"Danone" mainīs reklāmas par jogurtu labvēlīgo ietekmi uz veselību.

"Danone" mainīs reklāmas par jogurtu labvēlīgo ietekmi uz veselību.

22. Jan 2011, 22:53 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

"Danone" mainīs reklāmas par jogurtu labvēlīgo ietekmi uz veselību

 

Parīze, 15.apr., LETA--AFP. Francijas pārtikas produktu ražošanas kompānija "Danone" nolēmusi mainīt jogurta zīmolu "Activia" un "Actimel" reklāmas, tādējādi pārtraucot pūliņus pierādīt to labvēlīgo ietekmi uz veselību, teikts ceturtdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā.

 

"Danone" norādīja, ka anulējusi Eiropas Savienības (ES) pārtikas drošības uzraudzības aģentūrā (EFSA) iesniegto pieteikumu, kurā kompānija centās iegūt oficiālu apstiprinājumu iepriekš paustajiem apgalvojumiem par to populārajiem zīmoliem.

 

Iepriekš bifidobaktērijas saturošais piena produkts "Activia" tika reklamēts kā palīgs gremošanas sistēmas darbības uzlabošanai, savukārt piena dzēriens "Actimel" reklāmās tika slavēts kā līdzeklis organisma aizsardzībai pret slimībām.

 

EFSA šos apgalvojumus vēl nav apstiprinājusi, un šo produktu reklāmas kampaņas jau tikušas izmainītas Francijā.


Jau februārī EFSA pauda bažas par "Danone" apgalvojumiem, ka sastāvdaļa, kas pazīstama kā "immunofortis", mazuļu pārtikas produktos var stiprināt to imūnsistēmu, norādot, ka tas nav zinātniski pierādīts.

 

"Immunofortis" tiek izmantots "Danone" mazuļu pienā vairākos Eiropas tirgos, izņemot Franciju.


"Danone" apgalvojumi par veselības uzlabošanas spējām saskārušies ar pretestību arī Lielbritānijā, kur Reklāmas standartu pārvalde apstiprinājusi četras sūdzības par to pareizību.

 

""Danone" sniegtie pierādījumi neapstiprināja reklāmās pausto apgalvojumu, ka "Actimel" ir zinātniski pierādīts kā līdzeklis, lai stiprinātu normāla, veselīga skolas vecuma bērna aizsardzības spējas pret parastām, ikdienas infekcijām. Tāpēc mēs secinājām, ka reklāma ir maldinoša," norādīja pārvalde.

 

EFSA jau pagājušā gada oktobrī paziņoja, ka pārtikas kompānijām, kuras publisko maldīgus apgalvojumus par tādu produktu kā probiotiskie jogurti vai taurīna enerģijas dzērieni radītajiem efektiem, nāksies pārskatīt to mārketinga kampaņas.

 

Pēc "Danone" Baltijas valstu mārketinga vadītājas Evijas Strēles teiktā, "Danone" produktu "Actimel" un "Activia" pieteikumu izskatīšanai bija jānotiek tuvāko nedēļu laikā. Tomēr pēc EFSA paziņojuma par atkārtotu tikšanos ar Eiropas ražotājiem, "Danone" nolēma izņemt savus pieteikumus, lai papildinātu tos, pamatojoties uz EFSA komentāriem par pieteikumu iesniegšanas procesu.

 

"Eiropas Savienības regulas īstenošana joprojām ir ļoti sarežģīts un darbietilpīgs process gan ražotājiem, gan pašai EFSA. To pierāda atkārtoti organizētā EFSA tikšanās ar Eiropas ražotājiem, kā arī fakts, ka kopš šī gada sākuma vairāki ražotāji izņēmuši no EFSA jau 170 veselīguma norāžu pieteikumus," sacīja Strēle.

 

Pārejas periods uz veselīguma norādēm ir pagarināts līdz 2010.gada septembrim, kad spēkā stāsies jaunie Eiropas Savienības noteikumi, kas būs saistoši ne tikai starptautiski zināmiem zīmoliem, bet arī vietējiem ražotājiem, kas izmanto veselīguma norādes uz saviem produktiem. Līdz tam laikam "Danone" izmantos tikai tādu informāciju par "Actimel" un "Activia" veselīguma norādēm, kas atbilst regulas noteikumiem un vietējās varas prasībām.

 

"Danone" funkcionālo produktu "Actimel" un "Activia" efektivitāte ir pārbaudīta vairākos medicīniskos pētījumos, kas publicēti respektablos zinātniskos žurnālos. ""Danone" produktu zinātniski pierādītā efektivitāte netiek apšaubīta; šajā gadījumā runa ir tikai par reklāmas tekstu formulējumu,” norāda Strēle, piebilstot, ka "Danone" holesterīna līmeni mazinošais jogurta dzēriens "Danacol" un bērnu biezpiena sieriņš "Danonki" jau ir saņēmuši EFSA atzinumu.