Mēs ģimenē īpaši neaizraujamies ar garām stundām veikalos. Mums tam fiziski nav daudz laika, bet tas nenozīmē, ka pārtiku nepērkam. Pērkam. Iepirkšanās mums ir visai sarežģīts process, jo tajā piedalās arī mūsu bērni, kuri ne vienmēr veikalos spēj būt mierīgi.
Tuvākais veikals - 10 km no mājām
Ļoti liels pluss ir tas, ka mums tuvākais veikals ir 10km attālumā no mājām, tādēļ esam iemācījušies gudri iepirkties un arī ekonomēt, retāk braucot uz veikalu, mazāk tērējam ilgtermiņā un ēdam veselīgāk. Tuvākie mums veikali ir "Lats" un"Mego". Tajos iepērkamies, ja kas aizmirsts, vai mājās kas aptrūcies un bez tā galīgi nevar, bet iecienītākie veikali ir citi.
Iepērkoties man ļoti svarīgi ir komunikācija, lai, piemēram, tad, ja es kaut ko nevaru atrast, man būtu ērtā tuvumā konsultants, kam pajautāt, jo nav jēga riņķot pa veikalu un tērēt savu laiku un bojāt omu. Otra lieta, lai konsultats-pārdevējs būtu laipns. Cenšos tajos veikalos, kuros apkalpošana ir ļoti zemā līmenī, neiepirkties. Pārsvarā iepērkamies kopā ar bērniem, jo to darām pēc darba. Brīdienās uz veikaliem cenšamies nebraukt, jo tad plānojam savu laiku, lai padarītu mājas darbus un atpūstos visi kopā.
Veselīga pārtika un lieliska apkalpošana
Tā kā daļu pārtikas - dārzeņus un augļus audzējam paši, tai, protams, dodam priekšroku un šīs pozīcijas veikalā nepērkam. Bieži vien dārzeņus, kuri mums nav izauguši, pērkam pie ceļmalā tirgotāja pa ceļam uz mājām, vai arī tos mums atved mani vecāki no laukiem.
Mūsu iecienītākie veikali ir RIMI - lielie Rimi, kas ir tuvāk mūsu mājām un nav lielajos tirdzniecības parkos, piemēram, Biķernieku ielas Rimi, Salaspils Rimi, vēl man patīk Prisma un Sky. Sky Mežciemā ir ļoti laipnas konsultantes-pārdevējas konditorijas nodaļā un ļoti garšīgi zefīra groziņi. Maxima veikalos es cenšos neiepirkties, ļoti nepatīk lielā burzma un nepieklājīgais , nelaipnais personāls, tur arī biežāk var redzēt divlitrīgo alus pircējus un neapmierinātās krievu tautības tantes, kuras pie kases kašķējas. Par to esmu pārliecinājusies vairākkārt. Man ir svarīgi, lai ienākot veikalā es justos ērti un piedāvātā prece būtu veselīga, svaiga un par pieņemamām cenām. Gaļas produktus pārsvarā cenšamies pirkt no zemniekiem tirgū, vai arī pa tiešo no zemnieku saimniecībām. Tādā veidā gaļu iepērkam daudz, to liekam lielajā saldētavā sadalītu ēdienreižu skaitam. Ļoti bieži arī trušu gaļu mums atved vīra vecāki, viņi audzē trušus, māju olas mums sarūpē mana omīte. Man ļoti svarīgi, lai tas, ko mēs ēdam, vai gatavojam, būtu pēc iespējas veselīgāks un svaigs.
Iepērkamies ne katru dienu
Tā kā ar trim bērniem veikalā ir visai sarežģīti, cenšamies šo iepirkšanos organizēt retāk, piemēram, ja braucam uz veikalu, tad pērkam daudz, pievēršot uzmanību derīguma termiņiem. Ikdienā daudz patērējam pienu, tādēļ to pērkam lielajos iepakojumos, protams, pievēršu uzmanību arī akcijas precēm. Ja Rimi ir akcija lasim, tad arī lasi šajā dienā nopērkam, bērniem ļoti garšo laša zupa, sautēts lasis saldajā krējumā un zivis taču ir veselīgas, tikai jautājums, cik daudz šo labo un veselīgo vielu ir lielveikalos pieejamajās zivīs :)
Tā kā pārtikai ikdienā sanāk tērēt daudz, jo ģimene esam liela, pievēršu uzmanību arī akcijām. Ja labs produkts ir par labu cenu, to, viennozīmīgi, izmantoju. Iepērkoties, ļoti daudz plānoju to, ko gatavošu, cenšoties izslēgt lieko, lai pēc tam nebūtu pārtika jāizmet atkritumos.
