Konsultācijās pie VSAA speciālistiem dažādas atbildes: kam ticēt?

Konsultācijās pie VSAA speciālistiem dažādas atbildes: kam ticēt?

18. Sep 2013, 00:01 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Kad pašām mums rodas daudzi jautājumi, uz kuriem nevaram gūt atbildes, mēs parasti dodamies pie speciālistiem, lai dzirdētu skaidru atbildi uz mums interesējošo jautājumu. Jautājumi mēdz būt ļoti dažādi, tajā skaitā arī par pabalstiem, to apmēriem, apmēru ietekmējošiem faktoriem.

Jautāsiet kāpēc rakstam šāds iesākums - atbilde - reizēm arī speciālisti kļūdās vai neizvērtē visus aspektus un faktus, vai nepietiekami iedziļinās situācijā.

Šis raksts tapa tāpēc, lai mēs varbūt mācītos no citu kļūdām, vai pareizāk sakot rīkotos pareizāk un gudrāk.

Māmiņu klubā tika saņemta, kādas māmiņas vēstule ar tiešām neapskaužamas situācijas aprakstu- par maternitātes un vecāku pabalstu, ja starp bērniem ir mazāk kā 2 gadu starpība. Vēstules beigās bija teikts, ka māmiņa cer, ka viņas pieredze varēs palīdzēt citām māmiņām neiekļūt šādā situācijā.

Jāsaka, ka māmiņa rīkojās pareizi - devās ar sev interesējošiem jautājumiem uz konsultāciju VSAA, kur principā viņai speciālisti- darbinieki, valsts ierēdņi- varēja atbildēt uz visiem viņai interesējošajiem jautājumiem un sniegt kompetentas atbildes.

BET... VIENMĒR IR BET... Lai arī viņa turp bija devusies un noskaidrojusi sev interesējošos jautājumus, vai nu darbinieka neizpratnes, kļūdas, nekompetences vai cita tikai šim speciālistam zināma iemesla dēļ, māmiņai tika sniegta nepareiza un nepilnīga informācija, kā rezultātā māmiņa pieņēma nepareizi lēmumu un naudas izteiksmē zaudēja lielu daļu iespējamā pabalsta (salīdzinājumā ar pirmo bērniņu).

Tad nu gribētu māmiņām ieteikt dažas lietas, ko iespējams darīt, lai sevi pasargātu no šādiem gadījumiem ejot pie jebkura speciālista pēc informācijas un konsultācijas.

1.     Esot pie speciālista- valsts iestādes darbinieka- noskaidrojiet viņa vārdu un amatu. Kā esmu ievērojusi es, reti kurā iestādē personai, kas pieņem apmeklētājus ir zīmīte ar vārdu un amatu, jo jums ir tiesības zināt, kas jums sniedz konsultāciju. Tad ja arī jums tiks sniegta neprecīza vai nepareiza konsultācija Jūs iestādē varēsiet vērsties ar sūdzību. Man ir zināms, ka vismaz VSAA, katram darbiniekam ir jāreģistrē viņa sniegtās konsultācijas cilvēkam.

2.     Varat prasīt konsultāciju rakstiski. Protams, šajā gadījumā var gadīties, ka konsultāciju nesaņemsiet uzreiz, bet tad zināsiet, ka jums būs pierādījums un skaidrojums uz jūsu uzdoto jautājumu rakstiski. Ja arī tad kaut kas nav skaidrs varat lūgt rakstīto izskaidrot, tā pat kā jeb kuru iestādes izdoto lēmumu.

3.     Ja dodaties prognozēt pabalsta apmēru varat to prasīt rakstiski.

4.     Dodoties uz konsultāciju uzrakstiet savus jautājumus uz lapiņas, ja ies runa par periodiem no pieredzes iesaku uzzīmēt to shematiski, jo tā daudz lietas ir vienkāršāk saprast un izprast?

Liigak


lella lella 18. Sep 2013, 10:29

Man arī pieredze ar VSAA par bērnu naudām, darbiniece atmeta manu iesniegumu un paziņoja, ka man nekas nepienākas. Sanāca iet otrreiz un pie citas darbinieces izrādījās, ka tomēr pienākas gan.

lauvinja lauvinja 18. Sep 2013, 07:19

Rakstiska komunikācija ir precīzāka, lai arī laikietilpīgāka, bet tam to ir iespējams izanalīzēt arī pēc tam.