Šobrīd esam pārliecinājušies - mīlestību nevar apturēt nekas, pat globāla pandēmija. Tā nav ietekmējusi jaunās saderināšanās sezonas atnākšanu. Tieši pretēji, pāri kļuvuši prasīgāki nekā agrāk, un tas atspoguļojas pat saderināšanās gredzenu izvēlē. "Kāzu ceremonijas šobrīd ir citādas, tās var tikt vispār atliktas, taču pāru vēlēšanos īpaši atzīmēt savu mīlestību ir kļuvusi vēl izteiktāka," uzsver juvelierizstrādājumu uzņēmuma “Jahonts” pārstāve.
Rotu ražotāji un dizaineri ir pirmie, kas reaģē uz tirgus pieprasījumu, un tālāk jau modes tendences atspoguļojas gan preču klāstā, gan arī tajā, kā pandēmija ir mainījusi veidu, kādā pāri izvēlas gredzenus.
Unikalitāte un personiskas detaļas
Laikā, kad pasaulē dominē neskaidrība, cilvēki cenšas rast kontroli par mazām lietām, kādas viņi var saistīt ar laulību, un viena no tām – koncentrēšanās uz detaļām, izvēloties saderināšanās gredzenus. Pāri, kas nolēmuši saderināties, neskatoties uz ārējiem apstākļiem, vēlas īpaši nosvinēt mīlestību, piešķirto arī gredzenam dziļāku vērtību. "Vislielākā atšķirība, cilvēki iegulda daudz vairāk laika, lai izprastu, ko viņi vēlas, tāpēc atnāk pie mums ar jau daudz personiskākiem un pārdomātākiem norādījumiem. Šobrīd modē ir saderināšanās gredzeni ar slepenām detaļām, niansēm, par kurām zina tika divi vien," stāsta “Jahonts” pārstāve Lueta Dzirniece.
Klasika ar modernu ‘odziņu’
Iepirkšanās tiešsaistē ir atdzīvinājusi saderināšanās klasisko stilu, piemēram, gredzens ar vienu vai trīs akmentiņiem. “Modē atkal ir klasiskās formas dārgakmeņi, piemēram apaļi, ovāli vai spilvenveida dimanti, kas smalki iestrādāti dārgmetālā, tādejādi vēl vairāk izceļot savu vērtību,” atzīmē “Jahonts” pārstāve. Tradicionāls gredzens ar izsmalcinātām detaļām raksturo šī gada līgavu, un paredzams, ka šī tendence turpināsies arī nākamajā gadā, jo cilvēki neparedzētās situācijās tiecas pēc pārbaudītām vērtībām.
Vintage stils
Šogad saderināšanās gredzena nozīme un simboliskā vērtība ir daudz nozīmīgāka nekā jebkad agrāk. Laikā, kad ģimenes spiestas turēties šķirti, ilgas pēc mīļajiem pāriem rada nostalģiskas sajūtas, un šobrīd ir cieņā mantojuma iedvesmoti dizaini - mūsdienu mīlas stāstu saistīšana ar vintage detaļām, jaunu ģimenes tradīciju un mantojumu radīšanu. “Saderināšanās pasākumi šobrīd nav tik vērienīgi, vai arī tiek atlikti pandēmijas dēļ, tāpēc to nozīme un arī paša gredzena simboliskā vērtība kļuvusi daudz nopietnāka” novērojusi Lueta Dzirniece.
Atpakaļ pie smaragdiem
Smaragdi ir atgriezušies uz palikšanu. Tas ir klasisks un mūžīgs akmens ar piesātinātu krāsu un elegantu izskatu. Šobrīd vispopulārākā alternatīva dimanta saderināšanās gredzenam ir tieši smaragda dārgakmens gredzens. Tas ir klasisks un mūžīgs akmens, kas piedāvā eleganci un pieejamu cienu vienlaicīgi.
Virtuālā iepirkšanās
Cilvēki pavada ikdienu virtuālajā pasaulē, un tas attiecas ne tikai uz Zoom sanāksmēm. Arī juvelierizstrādājumu dizaineri ir spiesti kļūt radoši, meklējot veidus kā pārvietot savu biznesu uz interneta vidi. Rezultātā daudziem modes namiem ir atklājies pilnīgi jauns iepirkšanās veids un pilnīgi jauns klientu loks. “Tā saucamais līgavu bizness jau ilgu laiku ir bijis virtuāls, jo mūsu pircējs ļoti bieži nonāk pie mums no sociālajiem tīkliem, tāpēc bijām gatavi šai attālinātās iepirkšanās pieredzei,” secina “Jahonts” pārstāve.
Alternatīvi dārgakmeņi un metāli
Vēl viens veids, kā pāri padara savu saderināšanās mirkli īpašu – aizvietojot dimantus ar vērtīgajiem akmeņiem, tādejādi radot pārsteiguma momentu un negaidītu alternatīvu. "Krāsaini dārgakmeņi, gan klasiski apaļas vai ovālas formas, gan arī mūsdienīgās, ģeometriskās formās, šobrīd daudziem cilvēkiem šķiet pievilcīgi dēļ to alternatīvās estētikas. Patīkami nesāt ko tādu, kas nav nevienam citam, izņemot jūs divus vien,” saka Lueta Dzirniece.
Dzeltenā zelta atdzimšana
Dzeltenais zelts, kas kļūst arvien populārāks visās juvelierizstrādājumu jomās, tagad ir nonācis arī līgavu sektorā. "Sievietes ir sākušas arvien biežāk izdarīt saderināšanās gredzenu izvēli - vienu no vissvarīgākajām dzīves pirkumu izvēlēm, par labu dzeltenajam zeltam nevis klasiskajam un kādreiz populārajam platīnam vai baltajam zeltam. Dzeltenais zelts ir ērta krāsa, kas turpmāk papildinās sievietes ikdienas juvelierizstrādājumu stilu un personīgo kolekciju,” stāsta “Jahonts” pārstāve.