gan mamma nevēlas super vieglus mazuļa ratus? Kā murdziņu atminos Amēlijas ratu stiepšanu līdz bēniņu dzīvoklim, otrā rokā nesot milzīgu iepirkumu maisu. Arī tagad sanāk ratus nest, taču tikai pāris stāvus, lai gan reizēm tas ir licis asarām iet pa gaisu, jo bēbim augot, tas kļūst grūtāk, turklāt ieradums apkrauties ar pārtikas pilniem maisiem nav pazudis.
 
Šie rati sver aptuveni 13 kilogramus, kas ir tāds vidējais aritmētiskais, jo zinu, ka ir rati, kuru svars ir aptuveni 9 kg un ir rati, kuri sver vismaz 16kg. Sākumā ļoti viegli varēju ratus pasist zem rokas un veiklā riksītī uzcilpot uz otro stāvu. Šo ratu svars ir samazināts uz amortizācijas rēķina – tādas nav, tā vietā ratiem ir kulbiņa un ratu rokturis, kuri kustas, šupojas, grūti pastāstīt, kā tas darbojas, taču darbojas.
 
RATU BAGAŽNIEKS jeb IEPIRKUMU GROZS
 
Dizainiski ļoti pievilcīgs, aizveras pievelkoties magnētiem, ietilpība aptuveni 3kg. Šī šķiet ir vienīgā ratu funkcija, kura neatbilst manam dzīves veidam. Man ir nepieciešams gigantisks ratu bagažnieks, es paunojos un apkraujos ar mantām, turklāt tur vienmēr mēģinu iebāzt jau pieminētos iepirkumu maisus un vēl Amēlijas skolas somu, neesmu droša vai tik lieli ratu bagažnieki vispār mēdz būt, kas man būtu pa prātam. Iespējams risinājums varētu būt ratu soma, taču man ir mana soma, ar vēl vienu es vienkārši netikšu galā.
 
CYBEX PRIAM LUX SEAT
 
Kas tie bija par svētkiem mums visiem, kad mikro Kaspars sāka braukt ratu sēžamajā daļā! Bērns lielām acīm vērās pasaulē un es varēju bez nervu sabrukuma nonākt mērķī, nekādas nešanas rokās, kad mugura lūzt uz pusēm. Ratu sēžamā daļa jeb pastaigu rati man nereāli patīk – tos salikt pārvadāšanai ir iespējams pāris sekunžu laikā, nenoņemot sēžamo daļu nost no rāmja, tāpat tos iespējams salikt vilkšanai pa kāpnēm, neizņemot bērnu no ratiem, ratus iespējams piebraukt pie galda kafejnīcā un bērns ir galda augstumā, it kā sēdētu barošanas krēsliņā, WHAAAT? Brīžiem šķiet, ka šos ratus radījuši citplanētieši, kuriem ir zināms, kas vairāk nekā mums. Tas pats ratu jumtiņš vēl vairāk norauj manu jumtiņu, jo bērnu teju ir iespējams aizsegt pavisam, sniegputeni – atā, atā. Tāpat tiem ir entās guļus pozīcijas, regulējama kāju atbalsta daļa un komplektā superīgas lietus plēves gan kulbiņai, gan pastaigu ratiem.
 
RATU RITEŅI
 
Vienīgās bažas, pirms saņēmām ratus, man bija par riteņiem. Aizmugurējie riteņi ir lieli un tur šaubu nav – iespējams braukt visur, taču priekšējie salīdzinoši mazāki, lai gan tiek dēvēti par visurgājējiem. Vispār nav tik traki, tos nofiksējot, iespējams braukt arī pa neceļiem, taču laiskām pastaigām mežā šie rati tomēr nebūs īstie. Iespējams kāds varētu mani apsrtīdēt, jo man kārotos, lai priekšējie riteņi būtu tik pat lieli kā aizmugurē, hm, taču ratu radītājiem ir bijis padomā, kas labāks…
 
SLĒPES, KRŪZES UN CITI LABUMI
 
Neticēsiet, priekšējo riteņu vietā šiem ratiem iespējams uzlikt slēpes! Jā, jā, slēpes, kuru man nav, iespējams šis varētu būt risinājums piesnigušo Rīgas ielu pieveikšanai. Tāpat man nav krūzes turētāja, par kuru sapņoju jau kādu laiku, taču līdz sapņa realizācijai nekādi netieku. Un vēl uz šo ratu rāmja iespējams uzlikt autokrēsliņu – arī tas ir pilnīgs kosmoss – iespējams izlaist guļus pozīcijā un aizstāt ratus uz pāris stundām.
 
RATU CENA
 
Kad izpakojām ratus no kastēm, mans vīrs domīgi uz mani lūkojās un prātoja, kāpēc šiem ratiem jābūt tik dārgiem? Protams, liekot kopā visas detaļas, šis jautājums vairs nebija tik aktuāls, jo par kvalitāti ir jāmaksā, tādā pasaulītē mēs dzīvojam. Ratu cena 2in1 ir aptuveni 1200 EUR. Es zinu, ka daudzas ģimenes iegādājas lietotus ratus, to ļoti atbalstu, mums Amēlijai bija atdoti rati, kuri toreiz skaitījās pat diezgan glauni, jo pirms astoņiem gadiem bija 2008. gada krīze, kura noslaucīja arī mūsu materiālo stāvokli no kājām un nekāda “mīkstā” piezemēšanās neizdevās.
 
Un tagad apstādiniet mani, jo es par ratiem varētu runāt vēl un vēl!

Kristīne Virsnīte - virsniteedition.weebly.com

20161104153808-97356.jpg

 

www.bebicentrs.lv

 

 BebiCentrs veikals
  Brīvības iela 174a, 
  +371 66015258

 

  Darba laiks:
  I-V 10.00 – 19.00
  VI 10.00-17.00