INFORMATĪVI: Kā saņemt auklīšu līdzfinansējumu

INFORMATĪVI: Kā saņemt auklīšu līdzfinansējumu

31. Mar 2017, 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Kārtība, kādā izmaksā Rīgas pašvaldības līdzfinansējumu par privātu bērnu uzraudzības (aukļu) pakalpojumu

Līdzfinansējums paredzēts bērnu uzraudzības pakalpojuma nodrošināšanai (pakalpojuma sniegšanas adrese ir Pašvaldības administratīvajā teritorijā) bērniem no pusotra gada vecuma līdz brīdim, kad bērns tiek uzaicināts (iekļauts uzņemšanas sarakstā) uz Pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādi.

Rīgas domes 2016. gada 17. maija saistošie noteikumi Nr.204 “Kārtība, kādā Rīgas pilsētas pašvaldība nodrošina līdzfinansējumu privātam bērnu uzraudzības pakalpojumam”

Informācija par darbībām, kas veicamas auklei

I. posms. Pirms līguma slēgšanas personai, kas vēlas sniegt uzraudzības pakalpojumu un saņemt līdzfinansējumu, saskaņā Ministru kabineta 2013.gada 16.jūlija noteikumiem Nr.404 jāreģistrējas:

1)     Valsts ieņēmumu dienestā kā saimnieciskās darbības veicējam vai jāiegūst individuālā komersanta statuss;

2)     Izglītības kvalitātes valsts dienestā kā bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējam.

II. posms. Līguma slēgšana starp aukli un Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta (turpmāk – Departaments) Izglītības pārvaldi.

  Līguma veidlapa par pašvaldības līdzfinansēta bērnu uzraudzības pakalpojuma nodrošināšanu

1)     līguma veidlapu jāaizpilda, jāizdrukā 2 eksemplāros jāparaksta un jānogādā Departamentā:

· pa pastu (adrese Krišjāņa Valdemāra iela 5, Rīga, LV-1010);

· pa e-pastu (e-pasta adrese iksd@riga.lv), parakstītu ar drošu elektronisko parakstu. Līgumu nevar iesniegt, izmantojot latvija.lv pakalpojumus.

·  tuvākajā Rīgas domes Apmeklētāju pieņemšanas centrā, iesniedzot kopā ar pavadvēstuli, kas adresēta Departamentam (iespējamais teksts “Lūdzu noslēgt līgumu par pašvaldības līdzfinansēta bērnu uzraudzības pakalpojuma nodrošināšanu …” vai tam līdzīgi);

· klātienē Departamenta Klientu apkalpošanas centrā Krišjāņa Valdemāra ielā 5, Rīgā.

2)     informācija par noslēgto aukles līgumu būs pieejama pašvaldības elektronisko pakalpojumu portālāwww.eriga.lv pieejamajā pakalpojumā "Līdzfinansējums bērnu uzraudzības pakalpojumam" sadaļā “Bērna likumiskais pārstāvis”;

3)     aukle savu līguma eksemplāru varēs saņemt pēc piecām darba dienām, ierodoties personīgi Departamenta Izglītības pārvaldes Pirmsskolu nodaļā (Krišjāņa Valdemāra iela 5, Rīga, 363.kab., tālrunis konsultācijām 67026817). Lai saņemtu līgumu, auklei būs jāuzrāda personu apliecinošs dokuments.

Informācija par darbībām, kas veicamas vecākiem

III. posms. Vecāki pašvaldības elektronisko pakalpojumu portālā www.eriga.lv pieejamajā pakalpojumā „Līdzfinansējums bērnu uzraudzības pakalpojumam” sadaļā “Bērna likumiskais pārstāvis” iesniedz Departamentam iesniegumu par pakalpojuma saņemšanu pie aukles.

Pakalpojuma sniegšanai auklei starp vecāku jābūt noslēgtam rakstiskam līgumam.

