Aptauja: Sievietes ikdienā gandrīz divkārt biežāk nekā vīrieši automašīnās brauc kopā ar bērniem

Aptauja: Sievietes ikdienā gandrīz divkārt biežāk nekā vīrieši automašīnās brauc kopā ar bērniem

17. Aug 2012, 09:17 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Salīdzinot Baltijas valstu vīriešu un sieviešu braukšanas paradumus, sievietes vidēji divkārt biežāk nekā vīrieši ikdienā savās automašīnās brauc kopā ar bērniem, liecina "SEB līzinga" veiktā aptauja.

 

Aptaujas dati rāda, ka visās Baltijas valstīs ikdienā sievietes ievērojami biežāk nekā vīrieši brauc kopā ar bērniem. Šādu rīcību pētījumā atzīst 16% sieviešu un 9% vīriešu Latvijā, 20% sieviešu un 12% vīriešu Lietuvā, kā arī 18% sieviešu un 7% vīriešu Igaunijā.

 

"SEB bankas" valdes locekle Ieva Tetere uzskata, ka mūsdienu sabiedrībā sievietes un vīrieša loma pamazām mainās - sievietes arvien aktīvāk sevi piesaka biznesā, ieņemot līdzvērtīgu vietu līdzās vīriešiem. Tomēr mājās un ģimenē sievietes loma, viņasprāt, palikusi nemainīga - tieši sieviete vēl arvien uzņemas rūpes par mājsaimniecību un bērniem, kamēr vīrieša galvenā funkcija ir radīt drošību un stabilitāti. Rezultātā daudzās ģimenēs ir pat divas mašīnas - ar vienu ikdienas darba gaitās dodas vīrietis, bet ar otru - sieviete, kura parasti pa ceļam uz darbu arī aizved bērnus uz bērnudārzu vai skolu.

 

Latvijas autovadītājas izceļas ar to, ka nemēdz braukt vienas pašas. 

 

Tikai 12% Latvijas sieviešu atzīst, ka darba dienās ar auto parasti brauc vienas pašas. Lietuvā un Igaunijā šis rādītājs ir ievērojami lielāks - attiecīgi 22% un 19%.

 

Lietuvā, salīdzinājumā ar citām Baltijas valstīm, ir visvairāk sieviešu, kuras ikdienā brauc kopā ar vismaz trim pasažieriem. Šādu ikdienas paradumu apliecina 13% sieviešu Lietuvā, 10% Latvijā un tikai 6% Igaunijā.

 

"SEB līzinga" aptaujas dati liecina, ka Latvijā un Igaunijā attiecīgi 39% un 36% sieviešu mēnesī nobrauc līdz 600 kilometriem, taču Lietuvā 35% sieviešu mēnesī mēro līdz 1000 kilometriem.

 

Pēc "SEB bankas" pasūtījuma reprezentatīvo Baltijas valstu iedzīvotāju aptauju veica tirgus pētījumu aģentūra "Mindshare" no šā gada 31.augusta līdz 7.septembrim. Kopumā tika aptaujāti 3316 respondenti.