Fiziskās aktivitātes un masāžas grūtniecības laikā

Fiziskās aktivitātes un masāžas grūtniecības laikā

18. Mar 2012, 20:04 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Gaidību laikā sievietei jāgatavojas kļūt par māti, tāpēc jo īpaši svarīga ir sievietes labsajūta un harmonija, lai arī bērniņš justos labi. Tāpēc grūtniecības laikā svarīgi arī neizslēgt fiziskas aktivitātes, tomēr visu- ar mēru!


Ļoti bieži gaidību laikā sievietes sūdzas par sāpēm muguras jostas daļā, iegurņa rajonā un kājās, var veidoties vēnu varikoze, strijas, pietūkumi un arī depresija.

 

Mērenas fiziskas aktivitātes visas grūtniecības garumā būs lielisks palīgs, lai atbrīvotos no nepatīkamajām sajūtām. Tomēr pats galvenais priekšnosacījums fizisko aktivitāšu veikšanai ir tas, kā jūtaties un kā noris Jūsu grūtniecība.

 

Speciālā vingrošana grūtniecēm palīdzēs saprast un iemācīties pareizu elpošanu, stabilizēs mugurkaulu, uzlabos izturību, iemācīs relaksācijas pozas.

 

Vingrojumi ūdenī  atvieglos slodzi mugurkaulam un mazinās muguras sāpes, palīdzēs atbrīvoties no stresa un relaksēs.

 

Pastaigas un peldēšana sniegs labāku pašsajūtu, daudz vairāk enerģijas un saldāku miegu naktīs.

 

Taču, ja ārsts topošajai māmiņai ir aizliedzis nodarboties ar fiziskām aktivitātēm, tad lieliska alternatīva labsajūtai ir grūtnieču masāža. Visvairāk tā noderēs tieši pēdējā trimestrī, lai atslābinātu muskuļus un mazinātu spriedzi, taču to var sākt arī ātrāk.

 

Grūtniecēm ir piemērota speciāla masāža, kuras pamatā ir viegli pieskārieni ķermenim, kas noņem muskuļu saspringumu un veicina limfas un asinscirkulāciju, mazinot pietūkumu un izvadot vielmaiņas galaproduktus. Tā novērš striju rašanos, smaguma sajūtu un tūsku kājās.

 

Klasiskā masāža gaidību laikā nav ieteicama, jo klasiskās masāžas manipulācijas var būt par spēcīgu un nodarīt kaitējumu gaidāmajam mazulim.


Pirmajā grūtniecības pusē var masēt muguras augšdaļu, rokas un galvu. Savukārt otrajā grūtniecība pusē var masēt visu ķermeni, izmantojot piemērotākos masāžas paņēmienus.

 

Lai izdodas atrast sev piemērotāko!

Maija Skrastiņa-Bulvāne, fizioterapeite, Veselības centrs 4

Kādām fiziskām aktivitātēm grūtniecības laikā Tu nodevies?

Sandija Māmiņu Klubs Sandija Māmiņu Klubs 04. Sep 2012, 23:01

es gāju peldēties - man ļoti patika sākot no 7-ā mēneša.

Un uz masāžām arī 'gāju - ļoti labi palīdzēja cīnīties ar tūskām, vispār atslābināties, mazināt tonusus. Es gāju Kolonnā , Galerijā Centrs, ļoti ļoti patika!

ulula ulula 19. May 2011, 19:58

Es no 5. grūtniecības mēneša vienu reizi nedēļā eju vingrot - topošo māmiņu grupā. Man pazuda krampji kājās, muguras sāpes un galvenais pēc katras vingrošanas jūtos mundra un spēka pilna! 👍