Kāpēc vērtīgi uzturā iekļaut olas?

23. Nov 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Par olām uzturā ir daudz mītu, tāpēc devāmies pie uztura speciālistes Baibas Iskrovas, lai tos kliedētu.

Speciāliste stāsta, ka mājās vienmēr vajadzētu būt produktiem no piecām pārtikas grupām – piena produktiem un olām, svaigai un liesai gaļai, graudaugiem, pākšaugiem un dārzeņiem, augļiem. Šo produktu grupas savstarpēji kombinējot, iespējams pagatavot pilnvērtīgu maltīti.

Tiesa, zinām, ka bērni ne vienmēr priekšroku dod dārzeņiem, daudz labprātāk izvēloties, piemēram, pankūkas. Baiba Iskrova kliedē mītu par pankūkām, sakot, ka arī tas var būt veselīgs produkts, atliek vien tās pilnveidot ar dārzeņiem un pākšaugiem. Pankūku cepšanai var izmantot pilngraudu miltus, un, ja tām pievienoti arī dārzeņi, augļi vai pākšaugi, tas uzreiz kļūst par daudz interesantāku un uzturvielām bagātāku ēdienu. Tāpat arī pankūkas var papildināt ar biezpienu.

Šī iemesla dēļ ir svarīgi, lai vecāki zinātu, kam, izvēloties sev ēdienu, bērns pievērš lielāko uzmanību – vai tas ir ēdiena kopējais izskats, krāsas … To zinot, vecākiem vien atliek likt lietā savu fantāziju un iespējas.

Runājot par olām un olu produktiem, vesels cilvēks katru dienu var apēst vienu olu, un bērnu uzturā olas var sākt ieviest jau no 7-8 mēnešu vecuma.

3 iemesli, kāpēc ikdienas uzturā iekļaut olas:

  • Olas ir bagāts olbaltumvielu avots. Viena ola satur apmēram 6 gramus olbaltumvielu, kas nozīmē, ka tās lieliski spēj nodrošināt sāta sajūtu.
  • Olas ir lielisks D vitamīna avots. 
  • Olas satur mikroelementu holīnu, kas ir ļoti vērtīgs smadzeņu darbībai, atmiņai. Holīns pozitīvi ietekmē arī enerģijas līmeni, garastāvokli. Tas arī ir būtisks grūtniecēm, jo palīdz augļa smadzeņu attīstības procesā.