Kā saņemt valsts apmaksātus pakalpojumus?

21. Dec 2012, 00:01 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Lai saņemtu valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus*, nepieciešams vērsties pie sava ģimenes ārsta. Ģimenes ārsts uzklausa pacienta sūdzības, izvērtē pacienta veselības stāvokli un to, kādas pārbaudes un izmeklējumus nepieciešams veikt, lai uzstādītu saslimšanas diagnozi vai noskaidrotu, kāda ārstēšana jānozīmē pacientam.

Ģimenes ārstu kontaktinformācija un darba laiki

Pieņemot lēmumu par nepieciešamajām pārbaudēm, ģimenes ārsts var nosūtīt pacientu dažādu medicīnas pakalpojumu saņemšanai – ambulatoru pakalpojumu (piemēram, ārsta speciālista konsultācija, laboratoriskais izmeklējums, diagnostiskais izmeklējums) vai stacionāru pakalpojumu (piemēram, ķirurģiska manipulācija, rehabilitācija) saņemšanai.

Nosūtījumu valsts apmaksātiem pakalpojumiem var izsniegt ģimenes ārsts vai ārsts speciālists. Galvenais nosacījums – ārstam jābūt līgumattiecībās ar valsti (noslēgts līgums Nacionālo veselības dienestu).

Ārstu saraksts, kuri ir līgumattiecībās ar valsti

Ir speciālisti, pie kuriem var vērsties bez ģimenes ārsta nosūtījuma:

- ginekologs;

- oftalmologs;

- pediatrs;

- bērnu ķirurgs;

- onkologs, ja pacients slimo ar onkoloģisku slimību;

- endokrinologs, ja pacients slimo ar cukura diabētu;

- dermatovenerologs, ja pacients slimo ar seksuāli transmisī­vajām slimībām;

- ftiziopneimonologs, ja pacients slimo ar tuberkulozi;

- psihiatrs, ja pacients slimo ar psihisku slimību;

- narkologs, ja pacients slimo ar alkohola, narkotisko vai psiho­tropo vielu atkarību.

Saņemot nosūtījumu valsts apmaksātam medicīnas pakalpojumam, pacients var brīvi izvēlēties ārstniecības iestādi, kurā pakalpojumu saņemt, jo vienus un tos pašus valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus piedāvā vairākas ārstniecības iestādes!

Kas veido rindas?

Pieraksta rindu veidošana ir ārstniecības iestāžu darba plānošanas un organizācijas sastāvdaļa. Lai noskaidrotu, kā notiek pacienta pierakstīšana un pakalpojuma saņemšana konkrētā ārstniecības iestādē, pacients var vērsties tās reģistratūrā.

Gaidīšanas laiks dažādās ārstniecības iestādēs ir atšķirīgs. Ja valsts apmaksāta veselības aprūpes pakalpojuma saņemšanai vienā ārstniecības iestādē jāgaida rindā – pacientam ir tiesības vērsties citā ārstniecības iestādē, kurā gaidīšanas rindas nav vai tā ir mazāka.

Vietu, kur saņemt valsts apmaksātu veselības aprūpes pakalpojumu, var izvēlēties brīvi - neatkarīgi no pilsētas, kurā Tu dzīvo vai ārstniecības iestādes, kurā strādā Tavs ģimenes ārsts.

Reizi mēnesī ārstniecības iestādes, kuras ir līgumattiecībās ar Nacionālo veselības dienestu, iesūta informāciju par gaidīšanas rindu garumiem valsts apmaksātu pakalpojumu saņemšanai. Tās var apskatīt šeit:

Rindas ambulatoriem pakalpojumiem - ārstu konsultācijas, izmeklējumi, pakalpojumi dienas stacionārā u.c.

Rindas stacionāriem pakalpojumiem - ķirurģiskā palīdzība, rehabilitācija u.c.

Svarīgi zināt!

Aktuālāko informāciju par rindu garumiem var noskaidrot, sazinoties ar konkrētas ārstniecības iestādes reģistratūru vai ārstniecības iestādes mājaslapā.

! Ārstniecības iestāžu konktaktinformāciju (tālruņi, adreses) var noskaidrot šajos sarakstos (lai atvērtu sarakstus, jānospiež saite!).

! Mainot lēmumu saņemt valsts apmaksāto pakalpojumu konkrētā ārstniecības iestādē, ieteicams sazināties ar iestādi un informēt par nepieciešamību atcelt veikto pierakstu. Šādi uzlabojas pakalpojumu sniegšanas plānošana un atcelto pieraksta laiku varēs izmantot kāds cits pacients.

 BEZMAKSAS INFORMATĪVAIS TĀLRUNIS 80001234

 darbdienās no plkst.8.30 līdz 17.00

* Valsts apmaksātie veselības aprūpes pakalpojumi ir medicīnas pakalpojumi, kuri tiek apmaksāti no valsts budžeta līdzekļiem. Saņemot šos pakalpojumus, jāveic pacienta iemaksas vai līdzmaksājums. Tā ir neliela daļa no kopējām pakalpojuma izmaksām - lielāko daļu sedz valsts.

Veselības ministrija un Nacionālais veselības dienests informē par valsts apmaksātiem veselības pakalpojumiem bērniem

20121130105302-18140.jpg

Ipad un Iphone videoierakstu skaties šeit!