Iesniegumu Departamentam būs iespējams iesniegt tikai tad, ja bērns atbildīs visiem saistošajos noteikumos minētajiem kritērijiem:

1.     bērnam ir vismaz pusotrs gads,

2.     bērns un viens no vecākiem ir deklarēts Rīgas pilsētas pašvaldības administratīvajā teritorijā,

3.     bērns ir reģistrēts Pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādes rindā un pieteikumā norādītais vēlamais uzsākšanas datums ir pagājis,

4.     pieteikumā nav atzīmēts, ka nevēlas saņemt pirmsskolas pakalpojumu pašvaldības izglītības iestādē,

5.     bērns nav bijis iekļauts (no 01.06.2016.)Pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādes uzņemšanas sarakstā,

6.     bērns nekad nav bijis pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādes audzēknis.

 Informatīvs materiāls kā vecākiem aizpildīt iesniegumu pieejamajā pašvaldības elektronisko pakalpojumu portālā www.eriga.lv pakalpojumā  “Līdzfinansējums bērnu uzraudzības pakalpojumam” sadaļā “Bērna likumiskais pārstāvis”.

1)  personām, kurām Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde nav piešķīrusi personas kodu, līdzfinansējums bērnu uzraudzības pakalpojumam nav pieejams;

2)  ja bērns ir bijis iekļauts pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādes uzņemšanas sarakstā un vecāks piedāvājumu ir pieņēmis un noslēdzis līgumu ar pašvaldības pirmsskolu, tad līdzfinansējumu maksās līdz datumam, kad pašvaldība faktiski bērnu var uzņemt;

3)  līdzfinansējumu aprēķina saskaņā ar aukles iesniegto bērna apmeklējuma tabulu, ņemot vērā datumu, ko vecāks norādījis kā pakalpojuma saņemšanas sākuma datumu. Līdzfinansējumu aprēķina tikai par vienu iepriekšējo mēnesi, tas ir, jūlijā tiks apmaksāti tikai jūnijā sniegtie pakalpojumi, augustā tiks apmaksāti tikai jūlijā sniegtie pakalpojumi utt.

4)  vecāki, izmantojot pašvaldības elektronisko pakalpojumu portālā www.eriga.lv pakalpojumā  “Līdzfinansējums bērnu uzraudzības pakalpojumam”, informē Departamentu arī gadījumos, ja tiek mainīta aukle, ar aukli tiek pārtraukta sadarbība vai mainās kontaktinformācija.

Informācija par līdzfinansējuma pieprasījumu un izmaksu

IV. posms. Līdzfinansējuma pieprasījums un izmaksa

1)  aukles pieteikšanās līdzfinansējumam un līdzfinansējuma izmaksa tik administrēta tikai pašvaldības elektronisko pakalpojumu portālā www.eriga.lv pakalpojumā “Līdzfinansējums bērnu uzraudzības pakalpojumam” sadaļā “Bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējs”. 

 Informatīvs materiāls kā auklei aizpildīt un iesniegt  līdzfinansējuma pieprasījumu pieejamajā pašvaldības elektronisko pakalpojumu portālā www.eriga.lv pakalpojumā  “Līdzfinansējums bērnu uzraudzības pakalpojumam” sadaļā “bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējs”

2) lai aukle varētu iesniegt līdzfinansējuma pieprasījumu elektronisko pakalpojumu portālā www.eriga.lv, būs nepieciešams kāds no autorizācijas līdzekļiem:

· lietotājvārds un parole (izsniedz Rīgas domes Apmeklētāju pieņemšanas centrs),

· PMLP izsniegta eID karte/LVRTC e-paraksts,

· piedāvātās internetbankas (Swedbank, SEB, DNB banka, Nordea, Citadele);

3) juridiskām personām autorizācijas līdzekļus izsniedz Apmeklētāju pieņemšanas centrs, kurā būs nepieciešams uzrādīt pilnvarotās personas apliecinošu dokumentu un juridiskās personas reģistrācijas apliecību. Lai atvieglotu lietotāja vārda un paroles piešķiršanas procesu, pirms savas identitātes apliecināšanas klātienē Rīgas domē, persona var aizpildīt datus par sevi tiešsaistē.

4) līdz katra mēneša 5. datumam aukle e-pakalpojumā atzīmē iepriekšējā mēneša dienas, kad bērnam sniegts pakalpojums;

5) IKSD 10 darba dienu laikā pēc aukles pieprasījuma saņemšanas pārskaitīs līdzfinansējumu uz aukles līgumā norādīto norēķinu kontu.

Avots: e-skola.lv