Dzemdības ar cieņu. Kā Tu vari sev palīdzēt pārvarēt kontrakciju sāpes

Dzemdības ar cieņu. Kā Tu vari sev palīdzēt pārvarēt kontrakciju sāpes

11. Apr 2018, 14:05 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Piedzimšanas mirklis ir viens no īpašākajiem ikvienas sievietes dzīvē. Pozitīvas emocijas un prieks mijas ar fiziskām sāpēm, kas saistītas ar dzemdību norisi. Lai dzemdības mūsu atmiņās paliktu kā pozitīva pieredze, kura balstīta cieņā un sapratnē, ir svarīgi zināt, ka ne tikai dzemdību speciālisti, bet arī mēs pašas varam par to parūpēties.

Tātad – dzemdību procesa laikā, noteikti nāksies sastapties ar kontrakcijām un to izraisītajām sāpēm. Tās var būt ciešamas un neciešamas, tāpat – kādai topošajai māmiņai tās var noritēt ilgāk, kādai ātrāk.

Aprīlis ir tas mēnesis, kurā Māmiņu klubs kopā ar autiņbiksītēm Huggies EliteSoft vērst uzmanību uz faktoriem, kas ietekmē dzemdību procesu un rūpējas par to, lai mēs piedzīvotu dzemdības ar cieņu un pozitīvu dzīves sākumu, tāpēc esam apkopojuši speciālistu ieteikumus – kā gatavojoties dzemdībām, varam atvieglot dzemdību norisi.

 Māmiņu kluba Vecāku skolas speciāliste, vecmāte Inese Kampusa atklāj, ka „Līdz pat dzemdību brīdim nav iespējams uzzināt, kurš no paņēmieniem varētu noderēt dzemdētājai, tāpat kāds paņēmiens var noderēt vienā brīdī, bet pavisam citā- traucēt. Šī iemesla dēļ dzemdētājai jābūt pietiekami radošai un atvērtai dažādiem dzemdību norises atvieglošanas paņēmieniem.”

20180411140437-96248.jpg

Relaksācija

 Ines Kampusa stāsta, ka laiks starp kontrakcijām jāizmanto nevis lai sasprindzinātos un ar bažām gaidītu nākamo kontrakciju,bet gan lai priecātos, ka bērniņš ir par soli tuvāk un pavisam drīz būs lielā tikšanās,” iesaka vecmāte.

Mūzika

Palielinoties dzemdību kontrakciju biežumam un sāpju intensitātei, arvien vairāk mūsu domas sāk pārņemt emocijas, sākam kļūt neapmierinātas, sāk kaitināt apkārtējie un nespēja mazināt sāpes, tad mūzika, kura ikdienā Tev ļauj nomierināties, arī šobrīd var palīdzēt vismaz uz mirkli aizmirst par sāpēm. Neviens Tev nevar aizliegt dziedāt līdzi Tavai mīļākajai melodijai vai klusiņām dungot, tāpat, ja telpā, kurā gaidi dzemdību sākumu skan radiostacija, kas nav tīkama Tavai gaumei, palūdz, lai kāds to pārslēdz un ļaujies mūzikai.

Elpošana

Pareiza elpošana ir viens no svarīgākajiem palīgiem dzemdību procesā. Lai dzemdētāja būtu atslābinājusies, svarīga ir arī elpošana un ritms, kādā tas tiek darīts. Vienalga, vai elpošana ir ar skaļu „Uhhh” vai „Oooo”, jas tas palīdz būt atslābinātai, tas ir jāatkārto. „Es dzemdētājām vienmēr atgādinu, ka elpošana un elpa ir ceļš cauri kontrakcijām,” atklāj vecmāte.

Noteikti nevajadzētu kautrēties vai baidīties izdvest dīvainas skaņas- katrai dzemdētājai šīs piemērotākās skaņas būs atšķirīgas, tomēr speciālisti iesaka nevis skaļi kliegt, kas sasprindzina kakla daļu,bet gan rūkt, elpot zemā balsī. Turklāt kliedzot topošās māmiņas daudz ātrāk nogurs nekā mērķtiecīgi elpojot.

