Kā mammai ikdienā saglabāt mieru? 12 ieteikumi

Kā mammai ikdienā saglabāt mieru? 12 ieteikumi

11. May 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Kļūstot par mammu, mūsu dzīve būtiski mainās. Tajā ienāk jauni pienākumi un atbildība, kas, protams, līdzi var nest arī daudz nemiera un stresa, jo vēlamies būt vislabākās mammas, kuras vienmēr visu pagūst. Vai tiešām ir jācenšas visu izdarīt par 110% un būt kā uzvilktām stīgām, vai arī labāk būt pietiekami labām mammām, kuras bauda dzīvi un būšanu savā mammas lomā?

Mēs balsojam par otro variantu. Ja tam vēlies piesliekties arī tu, tad noderēs mūsu 20 ieteikumi, kā būt mammai, kura streso mazāk.

  • Atrodi katru dienu 10 minūtes, kuras pavadīt mierā un klusumā, lai uzkrātu enerģiju. Tās var būt 10 minūtes no rīta, kamēr pārējie vēl guļ, vakars, kad visi jau devušies pie miera vai arī dienas vidus, kad bērni guļ diendusu, bet tu, tā vietā, lai skrietu apdarīt visus mājas darbus, vienkārši uz brīdi apsēdies un esi ar sevi.
  • Mazāk laika pavadi pie tālruņa. Apsoli sev, ka vakarus pavadīsi bez ekrāniem – noliec pēcpusdienā telefonu uz augstāka plauktiņa un atstāj tur to līdz nākamajam rītam. Tici mums, tu šajās stundās neko svarīgi nenokavēsi.
  • Pārdomā, kas tev dienas laikā sagādā visvairāk stresa. Varbūt tā ir ēst gatavošana, kurā centies pagatavot vienmēr svaigu maltīti? Pārdomā ēdienkarti, atrodi vienkāršāk pagatavojamus ēdienus.
  • Uz mirkli apstājies un ieklausies savos bērnos. Tu pamanīsi, cik daudz viņi katru dienu iemācās, tāpēc mācies kopā ar viņiem – ieraugi to, kam iepriekš nepievērsi uzmanību, priecājies par visiem mazajiem niekiem.
  • Izveido savai ģimenei vakara rutīnu, kas ieviesīs dienā vairāk kārtības un ļaus vieglāk prognozēt dienu.
  • Tev viss nav jāizdara vienai pašai!
  • Dzīvo šodienai nevis streso par rītdienu, jo rīt jau būs cita diena ar citiem notikumiem.
  • Ja jūties nogurusi, pārlieku nemierīga, piezvani draudzenei, kura tevi uzklausīs, vai arī dodies pastaigāties vienatnē.
  • Palaid vaļā perfektās mammas lomu un nepārmet sev, ka tev viss neizdodas tā, kā esi iedomājusies.
  • Spēlējies kopā ar bērniem un ļaujies smiekliem!
  • Vakarā pirms gulētiešanas vienkārši pasēdi blakus bērniem un pārrunājiet viņu dienā piedzīvoto. Izbaudi šodienu, jo rītdiena jau nesīs jaunu dienu ar jauniem iespaidiem!
  • Ieplāno laiku sev un nejūties par to vainīga!