Vēl mēs praktizējam arī šādu praksi savā ģimenē - iepērkamies apjomu ziņā daudz - Polijā Auchan veikalos. Man divos mēnešos reizi sanāk braukt uz Poliju, tādēļ mans iecienīts veikals ir arī Auchan. Tur pērku makaronus, miltus, eļļu, rīsus, griķus, kausēto sieru, tomātu mērces, majonēzi, sausās brokastis, rīsu cepumus, sviestu, sulas stikla pudelēs. Tad ir parasti tā, ka knapi viss saiet stumjamajos ratiņos. Šīs lietas nebojājas, tādēļ uzglabāt var ilgi, bet summas ir stipri zemākas, nekā Latvijā, par ratiem ar kaudzi samaksāju kādus 80eiro? Latvijā par diviem iepirkuma maisiņiem maksāju pusi no šīs summas un ģimenei tas pietiek uz 2-3 dienām.
Vidēji pārtikas krājumus papildinām 2-3reizes nedēļā.
Pastnieks ar reklāmu bukletiem līdz mums neatnāk
Pastkastīte mūsmājās pildās ļoti lēni, jo dzīvojam mežā, kur sabiedriskais transporta nekursē, kā arī mūs atrast pēc adreses ir ļoti sarežģīti. No vienas puses pluss, jo nekrājas liekā makulatūra, bet no otras puses - dažreiz mums iet gar degunu labi piedāvājumi. Ir tā, ka pa retam šis reklāmas veids nostrādā, bet tad tam jābūt kam interesantam, nebijušam, vai arī par labu cenu. Mēs šādi atsijājam savas prioritātes un to, kas mūs var "paķert".
Svarīgs ir acu skats un attieksme ieprikšanās procesā
Līdz šim i-netā no pārtikas precēm esmu iegādājusies tikai "Čia" sēklas laikā, kad tās ikdienā veikalos nebija pieejamas. Iegādājoties jebko, ne tikai pārtiku, man ir svarīgi, lai to varu redzēt, aptaustīt un pirkšanas process būtu jauks, cilvēcisks, lai kopā ar gaļu, vai kādu citu pārtikas produktu es nopirktu smaidu un laba vēlējumu. Pavērojiet, kā veikalos, piemēram, iesver gaļu, gaļas nodaļā, vai kūciņas iepako. Ir tas smaidīgais acu skats, ir labdien, lūdzu, lai jauka Jums diena? Iespējams, esmu jau cita paaudze, bet man šo visu prasās. Kādēļ braucu uz tirgu un braucu uz tirgu pie konkrētas tantes pēc gaļas? Tur ir tas smaids, jūtamais siltums un mīlestība pret to, ko šis cilvēks dara. Tas viss garšo pavisam savādāk. Tur arī ir prieks šo naudu atstāt un atbalstīt šo cilveku finansiāli. Kādēļ pērku dārzeņus ceļa malā? Tam opītim, kas šos dārzeņus tirgo ir tāds smaids un man ir iespēja viņam palīdzet nopēlnīt, viņš taču nestāv ar izstieptu roku un nediedelē, viņš pelna, palīdzot mums dzīvot veselīgāk un tā saruna..."Sveiki, meitiņ, ko šoreiz vēlies? Lielākus kartupelīšus, mazākus, stingrākus, miltainākus... glabāt gan viņus nevajadzētu maisiņā..." Šadi arī bērni iepazīst komunikāciju starp cilvēkiem, nevis cilvēku un datoru.
Iepērkoties i-netā tā visa nav, tur man pretim ir dators, kas nerunā, kam nav smaids. Es nezinu, kā šis kartupelis, burkāns reāli izskatīsies. Ja iet runa jau par zināmiem makaroniem, rīsiem, miltiem, eļļu, tad tā ir cita runa, tad tur varētu nospēlēt atlaižu faktors, ja piegādātu to ar smaidu, cilvēcību un sirsnību.
Ja izdotos šo komunikāciju internetā padarīt dzīvāku, piemēram, ja gudrais dators redz, ka Tu interesējies par preci, viņš ar Tevi sasveicinās vēstuļu, vai skype formā, pajautā, kas interesē, kādu produktu meklē, iesaka labāko un piemērotāko. Ja būtu, kas tāds īpašs, kas dotu man signālu, ka vajag pamēģināt iepirkties elektroniskajā vidē. Varbūt, bet šaubos.