Kā jums simpatizē Izglītības un zinātnes ministrijas lēmums par ziemas brīvlaika pagarināšanu mazāko klašu skolēniem? Mans katliņš šo lēnīgo, neskaidro jautājumu dēļ jau ir tik pilns, ka iet pāri malām. Mani tiešām kaitina augstāk stāvošo personu neizlēmība un suņa astes ciršana pa gabaliem. Tās ir bailes, bet no kā? No tā, ka vecāki būs dusmīgi? Viņi ir dusmīgi jau tāpat. Par to, ka pedagogi būs dusmīgi? Viņi ir dusmīgi jau tāpat, jo skaidrs ir tikai tas, ka nekas nav skaidrs.
Protams, mēs visi zinām, ka valstī un pasaulē ir pilnīga krīzes situācija, cilvēki inficējas, cilvēki mirst, un nevari būt drošs, ka sagaidīsi rītdienu, taču valdībai vajadzētu būt tai, kas pārējiem demonstrē savu izlēmību, tā ziņojot, ka viss būs labi.
Ko es redzu tagad? Pavasarī it visi mācījās attālināti. Tas bija grūti, nenoliegšu. Par to arī Māmiņu Klubā ne viens vien mans blogs, bet kas notiek tagad? Tā vietā, lai atsāktos mācības, brīvlaiks iesākumā tiek pagarināts par vienu nedēļu. Ok, pasēdējām mājās…. Un te pēkšņi, bāc, +2 nedēļas mājās papildu. Kāpēc tā? Ministre cer, ka šo nedēļu laikā uzlabosies epidemioloģiskā situācija (ja viņa kam tādam tic, tad noteikti tic arī Zobu fejai un Ziemassvētku vecītim). Mēs labi apzināmies, ka šādi brīnumi, visticamāk, nenotiks. Vismaz ne līdz tādam līmenim, kuru vakar preses konferencē Uga Dumpis prezentēja kā to saslimstības līmeni, kad būtu droši atgriezties skolā klātienē.
Mani interesē, kas notiks pēc šīm papildu vēl divām nedēļām brīvlaika? Ministre apelē pie tā, ka eksperti norāda, ka mazajām klasēm mācības attālināti nedrīkst notikt, bet, ja viņa to nepamanīja, tad jau decembrī liela daļa arī mazo klašu bērnu mācījās attālināti, jo tika pieprasīti 3x3m telpas klasē uz vienu skolēnu, ko daudzas skolas gluži vienkārši nespēj nodrošināt. Tāpēc daudzās klasēs bērni tika sadalīti divās grupās – kamēr vieni mācījās klātienē, otra grupa mācījās no mājām. Tagad, kad pagājis mēnesis, neklātiene vairs nedrīkst būt?
Jautājums šajā stāstā ir tas, cik ilgi vēl tiks pagarināts brīvlaiks, ja pēc divām nedēļām situācija nebūs tiktāl uzlabojusies, lai atgrieztos klātienē skolā? Pagarināsim vēl, un tā līdz Lieldienām, vai tomēr atļausim arī mazajās klasēs attālinātas mācības? Ja mācības janvāra beigās tiks atsāktas attālinātā režīmā, es no dusmām speršu gaisā zemes, jo trīs nedēļas būs pazaudētas muļļājoties un cerot, ka kaut kad būs labi, tā vietā, lai beidzot atsāktu mācības. Nestāstiet, ka brīvlaiks mēneša garumā janvārī ir superīgs, jo var taču baudīt ziemas priekus! Atveriet acis un ieraugat, ka bērni visu dienu nosēž istabā pie ekrāniem, jo, piemēram, savu otrklasnieku vienu es nelaidīšu uz mežu baudīt ziemas priekus. Tas būtu neprātīgi. Savukārt daudzdzīvokļu mājas pagalmā, kur viena pie otras saspiedušās automašīnas, nekāda ziemas prieku baudīšana vis nesanāks.
Mācīsimies līdz Jāņiem. OK, zinu, ka daudzās valstīs vasaras brīvlaiki ir īsāki un bērni tiešām mācās jūnijā vai arī mācības atsākas jau augustā, taču, cik dzirdēts, šajās valstīs arī atšķiras mācību programmas. Mūsu gadījumā tā ir tupēšana pie grāmatas, reizrēķina kalšana no galvas un iknedēļas diktātu rakstīšana. Es patiesi gribu redzēt to laimīgo otrklasnieku, trešklasnieku un ceturtklasnieku sejas, kuri sēdēs jūnija vidū skolas solos, kamēr, piemēram, 5.klasēm mācību semestris jau būs noslēdzies un viņi turpat stadionā skries un priecāsies, kamēr mazākie sēdēs ieslodzīti skolas klasēs (nestāstiet, ka nu visi ies mācīties pļavā vai uz mežu, un tā visas stundas).
Paldies, ka uzklausīji manu sāpi un dusmas. Cerams, ka kāds tur augšā drīzumā nāks pie prāta un sapratīs, ka mācības arī mazākajās klasēs var atsākt attālināti vismaz no 11.janvāra.
