Aug saldēto produktu pieprasījums – 71% iedzīvotāju regulāri iegādājas saldētu pārtiku

Aug saldēto produktu pieprasījums – 71% iedzīvotāju regulāri iegādājas saldētu pārtiku

17. Feb 2022, 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Pēdējā gada laikā Latvijas iedzīvotāji arvien vairāk savu maltīšu pagatavošanai izvēlas saldētus pārtikas produktus, pērn to pārdošanas apjomi auguši par 11%, liecina lielveikalu tīkla Rimi pārdošanas dati. Novēroto tendenci apstiprina arī Rimi veiktā aptauja* – saldētu pārtiku vismaz reizi mēnesī iegādājas 71% Latvijas iedzīvotāju. Visbiežāk šādu izvēli motivē praktiski apsvērumi un iespēja ietaupīt.

Iespēja ilgāk uzglabāt iegādāto pārtiku ir galvenais apsvērums, kāpēc iedzīvotāji (65%) izvēlas saldēto pārtiku, savukārt 46% kā būtisku ieguvumu norāda ērtāku un ātrāku maltīšu pagatavošanu no sasaldētajiem pusfabrikātiem. Vienlaikus vairāk nekā trešā daļa jeb 35% iedzīvotāju, kā saldētās pārtikas priekšrocības min iespēju iegādāties vairāk, izmantojot akciju piedāvājumus, un uzglabāt ilgāk, kā arī tādā veidā visu gadu lietot uzturā unikālus produktus, kas noteiktos laika periodos nav pieejami svaigā veidā – piemēram, nesezonas augļus.

Rimi novērojumi liecina, ka arvien vairāk pircēju novērtē saldētās pārtikas priekšrocības un savu maltīšu pagatavošanā labprāt izvēlas ne tikai saldētus dārzeņus, zivis un jūras produktus, bet arī jau gatavus saldētus ēdienus – kā piemēram, risoto, pastas, WOK ēdienus. Tāpat redzam, ka pērn ievērojami audzis pieprasījums pēc saldētām maizītēm – gan sāļām, gan saldām, kā arī picām. Reaģējot uz pircēju pieprasījumu, pērn esam palielinājuši saldēto gatavo maltīšu piedāvājumu ar vairāk nekā 10 jauniem ēdieniem. Arī šogad turpināsim attīstīt saldēto produktu sortimentu, jau vistuvākajā laikā to papildinot ar Latvijā audzētām BIO dzērvenēm, ērkšķogām, jāņogām, kā arī citiem produktiem,” skaidro Milans Blūms, Rimi Latvia kategoriju departamenta direktors.

Iedzīvotāji labprāt arī paši izmanto saldēšanu kā veidu pārtikas produktu ilgākai uzglabāšanai. Aptaujas dati  parāda, ka šādu praksi kopumā īsteno 83% iedzīvotāju, tostarp 51% to dara vismaz reizi mēnesī. Visbiežāk saldētā veidā tiek uzglabāta gaļa un gaļas izstrādājumi (82%), zivis un jūras produkti (53%), dārzeņi (35%), kā arī sēnes (29%) un garšaugi (21%). Savukārt ļoti reti tiek izmantota iespēja sasaldēt mājās pagatavotu maltīti, šādā veidā pagarinot tās izlietošanas laiku – to dara vien 6% aptaujāto.

* Aptauju par iedzīvotāju pārtikas iegādes paradumiem veicis Snapshots 2022. gada janvārī, aptaujājot 725 Latvijas iedzīvotājus 18–74 gadu vecumā.