Kustības un pozu maiņa

Staigāšana, šūpošanās un kustēšanās uz lielās bumbas var ne tikai atvieglot dzemdību sāpes, bet arī izmantojot gravitācijas spēku, bērniņš kustas zemāk pa dzemdību ceļiem.

Dzemdību nodaļā, kad jāmēra mazuļa sirdstoņi, jāievada medikamenti vai jāveic pārbaude, ir ierobežotas kustības, tomēr atelpas brīžos ir iespējams kustēties kaut gultā, ieņemot ērtāko pozīciju konkrētajam brīdim.

Dzemdību pozu nodarbībās tiek ierādītas dažādas pozas, kas varētu palīdzēt dzemdību laikā, piemēram, atbalstīšanās pret partneri, došanās dušā, noliekšanās virs palodzes. Tas, kura poza būs ērtākā, iepriekš nav iespējams paredzēt,jo katra dzemdību pieredze ir atšķirīga- ja iepriekšējās dzemdībās dzemdētājai patika atrasties uz bumbas, šajās dzemdībās tas var izraisīt tikai papildus diskomfortu.

Apgaismojums

Tu esi savu sajūtu noteicēja, tāpēc, kamēr vien nav sākušās dzemdības un procesa vadību nav pārņēmusi vecmāte, telpa, kurā pirms dzemdībām uzturies, ir vieta, kurā Tu drīksti izslēgt gaismu un aizvērt aizkarus, vai gluži pretēji, ielaist tajā saules gaismu vai dedzināt sveces, ja tās palīdz Tev justies labāk.

Samazinot gaismas intensitāti, cilvēki parasti kļūst mierīgāki, lēnāka kļūst elpošana un norimstas satraukuma sajūtas. Izmanto to.  

Ūdens terapija

Silts ūdens var darīt brīnumus, atvieglojot dzemdību sāpes. Pat pāris minūtes dušā, ja nav pieejama vanna, var atvieglot sāpju mirkļus kontrakciju laikā. Ja dušā ir pietiekami daudz vietas, dzemdētāja var izmantot arī bumbu zem tekošas dušas. Ūdens tādējādi ne tikai atslābinās topošo māmiņu, bet arī masēs ķermeni.

Masāža

Ja dzemdībās piedalās arī partneris, tad muguras lejas daļas masāža var palīdzēt pārvarēt kontrakciju sāpes. „Tā kā dzemdību laikā ķermeņa jušanas receptori mainās, tad daudzi topošie tēti manā prakses laikā ir sūdzējušies, ka viņiem sāp rokas no lielās muguras masāžas,” atzīst vecmāte.
 
Spilveni, spilveni, spilveni

Gaidot satikšanās mirkli, noteikti būs brīži, kuros liksies, ka sāpju dēļ esi gatava rāpot pa sienām Topošās māmiņas mēdz šo sajūtu piedzīvot diezgan bieži, tāpēc spilvenu izmantošana, lai kopā ar tiem grozītos, vārtītos un berzētos dažādās pozās, var Tev palīdzēt pārdzīvot kārtējo kontrakciju. Un neaizmirsti – ļoti labs sāpju mazinātājs ir  viens kārtīgs iekodiens spilvenā. Tāpat, lai nesabiedētu visus apkārtējos, kas atrodas blakus, izmanto spilvenu kā trokšņa slāpētāju un kārtīgi sāpju laikā izkliedzies spilvenā. Tas palīdzēs gan mazināt sāpju sajūtu, gan atbrīvos, kas ir svarīgi, lai šajā laikā neesam saspringtas un sasaistītas.

Lai viegls gaidīšanas laiks un cieņpilnas dzemdības.

Atceries, ka pirmie mirkļi būs maiguma pilni kopā ar Huggies EliteSoft – mūsu vismaigākās autiņbiksītes.

20180411140315-35680.jpg

Māmiņu klubs,2018