Tava šī gada apņemšanās ir būt aktīvākai un sportiskākai? Uzzini, kā nezaudēt motivāciju

Tava šī gada apņemšanās ir būt aktīvākai un sportiskākai? Uzzini, kā nezaudēt motivāciju

05. Jan 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Sociālajos tīklos var lasīt, ka interneta veikalos izpirktas hanteles, arī ielās var redzēt daudz vairāk skrējēju nekā iepriekš. Tiesa, labi zinām, ka Jaunā gada apņemšanās sportot un dzīvot aktīvāk nereti pēc gada pirmajām nedēļām izplēn kā nebijusi.

Ko darīt, lai ar tevi tā nenotiktu? 

Lai fiziskās aktivitātes nestu rezultātus, tām jābūt regulārām, nevis ar sportu jānodarbojas vien tad, kad atceries par savu Jaunā gada apņemšanos, kas ar katru turpmāko nedēļu, visticamāk, būs aizvien retāk. Tāpēc atliek vien ņemt vērā dažus pavisam vienkāršus nosacījumus, lai saglabātu motivāciju sportot.

Ieplāno treniņus. Atvēli treniņiem laiku, atzīmējot to savā plānotājā. Lai no plānošanas būtu arī rezultāts, izturies pret ieplānoto laiku treniņam tikpat atbildīgi kā pret plānotu ārsta vizīti.

Piefiksē savu progresu. Vienalga, vai dari to blociņā, vai arī izmanto kādu no lietotnēm, kas ļaus sekot līdzi savam progresam – tam, cik bieži, cik ilgi esi sportojusi, kā arī ļaus analizēt sasniegtos rezultātus.

Dažādo treniņus. Ja šogad esi pievienojusies skrējēju rindām, atceries, ka vislielāko efektu gūsi tad, ja dažādosi slodzes veidu. Tāpēc, lai skriešana pēc pirmajiem treniņiem jau neapniku, dažādo treniņu veidus! Kādu dienu atvēli vingrošanai mājās uz paklājiņa ar hantelēm, vēl kādu dienu vari doties nūjot u.tml. Tādējādi tavs organisms saņems ne tikai vispusīgu slodzi, bet arī pašai neapniks vienveidīgie treniņi.

Padari to par daļu no savas sociālās dzīves. Šobrīd mums ir ierobežotas iespējas satikties ar draugiem. Kāpēc gan lai tu neizaicinātu savu draudzeni sportiskākam gadam? Sacentieties, izmantojot kādu no sporta lietotnēm! Redzot, ka draudzene šodien jau noskrējusi 5 km vai arī veltījusi 30 minūtes jogas nodarbībai, arī tev būs lielāka motivācija neiepalikt un darboties.

Apbalvo sevi. Protams, nav runa par to, ka pēc katra treniņa sevi apbalvosi ar šokolādes tāfelīti, bet kāpēc gan lai tā nebūtu kāda sen kārota grāmata, kuru sev uzdāvināt, ja mēneša laikā noskriesi, piemēram, 100 km?

Izvēlies sporta veidu, kas tev pašai patīk! Ja tev vienmēr ir riebusies skriešana un jau kopš skolas laikiem tās ir kā zobu sāpes, tev varētu būt grūti sevi pierunāt tagad regulāri skriet. Tāpēc, lai tava Jaunā gada apņemšanās nepiedzīvotu fiasko jau pēc pirmās nedēļas, izvēlies fiziskās aktivitātes, kas tev patīk un ir piemērotas! Soļo, nūjo, jogo, izpildi stiepšanās vingrinājumus vai atrodi citu aktivitāti, kas tevi aizrauj! Esi aktīva!

 

Lai tev izdevies aktīvs un sportisks 2021.gads!