Joga grūtniecības laikā: aicinām uz nodarbībām KLĀTIENĒ pie jogas pasniedzējas Lienes Krauzes!

Joga grūtniecības laikā: aicinām uz nodarbībām KLĀTIENĒ pie jogas pasniedzējas Lienes Krauzes!

30. Jun 13:48 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Pēdējo gadu laikā joga ir ieguvusi īpašu popularitāti, piesaistot arvien jaunus dalībniekus. Ir pierādīts, ka jogas vingrojumi palīdz samazināt arteriālo asinsspiedienu, uzlabo nakts miegu un gremošanas orgānu darbību, kā arī palielina muskuļu spēku un uzlabo locītavu darbību.

Jogas nodarbību laikā caur sviedriem, izelpoto gaisu, aknām un nierēm, tiek izvadītas organismam kaitīgās un nevajadzīgās vielas. Cilvēki, kuri jogas vingrojumus veic regulāri, atzīst, ka ir ieguvuši iekšējo mieru un vieglāk pārvar stresa situācijas.

Ieguvumi nodarbojoties ar jogu grūtniecības laikā:

· Joga iemāca pareizi elpot - izelpojot un dziļi ieelpojot organisms saņem lielu daudzumu skābekļa, kas ir tik nepieciešamas grūtniecības laikā

· Joga samazina pēcdzemdību depresijas risku, padarot mūs harmoniskākus un iemācot stresu pārvērt iekšējā mierā un līdzsvarā

· Jogas vingrojumi stiprina muguras un iegurņa muskuļus

· Joga iemāca atbrīvoties gan prātam, gan ķermenim, kas ir īpaši svarīgi dzemdību laikā.

Joga grūtniecības laikā darbojas 5 labvēlīgos veidos - un tie ir:

· Jogas vingrojumi

Grūtniecības laikā

- samazina tūsku (šķidruma uzkrāšanos) un krampjus, kas var būt īpaši izteikti grūtniecības pēdējos mēnešos

- ietekmē mazuļa pozu dzemdes dobumā, veicinot pareizas pozas ieņemšanu. Stiprina vēdera muskuļus un masē vēderu, stimulējot zarnu darbību un normalizējot apetīti.

- palielina enerģija līmeni

- atjauno mieru un palielina koncentrēšanās spēju

- samazina sliktu dūšu, rīta nelabumu un garastāvokļa maiņas

- samazina saspringumu dzemdes kala apvidū un dzemdību ceļos

- palielina koncentrēšanās spējas dzemdību laikā padarot tās vieglas un ātras

Pēcdzemdību periodā

- veicina dzemdes muskulatūras saraušanos

- atgriež vēdera un iegurņa muskuļus iepriekšējā stāvoklī

- samazina slodzi muguras augšējā daļā

- samazina diskomfortu krūts barošanas laikā

· Elpošana jeb Pranajama

Grūtniecības laikā pareiza elpošana ir tik pat svarīga, cik pilnvērtīgs un sabalansēts uzturs, jo tādējādi bērns tiek nodrošināts ar pietiekamu daudzumu skābekļa.

Pareizi izpildīti elpošanas vingrojumi var veikt arī ārstniecisku efektu:

- samazinot prementruālo sindromu

- samazinot sāpīgumu menstruāciju laikā

- regulē menstruālo ciklu

- novērš iegurņa muskuļu vājumu

- samazina dzemdes prolapsa iespējamību

- novērš aizcietējumus

- koriģē nepareizu mugurkaula izliekumu

- samazina visa veida psiholoģisku un emocionālu sasprindzinājumu

· Mudras un Bandhas - psiho - fizikāla stimulācija, kas atstāj pozitīvu efektu uz sievietes reproduktīvi sistēmu

· Meditācija

- meditācija palīdzēs tev apzināties savu iekšējo pasauli, kā arī tā samazinās spriedzi un stresu grūtniecības un pēcdzemdību periodā.

- Tu izveidosi īpašu garīgu un emocionālu saiti ar savu bērnu

- meditējot tu vieglāk izpratīsi pati sevi - savas vēlmes un izjūtas

- meditācija palīdz neirožu, baiļu un konfliktu gadījumā

· Dziļa relaksācija

Viena stunda pavadīta dziļā relaksācijā ir līdzvērtīga četrām stundām miega - prāts ir nomodā, bet ķermenis atpūšas. Tā ir svarīga grūtniecības periodā un īsi pirms dzemdībām, kad ķermenim jāatpūšas pirms smaga fiziska darba, kā arī pēcdzemdību periodā, kad organismam ir papildus fiziska un psihiska slodze.

Taču jāatceras, ka dažas pozas grūtniecības laikā ir nevēlamas, piemēram:

· guļus uz muguras (pēc pirmā trimestra) vai vēdera

· izvairies no vingrojumiem, kuru laikā pārlieku tiek stiepti muskuļi, it īpaši vēdera muskulatūra, jo nemanot, daudz vieglāk vari iegūt muskuļu sastiepumu. Tas saistīts ar īpaša grūtniecības hormona - relaksīna izdalīšanos, kas nodrošina dzemdes muskulatūras izstiepšanos, kā arī iedarbojas uz citiem saistaudiem - saitēm un muskuļiem.

· Stāvus pozas izpildi stāvot uz pilnas pēdas (vari arī atbalstīties ar muguru pret sienu), lai nezaudētu līdzsvaru un krītot nesavainotu sevi

· Noliecoties uz priekšu, sāc kustību gurnos nevis noliecot muguru. Noliekšanos pildi lēnām, un apstājies, ja kļūst grūtāk elpot

· Izpildot griešanos, dari to lēnām, liekot uzsvaru uz plecu līniju un muguru, un izvairoties no lieka spiediena uz vēderu

· Ieklausies savā ķermenī, ja izjūti diskomfortu - pārtrauc vingrojuma izpildi, jo iespējams ķermenim ir nepieciešams laiks, lai piemērotos fiziskajām pārmaiņām.

Sanskritā vārds „joga” nozīmē - saderība vai savienošanās. Joga savieno - veido saiti starp tavu ķermeni, prātu un garu.  

Joga veido sasiti arī starp tevi un tavu bērniņu!

PIESAKIES JOGAS NODARBĪBĀM ŠEIT->>>