Tā runā, ka emocijas t.sk. dusmas ir normāla parādība. Man gan nav sākumskolnieks, bet pamatskolnieks un teikšu tā, labāk pati mājās mācītu sākumskolnieku un apvienotu ar attālinātu strādāšanu, nekā muļļātos ar attālinātajām mācībām, kas lielā mērā ir diezgan liels nonsens. Un pat mute neveras pārmest ko skolotājiem, jo viņi nav apguvuši metodes kā strādāt šajā vecuma grupā attālināti, lai tas būtu efektīvi.
Saprotu vēlmi lamāt valdību - bet jāatceras, ka nav jau pieredzes no ko mācīties lēmumu pieņemšanā arī valdībai. Zinu, ka lēmumi tiek pieņemti garās diskusijās, tie nenāk viegli, un es negribētu būt valdības vietā, jo darbas nav gluži 24/7 bet tuvu tam un kā mēs redzam ilgstoši. Bet man gribētos tomēr, lai ņemtu piemēru no citām valstīm un skolēni ietu uz skolu klātienē, jo izglītība ir būtiska.
Daudzas valstis, kur ir bijuši pārrāvumi mācībās, jau šobrīd ir atcēlušas pavasa brīvlaikus. Manuprāt, mācības vasarā ir labāka izvēle, kā māžošanās ar it kā mācībām attālināti. Daudzās valstīs ir tikai 1 mēneša brīvlaiks un tas ir ļoti ok, jo pa to laiku vismaz skolēni visu nepagūst aizmirst un nav jāvelta tik daudz laika atkārtošanai.
SkolēnaMamma es piekrītu palīdzība un atbalsts ir nepieciešams, pat ļoti.
Man bērns pārdzīvo, ka nevar mācīties un darīt to skolā, viņš labprāt vilktu masku un būtu skolā (to visa klase minēja jau decembrī), bet mēs nevaram ieteikmēt esošo situāciju.
Vakar sameklēju internetā dažādus pārbaudes darbus un sākot ar šodienu viņš pildīs pa lapai. Svarīgākais atsvaidzināt esošās zināšanas.
Viss būs labi!
tumbalumba , es arī esmu pilnas slodzes darbinieks un man arī kaitina, ka citi uztver, ka strādāšana no mājām ir tikai gulēšana dīvānā un spļaušana griestos. Man ir intensīvs dienas ritms, atskaites, pienākumi, vadība visu laiku skatās pār plecu, taču saprotu, ka mans atbalsts bērnam šajā laikā arī ir ļoti svarīgs, pat ja man pašai dažbrīd uznāk pamatīgs besis.
Es pēc pavasara neesmu gatava palīdzēt bērnam mācībās, jo pašiem ir jāstrādā un pie esošās situācijas man ir vairāk darba, jā varu strādat no mājām, bet STRĀDĀT nevis palīdzēt skolniekam ar mācībām.
Lai pagarina brīvlaiku, bet ES nevēlos attālinātās mācības, paldies pietika!
Kur problēma ir iedot bērnam pildīt kādas darba lapas, tās var atrast internetā un bērns var atsvaidzināt savas zināšanas?!
Man ar skolnieku ir sarunāts, ka viņš dienas laikā izpilda pāris darba lapas un palasa grāmatu! Neredzu nekādu problēmu!
Mācīties jūnijā nav pasaules gals!
Mani vairāk kaitina visi, kas tagad bļaustās - kāds brīvlaiks utt.! Nopietni?! Visi pēķšņi kļuva par pedagogiem un var mācīt bērnu mājās? Kur problēma, uzrakstat skolai zīmi, ka turpmāk savu bērnu apmācat mājās un viss....nekāda brīvlaika, bet mācības.
Es nevēlos nevienu aizvainot, bet brīžam šķiet, ka nevienam nekas nav labi!
Situācija ir tāda kāda viņa ir!
Laikam jau šobrīd šādas izjūtas ir katram!Es kā mamma un skolotāja reizē ļoti gaidīju valdības lēmumu.To,ka pagarināja vēl nedēļu,tas pat bija labi,jo pēc visām Ziemassvētku radu,draugu un vecāku apciemojumiem vīrusu dāsni atnestu uz skolu.Tagad nedēļa ir pagājusi-nu grūti spriest attālināti vai tomēr vēl nē?!
Darbs jūnijā nav tas trakākais....
Mani visvairāk kaitina,ka tiek paziņots,ka skolotāji atnes vīrusu bērniem un tie tālāk vecākiem.Bet manā pieredzē ir tieši otrādi.Skolotājs saslimst,lai arī nekur nav bijis izņemt darbu un veikalu.Un bērni jau cenšas nerunāt,bet izpļāpājas,ka kāds radinieks ir slims,ka testi ir taisīti,ka vecāki nav jutušies labi,bet bērni tiek laisti uz skolu.Trakākais,ka kāds no vecākiem ir slims ,bet bērns vēl.turpina apmeklēt skolu.....
Lūk arī bezatbildība!Tāpēc ,mācību gada pagarinājums ir pat labāk nekā aiziet uz skolu,saslimt un tā pat sēdēt karantīnā vai pašizolācijā.No otras puses ,ja ir attālinātās mācības,tad vismaz bērns ir nodarbināts un vecākiem nav jāizklaidē. Bet vai mācības ķeksīša pēc kā tās notiek 5.,6.klasēs ir labākas......?!Ir tik daudz jautājumu...un vienas pareizās atbildes noteikti nav!