Kura pozā gulēt ir visveselīgāk?

Kura pozā gulēt ir visveselīgāk?

20. Aug 2014, 00:01 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Gulēšanas laikā izvēlētā poza var radīt, vai tieši pretēji – novērst – kakla un muguras sāpes, vēdera problēmas un pat priekšlaicīgu grumbu veidošanos. Atklāj labāko pozīciju, kurā guļot, savam organismam nodarām mazāko kaitējumu! 

Visveselīgāk – gulēt uz muguras

Plusi: novērš kakla un muguras sāpes, samazina krunku veidošanos, novērš skābes refluksu un saglabā tvirtas krūtis.

Mīnusi: veicina krākšanu.

Guļus pozīcija uz muguras gan galvai, gan kaklam, gan mugurkaulam ļauj saglabāt neitrālu pozīciju.

Tad, ja guļot šajā pozā, galva ir piepacelta, kuņģis ir novietots zemāk par barības vadu, un līdz ar to neļauj skābēm no kuņģa sūkties augšup, novēršot skābes refluksu.

Vēl guļus pozīcija uz muguras palīdz novērst grumbu veidošanos, jo šādi seja netiek iespiesta spilvenā. Arī krūtis šajā pozā jutīsies daudz patīkamāk, jo svars starp tām būs sadalīts vienmērīgi, un mazināsies to noslīdēšanas risks.  

Tām, kurām mīļākā pozīcija ir guļus uz muguras, apdomājiet:

Šādā pozā krākšana parasti ir biežāka un smagāka.  

Piemērotākais spilvens: mīksts, tāds, kurš balsta kaklu un galvu, bet to pārāk nepaceļ.

Nākamā labākā poza – guļus uz sāna

Plusi: novērš kakla un muguras sāpes, samazina skābes refluksu, samazina krākšanu, šī poza piemērota grūtniecības laikā.

Mīnusi: nelabvēlīgi ietekmē sejas ādu un krūtis.

Guļus pozīcija uz sāniem ir labvēlīga, jo samazina krākšanu un nakts laikā ļauj saglabāt nostieptu mugurkaulu.

Toties šajā pozīcijā, sejas ādai nonākot saskarsmē ar spilvenu, palielinās grumbu veidošanās iespējamība, un tiek veicināta krūšu noslīdēšana, jo šajā pozā tiek stieptas to saites.

Tās, kuras iecienījušas pozīciju guļus uz sāniem, apdomājiet:

Grūtniecības laikā ieteicams ieņemt pozīciju uz kreisā sāna, jo šādi tiek nodrošināta atbilstoša asins plūsma organismā.

Piemērotākais spilvens: biezs, jo guļot šajā pozīcijā, nepieciešams aizpildīt tukšumu virs pleca, lai tiktu balstīta galva un kakls, un miega laikā tas ieņemtu neitrālu pozīciju.

Ne ideālā – „embrija poza”

Plusi: novērš krākšanu un ir piemērota grūtniecības laikā.

Mīnusi: veicina kakla un muguras sāpes, kā arī krunku veidošanos, nelabvēlīgi ietekmē krūšu izskatu.

Guļot pozā, kurā ceļgali ir savilkti, bet zods piespiests krūtīm, var just kakla un muguras sāpes, īpaši artrīta gadījumā.

Tāpat saliektā pozīcija ierobežo diafragmas elpošanu un var veicināt priekšlaicīgu gan grumbu veidošanos, gan krūšu noslīdējumu.

Tām, kurām mīļākā ir „embrija poza”, apdomājiet:

Šajā pozā jācenšas gulēt pēc iespējas taisnāk, nevis sarauties pavisam mazā „čokuriņā”.

Piemērotākais spilvens: biezs, tāpat kā guļus pozīcijā uz sāniem – tāds, lai spilvens balstītu kaklu un galvu.

Sliktākā pozīcija – guļus uz vēdera

Plusi: samazina krākšanu.

Mīnusi: veicina kakla un muguras sāpes un krunku veidošanos, apdraud krūšu skaistumu.

Guļus pozīcija uz vēdera rada grūtības saglabāt neitrālu mugurkaula novietojumu. Tāpat tā rada spiedienu uz locītavām un muskuļiem, kas var kairināt nervus un izraisīt sāpes un tirpšanu.

Tad, ja guļot šajā pozā, galva uz vienu pusi ir pagriezta vairāk kā stundu, iespējams, sāpes kaklā nejutīsi jau nākamajā rītā, bet pēc kāda laika tās noteikti sajutīsi!

Tām, kurām mīļākā ir guļus pozīcija uz vēdera, apdomājiet:  

Tātad, ja tevi nomoka krākšana, bet tu neciet ne no kakla, ne muguras sāpēm, ir labi izmēģināt guļus pozīciju uz vēdera, jo tajā tiek atbrīvoti augšējie elpceļi.

Piemērotākais spilvens: jāizvēlas vai nu ļoti plāns spilvens vai arī jāiztiek bez spilvena.

Foto: healthcare9.com

Kāda ir Tava mīļākā gulēšanas poza? Vai jūti, kā tā ietekmē Tavu veselību un pašsajūtu?