Veselīgs uzturs vasarā. Ko ņemt vērā?

09. Jun 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Vasara ir laiks, kad ikvienam no mums gribās atpūsties. Visvairāk jau no nebeidzamās ēst gatavošanas. Tomēr tas ir arī risks aizrauties ar maltītēm no ātrās ēdināšanas ēstuvēm, neveselīgām uzkodām un našķiem.

Protams, viss no iepriekšminētā var atrasties arī bērna uzturā, taču tikai kā īpašs izņēmums reizi nedēļā vai vēl retāk. “Tas nav bērna ikdienas uzturs,” uzsver Rimi Bērniem veselīgas ēšanas eksperte, sertificēta uztura speciāliste Olga Ļubina.

Atsvaidzini dzeramo ūdeni, bet nepārcenties

Vasarā obligāti atcerēties regulāri padzerties. Uztura speciāliste Olga Ļubina uzsver, ka pamatā šķidrums jāuzņem ar ūdeni: “Ir bērni, kuriem negaršo vienkāršs ūdens, tad tam var pievienot citrona vai laima šķēlīti, dilles, zemenes vai citas ogas, taču ūdeni ir jāatsvaidzina ar ogu vai zaļumu garšu nevis jāpadara to par kompotu.” Speciāliste uzsver, ka reizēs, kad gribās gardu našķi, bērnam var piedāvāt sulas, taču dienā ieteicams izdzert ne vairāk par vienu glāzi sulas.

Arī ar ogām un augļiem jāievēro mērenība

Vasaras sezona ir bagātīga ar augļiem un ogām, tāpēc tos gribās apēst maksimāli daudz, tomēr, lai arī cik kārdinošas nebūtu ogas vai augļi, ir jāatceras par mēra sajūtu. “Tad varēsim būt droši, ka bērns no augļiem un ogām būs uzņēmis labāko – vitamīnus, šķidrumu –, bet tajā pašā laikā nebūs pārdozējis cukuru,” saka uztura speciāliste, atgādinot, ka arī dabīgo cukuru var apēst par daudz.

Saldējumu drīkst, bet ne katru dienu

Vasarā viens no populārākajiem našķiem, kad kārojas atsvaidzināties, ir saldējums. Ņemot vērā, ka tas ir ar kalorijām un cukuru bagāts produkts, saldējumu ieteicams ēst ne biežāk kā trīs reizes nedēļā nevis katru dienu.