Nodarbības ārpus bērnudārza

Nodarbības ārpus bērnudārza

18. Oct 2012, 11:30 princesemince princesemince

 

Tā kā mūsu puika bērnudārza gaitas sāka pagājušā gadā, jau vasarā zināju, ka šajā mācību gadā ārpus bērnudārza gaitām piedāvāšu vēl kādas aktivitātes – konkrēti fiziskās nodarbības. Izvēle tāda, jo, pirmkārt, bērnu bērnudārzā nodarbina galvenokārt intelektuāli, bet fiziskais treniņš notiek reti, otrkārt, saredzēju, cik lielā mērā mūsu bērna koncentrēšanās spējas un uzvedību uzlabo fiziskā slodze, treškārt – bērna ikdienas dažādošana, jo bērnudārzs, tāpat kā darbs pieaugušajiem, ir monotona nodarbe, rutīna.

Mūsējais, kā jau vairums mūsdienu bērnu, ir no kustīgajiem, bet papildus tam viņa „komplektiņā” ietilpst diezgan grūta pakļaušanās pieaugušo disciplīnai, kā arī zemas koncentrēšanās spējas vienai nodarbei. Tas mani nosacīti darīja bažīgu attiecībā uz to, kādās tieši nodarbībās viņu virzīt, taču bija otra puse – izvēle mūsu mazpilsētā un tuvākā apkārtnē 3gadniekiem nemaz nav tik liela. Pieejamas ir mākslas, mūzikas, dejošanas un peldēšanas nodarbības, no kurām izvēlējos 2 – dejošanu un peldēšanu.

Šajā vecumā bērniem nodarbības ilgst 30 minūtes. Bija patīkams pārsteigums un, nenoliedzami, lepnums, ka mūsu bērns lieliski spēj izturēt nodarbību disciplīnu konkrēto laiku. Vēl patīkami redzēt, kā viņš pieaug, jo, ja iepriekšējā gadā pēc bērnudārza dienas, mājās atnākot, bija standartiņš ar 30-60 minūšu izlādēšanos un ne tik pozitīvu uzvedību, tad šāda viņa dienas dažādošana šogad šo dienas nobeiguma uzvedību ir praktiski likvidējusi – bērns ir savākts, vakarā lieliski koncentrējas savām rotaļām, ir pat pozitīvi emocionāli uzlādēts, ko novērtējam ļoti, tā kā līdz šim šķita, ka mūsu bērna audzināšana par labu cilvēku ir neiespējamā misija!

Nedēļā 2x bērns dodas uz dejošanas nodarbībām un 2x – uz baseinu, kur viena reize ir kopā ar trenerīti, bet viena reize – kopā ar mani. Šādā veidā arī es saņemu devu fizisko aktivitāšu, savādāk netieku līdzi saviem abiem vīriešiem, tā kā arī vīrs mājās 3-4x nedēļā pa stundai, pusotrai vingro.

Ir vēl pārītis ieguvumi no šīm ārpus bērnudārza nodarbībām, kurus esmu novērojusi. Piemēram, dejošanas nodarbībā redzu, ka puika cenšas likt pēdiņas ļoti taisni, lai gan jau kopš 1 gada 2 mēnešu vecuma tās lika uz iekšu (neirologs skaidroja, ka tā mazam bērnam esot vieglāk skriet, viņam pagāja ilgs laiks, kamēr iemācījās kustēties lēnāk jeb vienkārši iet), tātad no šīm nodarbībām es kā vecāks gaidu lielāku bērna stabilitāti staigājot, neskatoties uz viņa vecumu, jo, oi, neveikls savā impulsīvajā dabā viņš ir ļoti, pēdu nelikšanu uz iekšu un kopumā staltāku stāju, kas gan šobrīd nav novērota kā slikta, tomēr ir zināms, ka dejošana to uzlabo jebkurā gadījumā. Savukārt, jau pēc peldēšanas pirmās nodarbības ar treneri mazais parādīja, ka patiesībā prot peldēt ar uzročiem, riņķis vai dēlītis nav īsti nepieciešams, kā arī prot baseinā pareizi elpot jeb neelpot zem ūdens. Vasarā ezerā to vēl neprata visai noteikti, bet bērniem šajā vecumā tā attīstība visās prasmēs notiek vēl joprojām ļoti ātri, ja vien tikai viņi paši to vēlas. Ņemot vērā, ka vasarā ezeru apmeklējam bieži, peldēšanas prasmju apgūšana mūsu bērnam ir ļoti būtiska. Tieši viņa impulsīvo rīcību dēļ svarīgi, lai viņš reizēm savās dusmās pats sev nenodarītu pāri, tai skaitā ezerā.

Pagaidām pēc nodarbībām ar mazo vēl pa stundai, pusotrai, cik nu laika apstākļi ļauj, ejam pastaigās (viņš gan brauc ar riteni, es – ar kājām), šis varētu mainīties, kad sāksies lielie mīnusi. Arī jau šobrīd ātri iestājošās tumsa īsti nerosina pastaigām, jo satiksmes plūsma tomēr ir pietiekami aktīva. Lai arī bērns nu jau parāda, ka spēj adekvāti uzvesties uz ielas, tomēr reizēm neadekvāti var uzvesties pieaugušais pie stūres, it sevišķi tumšajā laikā.

Bērns it kā vēl ļoti mazs, tādēļ šobrīd sanāk, ka viņa vietā esmu izvēlējusies nodarbības, bet skaidri redzams, ka abas viņam ir ļoti mīļas un dosimies uz tām cītīgi.  Tāpat arī zināms, ka pozitīvas emocijas stiprina bērna imūnsistēmu tikpat labi kā regulāras fiziskās nodarbības. Arī mana sirds šobrīd ir mierīga, ka ziemā nezināšu, kā un kur virzīt bērna dienas laikā uzkrāto enerģiju.

Kā un kur novirzāt bērna dienas laikā uzkrāto enerģiju? Bērns apmeklē kādus pulciņus?

 

lauvinja lauvinja 18. Oct 2012, 15:10

Mana pieredze rāda (man gan ir tikai 2 bērni), ka ja bērnam izdodas peimeklēt nodarbības, kuras patīk, ar labu skolotāju (ar kuru bērnam ir labs kontakts + kuram padodas strādāt ar bērniem), tad bērns uz nodarbībām iet ar prieku un nevar tās vien sagaidīt.

lauvinja lauvinja 18. Oct 2012, 14:57

Savējo vedu peldēt 2 reizes nedēļā. Cenšamies pēc b/d pārējās dienās izmest līkumu pa tuvējiem rotaļlaukumiem, lai izlādē enerģiju.

princesemince princesemince 18. Oct 2012, 14:27

vai jūsu bērniem ir jūtamas uzvedības vai disciplīnas izmaiņas, pateicoties nodarbībām ārpus bērnudārza? vai arī iepriekš arī viegli pakļāvies dažādiem režīmiem, noteikumiem, svešu cilvēku prasībām?

mamma27 mamma27 18. Oct 2012, 12:22

Manējais iet dārziņā dejās un angļu valodā.Kas viņam ļoti patīk. ārpus dārziņa divas reizes nedēļā ejam uz baseinu. pēc divu mēnešu peldēšanas redzu rezultātu- viņam ļoti patīk, ir sācis peldēt bez jostas,tikai ar uzročiem un peld gan uz vēdera,gan muguras. Vasarā vēl baidījās no slēgtām ūdenstilpnēm- baseinos negāja vispār.